Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
germie schreef:De dynamic is een bit waar paarden niet snel bij loslaten, paarden die normaal wel kauwen op een gewone ultra watertrens doen dat niet zo snel op de dynamic omdat het bit te dun is. Bit heb ik bij 2 paarden geprobeerd.
germie schreef:Absoluut niet tevreden. Bit is te dun.
Geef mij maar de gewone kk ultra bustrens (slagje duurder, maar betere ervaring mee) en anders de watertensuitvoeren. Beide bitten zijn dikker en liggen beter in de mond. De dynamic is een bit waar paarden niet snel bij loslaten, paarden die normaal wel kauwen op een gewone ultra watertrens doen dat niet zo snel op de dynamic omdat het bit te dun is. Bit heb ik bij 2 paarden geprobeerd.
Ik heb zelfs wel eens paarden gezien die de tong buiten de mond steken vanwege de scherpte van de dynamic.
draumpje schreef:germie schreef:Absoluut niet tevreden. Bit is te dun.
Geef mij maar de gewone kk ultra bustrens (slagje duurder, maar betere ervaring mee) en anders de watertensuitvoeren. Beide bitten zijn dikker en liggen beter in de mond. De dynamic is een bit waar paarden niet snel bij loslaten, paarden die normaal wel kauwen op een gewone ultra watertrens doen dat niet zo snel op de dynamic omdat het bit te dun is. Bit heb ik bij 2 paarden geprobeerd.
Ik heb zelfs wel eens paarden gezien die de tong buiten de mond steken vanwege de scherpte van de dynamic.
maar waarom zou je een paard wat lekker loopt op een ultra , een dynamic inhangen?
de dynamic word omschreven als een eventuele oplossing bij dieren die het bit niet aannemen... niet voor dieren die het bit wel aannemen...
Ludora schreef:Ik ben me even te orienteren op bitten.
Mijn paard is namelijk te licht in zijn mond, achter het bit dus, zou dit toevallig een oplossing zijn ??
Een gewone D trens is de dik voor de weinig ruimte in mijn mond.