Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
whisperramse schreef:Boomloos is niks voor ons, aangezien ik wedstrijden zou starten binnen een paar maand.
En die startrekk dressuur? Wat houdt dat dan in? Ook verwisselbare boom en zo?
Edit; boomloos dus
Best prijzig
popika schreef:Met mijn jonge paard ben ik inmiddels aan het 3e zadel, hij heeft een groeispurt gehad en zijn schoft is er nu uit gekomen dus was het zadel wat ik had weer te breed geworden ! we hebben eerst nog geprobeerd het aan te laten passen maar dat was geen succes. Enige advies wat ik je kan geven is dat je misschien een 2e hands zadel kan kopen en kijken hoe dat gaat. Die kunststof zadels lijkt me inderdaad niets. Maar er zijn mensen die er prima mee kunnen rijden.
whisperramse schreef:heb ik al op gekeken, maar sommige zadels zijn al 7 jaar oud en kosten nog 700 euro, dan ben ik beter met een nieuw
germie schreef:Ik heb gewoon voor mijn 3-jarige een zadel op maat laten maken. De zadelmaker zei wel dat ik het de komende tijd, misschien wel een aantal jaren zo'n 3-4 keer per jaar moet latne aanpassen. DAt doe ik gewoon en dus is het zadel inmiddels al 4 keer aangepast. Ik twijfelde ook wat ik moest doen en heb vorig jaar Kootstra gebeld. Mijn paard was net zadelmak en het zadel wat ik daarvoor gebruikte paste niet goed. Hij zei dat het wel gewoon kon, maar dat je dus aan 3-4 keer per jaar controleren en aanpassen vast zit. Tot nu toe bevalt het goed. Het is een stubben Maestoso geworden. Boommaat 31, de kusssens zijn meteen verlegd omdat m'n paard een brede rug heeft, maar een hoge smalle schoft. Verder is de wrong voor mij kleiner gemaakt. IN eerst instantie zat er geen keil in, maar dat is er inmiddels al ingezet.