Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Born2BCrazy schreef:Mag ik vragen waarom je over wil stappen?
Zou nl. als ze het fijn doet op deze enkelgebroken, het lekker zo laten..
Of idd evt eerst even van iemand proberen te lenen..
omdat je al aangeeft dat ze soms wat koppig kan zijn..
en omdat je van enkel naar dubbel gaat, zou dit (in 1e instantie) erger kunnen worden; immers dubbelgebroken is in het algemeen zachter qua inwerking dan een enkel gebroken.
_Nicky schreef:Ik heb er geen problemen meegehad, het ging alleen maar beter. M'n paard vindt dubbelgebroken veel fijner dan enkelgebroken dus nam het bit heel makkelijk aan.
Natasja91 schreef:Een dubbelgebroken bitje is voor zover ik weet zachter in de mond.
Evatje schreef:Born2BCrazy schreef:Mag ik vragen waarom je over wil stappen?
Zou nl. als ze het fijn doet op deze enkelgebroken, het lekker zo laten..
Of idd evt eerst even van iemand proberen te lenen..
omdat je al aangeeft dat ze soms wat koppig kan zijn..
en omdat je van enkel naar dubbel gaat, zou dit (in 1e instantie) erger kunnen worden; immers dubbelgebroken is in het algemeen zachter qua inwerking dan een enkel gebroken.
Dat weet ik dat het zachter inwerkt, maar ik wil het gewoon eens proberen en misschien wel overstappen, want je kan er wel weer wat scherpers inhangen, ze is zacht in de mond, en dat wil ik ook zo houden, en daarom vroeg ik me af of een dubbelgebroken niet gewoon vriendelijk zal zijn. En met dat koppig bedoel ik gewoon echte haflinger dingen, zoals een keer links gaan ipv rechts. Ze is bij mij dus ook nog nooit eigenlijk sterk in de mond geweest.
Anoniem schreef:Een bit is zo zacht (of zo hard) als de ruiterhand hem gebruikt.
Born2BCrazy schreef:altijd hetzelfde : "ik weet hoe het hoort" geneuzel