En toen paste je pony geen enkel zadel..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mayflower_

En toen paste je pony geen enkel zadel..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-07 21:54

Vanmiddag hebben we Divoza laten komen om een zadel op Anouk te passen. Allemaal leuk en aardig. Mijn Ainsley zadel was dus te groot voor Anouk, dat is een 18'' en kwam tot de lendenen. Boom was prima, alleen het zitvlak te groot. Toen zei die man van Divoza; 'Ja.. Ik vind het heel sneu om te zeggen, maar je pony heeft een te korte rug voor een normaal dressuurzadel.' Huh?
Kwam er dus op neer, dat zelfs een wintec (17.5'') niet paste. We hebben op Anouk een Kentaur gepast, een Daaleman, Kieffer.. Niks paste. Hij raadde me aan om boomloos te gaan rijden, die zouden als enigste passen. Boomloos?
Ik zie dat dus helemaal niet zitten, wou dressuur gaan rijden met mijn Hafje, niet de westernkant op! Ik vind zelf boomloos verschrikkelijk zitten. Maar dat is natuurlijk ieders eigen.

Ik ga zowiezo voor een second opinion naar een andere zadelmaker, maar toch. Het kan toch niet dat gewoon geen enkele zadel past?

MarrieLeen

Re: En toen paste je pony geen enkel zadel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 21:56

Boomloos is toch niet per definitie western?

Is het geen optie om een zadel op maat te laten maken? Kost misschien wat meer,
maar dan heb je wel een goed passend dressuurzadel. Lachen

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 21:57

welke broekmaat heb je zelf ?
heb je foto van je pony ?
boomloos is echt niet korter op de rug dan een "gewoon"zadel
dus vind het een raar advies op die manier , mits jij niet in kleinere maat past .. is benieuwd naar ruglengte en foto van je pony

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-07 22:01

Mijn confectiemaat is 36/38. Nou ja omdat in boomloos geen boom zit en geen druk geeft achter het zadel ofzo daarom gaf hij het advies om boomloos te rijden.

Hier een foto van de pony:

Afbeelding

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 22:25

wat is de ruglengte ? (deken maat ?)
zo op de foto ziet het er niet extreem kort uit maar foto's kunnen uiteraard vertekenen
een 17 inch niet te diepe zit zou dus voor jou miss wel kunnen ?

CaylinnMae

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 22:25

Dat wordt dus een echte zadelmaker er bij halen in plaats van de zogenaamde Divoza passervice Ach gut
Er past echt wel een zadel op jouw Haflinger hoor, die man maakt zich er wel heel makkelijk vanaf
door te zeggen dat je alleen maar boomloos zou kunnen rijden...

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 22:28

de nieuwe bare foot london richting dressuur zijn super fijne zadels en je mag er zelfs officiele dresuur wedstrijden mee starten. helemaal zo stom nog niet dat boomloos Haha!

wonanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 22:35

Als die man van de zogenaamde Divoza passervice zich er makkelijk van af wilde maken had hij je JUIST een zadel verkocht wat dus niet zou passen, vind dat wel erg makkelijk gezegd van Ullwinn.Mijn ervaring is dat DIE man heel goed weet waar hij het over heeft.
En idd, boomloos is niet direct western, misschien is het het een idee om het een keer te proberen.Geloof dat er winkels zijn waar je ze een week op proef mag hebben!

Succes in ieder geval!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 23:01

Boomloos is inderdaad zeker niet altijd western, startrekk is bv ook boomloos, die hebben deze dressuurversie:
Afbeelding
En deze is ook als testzadel te krijgen.
De barefoot london ook, die kun je via boomloosrijden.nl bestellen. Dat is de dressuurversie van barefoot.

