Ik gebruik ze absoluut niet als versiering!! Ik weet dat een ongeluk in een klein hoekje zit en hoe kwetsbaar de benen van een paard zijn. En dan denk ik altijd: liever voorkomen dan genezen!!
Bijhet rijden gebruik ik ze niet. Alleen bij het longeren omdat ze dan nog wel eens wat scheef wil gaan lopen. De kleur is gewoon wit en waarom witte omdat ik die heb gekregen.
bij mn paard voor bescherming is een fries en wil zichzelf nog wel eens aantikken. gebruik ze tijdens het rijden en het longeren. bij mn pony ook voor stevigheid. ze heeft al eerder schiefel gehad en zwakke benen. heb voor mn pony gewoon zwart voor mn paardbaby blauw omdat hij al zn spullen in die kleur heeft(kan ik de pullen makkelijk uit elkaar houden)
ik heb ze niet voor de sier. Heb gewoon zwarte, naja bruin van de modder. ik heb ze ook vaak alleen voor met rijden omdat ze dr benen nog wel eens kwijt is dus ze zich zelf aantikt (met ijzers) een 'normaal' paard heeft dat achter maar mijne is appart. Met longeren is ze wel rondom ingepakt.
Ik gebruik ze bij het buiten rijden en springen! buiten omdat ze vaak scheef gaat rijden opeens en dan tegen haar eigen voeten aan schopt.. en bij springen voor bescherming! ik heb wel leuken kleuren peesjes!
Heb ze voor het springen.. Wel de 'normale' peesjes (niet rondom) en achter strijklappen dan. Voor dressuur of vrij rijden heeft ie meestal niks om, tenzij ik in een setjes bui ben
Ik gebruik ze altijd aangezien meneer zichzelf aantikt. Meestal vanachter, z'n benen 'schuiven' tegen elkaar aan, ja beetje moeilijk maar ik weet niet hoe ik het anders moet uitleggen . Heb er trouwens wel verschillende kleuren in die passen bij m'n dekjes .
Ik heb ze echt puur voor tijdens het rijden. De mijne kan zich soms nog wel eens aantikken en vaak van die onverwachte gekke sprongen maken. Heb er wel een paar die bij het dekje horen en dus een setje zijn Maar ik rijd net zo makkelijk met me blauwe dekje en bruine peesjes rond Gaat mij eerder om de bescherming dan de kleuren combinatie
Ik heb er bruine, zwarte en witte. Bruin en zwart past zoal overal bij en de witte zijn goed voor op wedstrijd. Ik gebruik ze voornamelijk omdat hij bij het verruimen of dergelijke oefenen durft aantikken.. Daarom dus maar de bescherming. Bij het springen kan hij ook overenthousiast zijn dus is het maar beter voorkomen dan genezen. x
ik had ze gekocht voor bescherming, maar eigenlijk strijkt mijn pony alleen. dus nu blijven de peesbeschermers in de kast en doe ik enkel de strijklappen nog aan.
En ze staat nu voor het eerst op achterijzers.. (ivm kalkoengaten, met dit blubber seizoen...) en klapt af en toe, bij uitgestrekte draf.. dus nu ook maar met dressuur..
Wou haar vd winter weer van achterijzers af hebben, maar ja.. nu heb ik haar net beleerd voor voor de wagen.. Dus ijzers zijn blijvertje...
Heb niets matchends.... zwart voor, bordeaux achter..
Ik heb ze voor de bescherming gekocht, maar wel in kleuren die bij mijn dekjes passen. Als je ze dan toch nodig hebt, dan maar in stijl
Inderdaad. Ik heb altijd peesbeschermers voor, bandages achter & 4 springschoenen om.. àls ie dan een keer flink misstapt hoeft ie niet afgemaakt te worden omdat zn hoefijzer door zn pees is gerast ff uiterste voorbeeld
voor de bescherming, maar ik moet zeggen dat ik ze toch wel regelmatig vergeet Ik heb ook echt niet 10 paar in verschillende kleurtjes ofzo. Gewoon 1 paar zwarte peesbeschermers en strijklappen (norton pro) want dat kan gewoon overal bij. Als ik bandages gebruik, doe ik dat wel gewoon omdat het er netjes uit ziet, maar dat doe ik niet zo heel erg vaak. vraag me trouwens af waarom je 4 springschoenen gebruikt? Alleen om de voorbenen is toch voldoende?
Pure bescherming! Die van mij slingert nogal met z'n benen (vooral als hij niet oplet). Als ik uitstap bijvoorbeeld hoor ik regelmatig tik tik onder me. Achter strijkt hij sowieso dus kogelbeschermers is een must. Ik vrees al voor de wedstrijden straks als ze af moeten....