ervaring met wintec zadels ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

johanne

ervaring met wintec zadels ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-07 20:25

IK wil waarschijnlijk een zadel kopen maar heb een klein budget. hoe vinden jullie de wintec zadels? bijv de wintec 500 dr.

Boktpony

Re: ervaring met wintec zadels ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 20:30

ik heb een wintec 2000 en ben er goed tevreden mee!
in eerste instantie gekocht voor de verstelbare boom(omdat mijn paard nogal groeide kwa boommaat Bloos ), maar ik rij er nu nog steeds mee...
maar ik moet wel eerlijk zeggen dat een goed leren zadel wel beter is/zit
goede leren zadels hoeven trouwens ook niet super duur te zijn... als je goed zoekt op bijvoorbeeld marktplaats kom je nog aardig goede zadels tegen voor een mooie prijs (alleen ik kom mijn ideale zadel nog niet tegen Ach gut )

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 20:54

er zijn hier al een aantal topics over. ook een poll. als je de zoekfunctie gebruikt kan je die poll vast wel vinden.

haffiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 14:06

Ik vind de wintec 500 dressuur niet echt geweldig zitten.
Maar dat is mijn mening.

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 14:14

Ik heb zelf een Wintec 500 te koop omdat ik graag een zadel wilde met een diepere zit en kniewrongen. Ik vind het "neutrale" zadels met een prima prijs-kwaliteit verhouding en zeer makkelijk in het onderhoud.

danielle1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 14:15

voor het geld zijn het goede zadels. ik rijd er nu zelf een jaar op, op een wintec 2000 veelzijdigheidszadel, en t bevalt me prima. Wil in toekomst wel graag een leren dressuurzadel, maar zolang ik aan het sparen ben is dit helemaal niet verkeerd. Het moet natuurlijk wel goed passen op je paard.

Daf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 14:21

Heb mijn wintec 500 dr gekocht met het idee dat als ik een ander paard ga rijden ik de boom weer kan verwisselen. Nu is Kyra mijn eigen paard geworden en is dat dus niet meer mogelijk, maar ben onwijs tevreden over het zadel. Zeer licht, makkelijk in onderhoud en zit ook lekker. Kan er goed mee dressuren, maar ook een lange buitenrit mee maken. En als ik een x wil springen kan ik de kniewrongen eraf halen (klittenband) en de beugels wat korter doen. Misschien niet helemaal ideaal, maar fijn voor het geval je niet meerdere zadels hebt.

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 14:25

Ik heb een wintec pro isabelle werth. Op zich een heel fijn zadel. Het heeft jaren op mijn vorige paard gelegen en het reed super. Makkelijk in onderhoud, bleef er ook heel goed uitzien.
Op de pony die ik nu heb krijg ik hem helaas niet passend (ook niet met andere bomen erin).

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 14:27

Ik vind het hele fijne zadels Ja

Zit lekker en makkelijk in onderhoud en niet heel duur

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 11:20

Wintec heeft een goede prijs-kwaliteit verhouding. Ik vind het prima zadels, ze zijn makkelijk in onderhoud en lekker licht. Het nadeel van de 500 vind ik de harde zit, ik reed altijd met seatsaver anders reed ik mezelf door.

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 19:39

Ik heb op de wintec 500 gezeten. Maar ik vind de zitting erg hard. Het nadeel van kunstof vind ik ook dat het nooit zo goed naar de rug van het paar dgaat vormen als leer. Je kan ook voor een mooi tweedehands leren zadel gaan.

