een schuivende barefoot, oplossingen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kekaro

een schuivende barefoot, oplossingen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-07 19:21

Hai,

nou ik heb dus een barefoot (cheyenne met knop)
maar mijn haffie is nogal vlak en rond dus hij schuift echt onwijs!

dikke inlages erin, maar er valt gewoon niet normaal op te stappen Boos!

op mijn appaloosa lag er niets goed alleen de barefoot dus dacht ik slim te zijn
en deze voor mijn haflinger meteen maar aan te schaffen....
helaas lijkt het dus niet te werken ?!

heeft er iemand ideeen ? of is het echt gewoon einde barefoot nu ?

annebe

Re: een schuivende barefoot, oplossingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 19:24

misschien singel wat losser... dit heeft bij mij toen wel geholpen

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-07 19:31

wat losser...hmm dat zou kunnen, gaan we proberen!
ik deed hem nu juist zo strak mogelijk Haha!

xxmichellexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 19:32

Ik kijk even mee, hier heb ik dus ook last van met mijn ronde knol.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 20:49

Schuift hij onder het rijden ook, of alleen met opstijgen?

Als hij onder het rijden ook schuift : wegdoen. Alleen met opstijgen, vanaf een opstapje opstappen Lachen

Wat voor pad ligt eronder? Qua materiaal?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 10:32

Ik heb ook zo'n rond paard. Als ik te los aansingel, of ik me te veel aan het zadel optrek, dan schuift ie ook. Ik stijg nu meestal op door zo hoog mogelijk te springen, en me dan op de rug omhoog te duwen. Maar vanaf een opstapje kan ook prima. Of zoek iemand die het zadel aan de andere kant tegenhoudt. Dat deed ik altijd als mn instructrise erop klom.
Ik heb zelf twee soorten pads. Eentje met fleece en een physio. En de physio helpt ook goed tegen schuiven. Maar niet elk paard kan daar tegen, sommige krijgen er witte haren van.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 10:41

Wat voor pad heb je eronder dat kan namelijk heeeel veel verschil maken. Ik zweer bij HAFpads, maargoe ddat is heel persoonlijk, een ander vind het weer niks.

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-07 11:10

ik heb de physio er onder liggen en ja helaas tijdens het rijden schuift hij ook onwijs!
haf pads heb ik naar gekeken maar lijken mij erg glad...hmm misschen eens kijken of ik er eentje kan lenen om te proberen, om nou allerlei pads aan te schaffen Knipoog daar heb ik helaas geen geld voor ook trouwens Haha!

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 11:12

Heb je een rechte of een banaansingel? Als het zadel naar voren schuift, wil een banaansingel nog wel eens helpen geloof ik.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 11:19

Probeer eens zonder beugels te rijden. Dan weet je of het aan het zadel ligt, aan het paard of aan jou Knipoog Als je zelf teveel steun zoekt op de beugels en een beetje scheef zit dan is het juist fijn als het zadel je 'vertelt' dat je recht moet zitten Haha!
Kan ook natuurlijk dat je paard wat scheef is, dan zou je misschien een osteopaat kunnen laten controleren.

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-07 11:25

het zadel schuift niet naar voren maar in het rond Lachen denk zelf niet dat zo'n singel daarbij kan helpen.

zonder beugels kunnen we wel proberen Lachen zou leuk zijn als het aan mij ligt dan Knipoog

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 11:38

Ik heb dat helaas ook onder het rijden een keertje meegemaakt. Het kan aan je singel liggen, dat was althans bij mij het geval. Ik rijd nu met een wintec singel, geeft geen wondjes en zijn van wat stroever materiaal.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 11:56

Singel je wel na na het opstappen en losrijden? Kan ook nog wel eens schelen. En idd een andere singel kan ook helpen.
Ik heb zelf een Thorowgood neopreen bij mn Cheyenne en daarmee heb ik minder last van schuiven dan de standaard barefootsingel van mn arizona.

