Ik heb mijn Barefoot net weer weg gedaan. Hij bleef schuiven op mijn ronde Tink. Opstappen was geen probleem maar na een drafje drukte hij op haar schouders.
Ik heb alles geprobeerd, een bananensingel van neopreen, een physiopad, dubbele inlages, de pommel eruit en vervangen door wol, maar het mocht niet baten. Het bleef schuiven en veroorzaakte ook drukplekken op de schouders van mijn paard.
Ik heb het zadel in januari gekocht (het testzadel lag wel goed dus misschien is het ook een kwestie van inrijden geweest, maar ik heb maar 1 paard en daar ging het dus niet goed op)
OOk ik vond het heel stoer staan en het zat echt heeeerlijk, maar ja, paardlief gaat voor. Ik heb nu een westernzadel op haar liggen. Dat gaat goed, alleen mijn verwende billentjes moeten weer even wat zitvlees kweken.....
Daarnaast is mijn paard wat scheef (wordt aan gewerkt om te verhelpen) en ik ben zelf ook scheef (1 been is duidelijk korter dan het andere) Nu met weer een boom heb ik het idee dat mijn gewicht veel beter verdeeld wordt dan met de Barefoot. Met de Barefoot liep mijn paard enorm scheef. Ook de staart hield ze steeds naar 1 kant. Het scheef lopen is nu nagenoeg weg en de staart hangt recht.
Dus helaas geen boomloos meer voor ons.