LinDug

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 19:40

Ik vind het goede zadels en het is vooral erg makkelijk als je vaak buiten in de regen rijdt want ze vergen weinig onderhoud. De zit is niet erg stevig en wanneer het erg warm is kan het ook gaan broeien tussen het zadel en jou kont. Des ondanks ga ik straks al mijn jaarling er oud genoeg voor is hem inrijdenmet een wintec, dit wegens de wisselbare boom. Als tenmiste de rest wel goed op zijn rug past.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 19:42

ik ben er tevreden over.
past goed zit goed, zelfs na 3 uren rijden niog geen zere kont Knipoog
makkelijk in onderhoud en ik vind ze vrij slijtvast

Becky_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 19:44

Ik heb ook een wintec bevalt me prima. Ligt goed op mn paard en is in de winter niet zo koud als leer. En idd als mn jaarling 3 is word ie ook met de wintec ingereden. En ze zijn lekker ligt is erg makkelijk als je zelf niet al te groot bent en je paard is wel groot Knipoog

AramisJames

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 19:48

Ik heb de wintec pro dressuur en ik ben er echt heel tevreden over. Daarvoor had ik een wintec 2000 vzh, vond ik ook een heel goed zadel Haha!

lindabaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 17:31

nee je kan beter een tweedehands leer zadel kopen van een goed merk dan ben je ongeveer hetzelfde kwijt en je doet er veel langer mee.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 21:29

Ik heb al 7 jaar een wintec voor mijn Cpony. Goed zadel, alleen de singelstoten waren best snel versleten, maar daar kan je gewoon nieuwe opzetten. Lachen
Ik heb nu voor mijn Epony een duuder leren zadel en dat vind ik toch prettiger omdat ik intensiever rijd, maar die wintec was ook prima! Weinig onderhoud.

lindabaak schreef:
nee je kan beter een tweedehands leer zadel kopen van een goed merk dan ben je ongeveer hetzelfde kwijt en je doet er veel langer mee.

Waar baseer jij dat op als ik vragen mag? Slechte ervaringen met wintec? Ik ben van mening dat je beter een wintec kan kopen, door je zadelmaker naar kan laten kijken en evt. opvullen en aanpassen dan een 2ehands dressuurzadel waar weet-jij-veel-wat allemaal mee gebeurd is. Lachen

_Moonwalker_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 13:57

Ik heb nu al 14 jaar lang een Wintec 100 (héél oud model dus Haha! ) en ik ben er zéér tevreden over.
Het zadel is nog in hele goede staat, enkel mijn singelstoten zijn wel aan vervanging toe en mijn stijgbeugels maar verder ziet het er nog goed uit.
Sowiso als ik een nieuw zadel koop wordt het een Wintec 2000.
Goede zadels met een goede zit, stevige kwaliteit en makkelijk in onderhoude en bovendien erg goed in prijs.Waarom een lederen zadel kopen? Knipoog

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 17:21

Prima zadels! De 500 dressuur vond ik ook niet zo lekker zitten. Zelf heb ik de Isabell Werth gehad, nou dat is echt een topzadel, zit heerlijk!

Leonieee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 17:46

Ik heb op een heel smal paard eens een wintec zadel gehad! Zat prima! een wintec 2000

Ilsex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 17:46

Goede ervaring, zit lekker & lag goed op de pony waar ik op heb gereden.

Ilsex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 17:47

Ik weet niet meer precies welke, maar niet van leer Vingers aflikken Vork

BBMarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 17:49

ik heb een wintec 500 dressuur en ik vind het een heerlijk zadel.. Past op ieder paard ivm de verwisselbare boom.. is voor jonge paarden uitermate geschikt doordat ze er mee kunnen doorgroeien, je kan de boom verwisselen en het is super licht! Geen last op hun rug dus.
Ook kan je er door weer en wind mee rijden want water is niet schadelijk voor je zadel! Heerlijk!!

oja.. en goed voor je portomonee hihi

1dream

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 17:55

vroeger had ik een fries waar ik ook een wintec zadel op had.
ik vond hem lekker zitten.
en het scheeld wat euro's. Knipoog
en als je niet zo houd van het onderhouden is het ook een goede keus.

BBMarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 18:40

ja idd dat onderhoud, dat was ik nog vergeten!