Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ezumii schreef:Het is jammer dat je daar niet mee mag starten.
Ik rijd zelf ook met mexicaan omdat mijn paard van alles wondjes krijgt, en een mexicaan heeft vrij weinig raakvlakken en veroorzaakt dus geen wondjes. Hij staat vrij los afgesteld dus ze kan haar mond nog gewoon openen.
Verder werkt het niet veel anders in, een sperriem doet precies hetzelfde.
PauuwtJee schreef:Ik heb zelf geen ervaring met Mexicaanse neusriem, maar bij CBR1 op mijn manege is mij verteld dat het absoluut alleen voor gevorderde ruiters is, omdat hij erg veel druk geeeft op de neus. En als je er té 'hard' aan trekt je paard er zelfs lichamelijke (neus:p)gevolgen mee kan hebben.
potverdikkie schreef:hoi milly is die voor mij bedoeld? of voor ts-er?
Milly_ schreef:potverdikkie schreef:hoi milly is die voor mij bedoeld? of voor ts-er?
oei, oja, op jou
Ezumii schreef:Dan kun je misschien beter maar even thuis blijven doortrainen, want zo breng je andere mensen en jezelf in gevaar.
Uiteindelijk verleg je het probleem alleen maar met scherpere bitten en neusriemen.
Ezumii schreef:Ja ik neem je ook serieus hoor, maar het is gevaarlijk om het terrein op te gaan als je je paard niet in de hand hebt.
En op stal thuis, staan daar geen merries om mee te 'oefenen' . Dus jouw paard in de bak, merrie buiten de bak bijvoorbeeld. En daar heel consequent mee zijn, dat hij bij de les moet blijven?
Milly_ schreef:Nog even over de optoming, is dit correct?een mexicaanse neusriem geeft meer ademvrijheid, omdat hij nergens op de tanden(kiezen) drukt. Daarom word hij zoveel bij het springen gebruikt.
Niets mis mee dus.MITST correct opgetoomt
Ezumii schreef:Nee, de mexicaan hoort zeker 3/4 gaten hoger te zitten. Hij hoort hoog op de neus, waar ze meer druk kunnen hebben.
Ezumii schreef:Nee, de mexicaan hoort zeker 3/4 gaten hoger te zitten. Hij hoort hoog op de neus, waar ze meer druk kunnen hebben.