Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Bitch schreef:Vijfenzeventig euro???
Wat moet er gerepareerd worden dan?
JoviBan schreef:Een zadel met een gebroken boom kun je maar beter de container in gooien.
sandra1986 schreef:bij mijn zadel is de boom gebroken.
nou kan ik deze laten maken voor 75 euro.
maar heeft iemand ervaring met een gamaakte gebroken boom?
past het zadel dan nog?
groetjes
JoviBan schreef:Een zadel met een gebroken boom kun je maar beter de container in gooien.
Amoreno schreef:ik zou het niel laten repareren voor een leuk bedragje heb je zo een leuk goed nieuw of 2e hands zadel. waarvan de boom geen rug klahten kan veroorzaken op je paard zijn rug
Lenneke_ schreef:Was een stubben zadel en de boom was voorin gebroken (het gedeelte dat je bij wintec kan verwisselen)
Musicjohn schreef:Lenneke_ schreef:Was een stubben zadel en de boom was voorin gebroken (het gedeelte dat je bij wintec kan verwisselen)
Aha... dat is dus niet de boom, dat is de beugel. Bij zadels met een "verwisselbare boom" (eigenlijk een foute benaming) is het de beugel die verwisselbaar is. De boom is de benaming voor het volledige "frame" of "geraamte" waarop het gehele zadel is opgebouwd.
Als de beugel gebroken is dan kan deze inderdaad gerepareerd of (meestal) vervangen worden. En dan kan je zadel inderdaad weer een flinke poos mee.