Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lalidan schreef:Ik doe het ook altijd gewoon rustig stukje voor stukje.
De regel die in de boekjes staat is dat je er een vlakke hand tussen moet kunnen steken. Een probleem met deze methode is alleen, dat je daarna je singel weer los moet maken, omdat je bij het terugtrekken van je hand alle haartjes de verkeerde kant op trektDus niet praktisch, maar wel een goede richtlijn.
en inderdaad, ik betrap met er bij het afzadelen regelmatig op dat ik niet aangesingeld heb en de singel zonder moeite 3 of 4 gaten strakken had gekund
Citaat:Tijdens het rijden nasingelen is al helemaal niet nodig.
Lalidan schreef:Citaat:Tijdens het rijden nasingelen is al helemaal niet nodig.
Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Ik heb vorig jaar op andermans paard gereden, en was vergeten na te singel na enkele rondjes stappen. De singel hing dusdanig los, dat het paard er schuurplekken van kreeg..... Dus even controleren als je er op zit kan geen kwaad, en soms ellende voorkomen.
floorsil schreef:ik leg eerst het zadel er op maak dan heel los vast dan vaak hoofdstel om dan nog een keer aansingenlen. dan de voeten naar voren trekken dat de huit goed zit. dan naar de bak lopen. nog een keer aansingelen dat er nog een hand makkelijk onder kan schuiven en dan opstijgen en dan gaat mijn zadel altijd nog een beetje scheef. ga ik weer goed zitten en zadel goed trekken en dan nog heel soms nog keer maar eigenlijk nooit meer. alleen met wedstrijden trek ik nog wat strakker aan als ze dan gaat stijgeren dan blijft mijn zadel teminste goed.
verder heb ik ook een singel met elastiek.