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-07 12:08

ja strakker kan die singel in ieder geval niet....ik zal een neopreen proberen die heb ik ook nog! is idd wel stroever dan de orginele die er nu aanhangt.

shemar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 12:14

Lees ook even mee, wilde juist een boomloos kopen voor mn ronde fjordje omdat ik hoopte dat zo'n zadel
beter zou liggen op m... Maar dat hoeft dus niet zo te zijn..

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-07 12:18

dat was ook mijn gedachte maar bij mijn haffie lijkt het niet te werken...
je mag die van mij wel eens proberen anders ? voordat je er zelf eentje koopt Lachen

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 12:19

Shemar, gelukkig kan je boomloos vaak een weekje uitproberen. Dan weet je meteen hoe hij ligt en of hij wel of niet schuift.
Ga ik binnenkort ook doen, ben gewoon supernieuwsgierig.

shemar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 12:24

ja ben wel benieuwd hoe het ligt op m, mn westernzadel schuift naar achteren het gewone zadel ligt wel goed maar dat vind ik zelf weer niet zo mn dochter weer wel.... gedoe allemaal.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 10:53

Shem je kunt alle modellen van Barefoot een week op proef nemen. Ik was na mijn testweekje op de Arizona echt om en heb daarna mn kieffer ingeruild voor de cheyenne. Ik vind ze allebij echt super rijden en liggen. Gewoon proberen dus.

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-07 11:14

ik had de nevada voor mijn appaloosa, die lag wel perfect op hem Lachen en het zit bovendien erg lekker voor jezelf ook Knipoog

missgalop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 17:10

Ik heb ook een barefoot. Wat ik ondervond was, dat als het zadel nieuw was, ik het niet goed kon aansingelen (bleef te hoog op de paardenrug), daardoor schoof het bij het opstijgen. Omdat het diende om mijn jong paardje zadelmak te maken kon ik niet verder aansingelen als ik er op zat en moest het vastliggen bij het opstappen. Ik heb dan het zadeltje ingereden op een ander paard. Toen het ingereden was, was dat probleem opgelost.

shemar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 17:26

Dat heb ik wel meer gelezen idd, dat het zadel zich eerst wat meer naar een paarderug moet vormen of zoiets.... en dat ze daarna vaster liggen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 17:28

Ja dat was bij mij ook zo inderdaad. Het ligt nu een stuk stabieler van toen ie net nieuw was Ja

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-07 17:50

hmm dan toch de moeite waard om het nog even vol te houden hoor ik al Haha!
ik vind hem zoooo mooi staan en zo onwijs lekker zitten Knipoog ik was al helemaal teleurgesteld, maar ik houd hem nog even aan !

Clovertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 18:00

Ik heb mijn Barefoot net weer weg gedaan. Hij bleef schuiven op mijn ronde Tink. Opstappen was geen probleem maar na een drafje drukte hij op haar schouders.
Ik heb alles geprobeerd, een bananensingel van neopreen, een physiopad, dubbele inlages, de pommel eruit en vervangen door wol, maar het mocht niet baten. Het bleef schuiven en veroorzaakte ook drukplekken op de schouders van mijn paard.
Ik heb het zadel in januari gekocht (het testzadel lag wel goed dus misschien is het ook een kwestie van inrijden geweest, maar ik heb maar 1 paard en daar ging het dus niet goed op)
OOk ik vond het heel stoer staan en het zat echt heeeerlijk, maar ja, paardlief gaat voor. Ik heb nu een westernzadel op haar liggen. Dat gaat goed, alleen mijn verwende billentjes moeten weer even wat zitvlees kweken.....
Daarnaast is mijn paard wat scheef (wordt aan gewerkt om te verhelpen) en ik ben zelf ook scheef (1 been is duidelijk korter dan het andere) Nu met weer een boom heb ik het idee dat mijn gewicht veel beter verdeeld wordt dan met de Barefoot. Met de Barefoot liep mijn paard enorm scheef. Ook de staart hield ze steeds naar 1 kant. Het scheef lopen is nu nagenoeg weg en de staart hangt recht.
Dus helaas geen boomloos meer voor ons.