Ik heb een JC leren vzh zadel. maar ik wil over een tijdje tegen de tijd dat ik halvewege de L1 ben een dressuur zadel op mijn pony en dan het liefst een KN zadel
Ik heb nu een Jc Saphir dressuurzadel, hiervoor een Ainsley vanguard popular. Deze was echt zo super fijn alleen paste niet op mijn nieuwe paard. Gelukkig kan ik ook met de JC overweg.
een rossner amerika plus, is een goed leren zadel. en ik vind een dressuurzadel lekkerder zitten met dressuur, maar als je tog ook regelmatig springt, dan moet je wel een vz zadel hebben, met een dressuur zadel springen is egt k*t
ik heb een nieuwe KN tango voor mijn pony waar ik heel erg tevreden over ben (ligt super, zit lekker, en de kwaliteit is gewoon goed) Mijn paard wordt volgende maand ingereden en daar ga ik een 2e hands stubben tristan (dressuur) voor kopen.
zou best kunnen denk ik, aangezien je in dat zadel wel heel erg in een houding wordt gedwongen, dan kan het zijn dat je je rug daar een beetje mee forceert.
zou best kunnen denk ik, aangezien je in dat zadel wel heel erg in een houding wordt gedwongen, dan kan het zijn dat je je rug daar een beetje mee forceert.
Daar zou je best gelijk mee kunnen hebben maar het zou zonde zijn als ik hem weg moet doen maar ik kan het hooguit 30 min volhouden ook tijdens een buitenrit
ik heb een Knight rider dressuurzadel, maar ik ben hard aan het sparen voor het nieuwe ankyzadel, met die vierkante lepel. Echt een heerlijk zadel is dat.
Silence
Nu heb ik een Knight Rider dressuurzadel, waar ik alles mee doe (dressuur, springen, buitenrit, endurance). Voor al voor die laatste twee dingen, ben ik nu aan het sparen voor een zadel erbij. Als het allemaal goed is, komt dat zadel er eind Augustus of begin September. (ik wil toch zowieso proberen met mijn verjaardag op 4 september)
een barefoot cheyenne (boomloos) en een KN. Ik gebruik nu voornamelijk de boomloos. Na een test over zadelindruk deze zomer, ga ik misschien het boomzadel weer gebruiken als hij echt goed blijkt te liggen (mijn paard loopt nu lekkerder met boomloos)
Ik heb een Luc Childeric uit Frankrijk. Is in Nederland (nog) niet heel bekend maar echt superfijn. Zadels zijn gemaakt van buffelleer en met enkel zweetblad voor beter contact. Hij is helemaal op maat gemaakt en zit ook heel zacht, het buffelleer lijkt net fluweel. Hangt wel een prijskaartje aan maar dan heb je ook wat Wil niet meer anders!