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 23:06

MysticTinker schreef:
Boomloos is inderdaad zeker niet altijd western, startrekk is bv ook boomloos, die hebben deze dressuurversie:
Afbeelding
En deze is ook als testzadel te krijgen.
De barefoot london ook, die kun je via boomloosrijden.nl bestellen. Dat is de dressuurversie van barefoot.

wat voor zadel is dit van dit plaatje Haha! oogt fijn en nu ben ik nieuwschierig.

ben namelijk ook opzoek na een goed zadel voor mijn haf en tot op heden viel ik voor barefoot london maar dit oogt leuk. meer info dus aub

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 23:07

Dat is de startrekk dressuur, van buitenzinnig.nl Lachen

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 23:13

heeeel duur maar wel een mooi zadel zeg

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 23:20

Startrekk heeft ook extra korte zadels, maar die zijn volgens mij allemaal wel Western of Endurance stijl.

Ik heb ook een paard (Arabier) met een heel korte rug. Maar daar heb ik wel gewoon een zadel op. Moet wel eerlijk zeggen dat de lengte van het zadel hem nog steeds een beetje lijkt te irriteren, en ik heb toevallig net een STartrekk comfort in huis om te gaan proberen. Ben benieuwd of een extra kort zadel bijvoorbeeld beter zal gaan.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 23:28

Wat een klinkklare onzin!! Op ELK paard is tegenwoordig een passend zadel te vinden! Dus ook op jou haflinger!
Als jij er zelf op past zonder zadel, is er ook een zadel te vinden dat bij jullie allebei past! Het is misschien zoeken, maar gewoon alles uit proberen!

Kaileh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 23:35

ik zeg, idd, handgemaakt zadel.
Kost meer maar dan heb je ook wat.
Ik heb zelf een handgemaakte van Hulsenbosch.
Geweldig ding, nooit kapot ofzo, service perfect en mijn paardje heeft ook een moeilijke rug maar ik ben bij hun uitstekend geslaagd Knipoog!

skessaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 23:43

je kunt bij http://www.trekkingsaddles.com (zit in friesland) ook de Sensation testen. Is een boomloos zadel, ook in dressuurversie met een smalle zit zoals een boomzadel.
De eigenaar weet erg veel van zadels passen en komt vaak ook helpen passen , zeker als je niet te ver weg woont.
Afbeelding

CaylinnMae

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 07:22

wonanda schreef:
Als die man van de zogenaamde Divoza passervice zich er makkelijk van af wilde maken had hij je JUIST een zadel verkocht wat dus niet zou passen, vind dat wel erg makkelijk gezegd van Ullwinn.Mijn ervaring is dat DIE man heel goed weet waar hij het over heeft.

Als je zoekt met de zoekfunctie zal je zien dat er heel veel mensen zijn die het daar niet mee eens zijn.

djoeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 07:39

Wij hebben precies hetzelfde gehad. Wij hebben wel een kleine pony. Iedere winkel heeft zijn eigen merk zadels, dus het kan goed zijn dat je bij een andere winkel wel een passend zadel vind.
Eén passervice kon ons ook niet helpen...moeilijk...moeilijk...ronde rug, geen schouders, geen schoft en ook nog een kleine pony dus korte rug.
Ik vind het ook onzin dat je dan maar boomloos moet gaan rijden, er is heus wel een passend zadel te vinden.
Wij zijn naar een ander gegaan en hebben wel een passend zadel gevonden alleen zijn er wel een aantal maanden overheen gegaan.
Moeilijk gaat ook dan maar wat langer doorzoeken.
Succes!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 07:57

Marjolein_18 schreef:
Mijn confectiemaat is 36/38. Nou ja omdat in boomloos geen boom zit en geen druk geeft achter het zadel ofzo daarom gaf hij het advies om boomloos te rijden.

Hier een foto van de pony:

past daar geen wintec 17 inch op?
ik heb ook een wintec 17 inch met confectie maat 38-40.vind de wintec brij groot uitvallen,dus vandaar dat de 17 inch wel passte
maar zoals gezegd boomloos valt te probren?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 08:31

Rij zelf met een Barefoot Cheyenne en rij hiermee ook wedstrijden. Dit zadel paste het beste bij mij en mijn fjord.

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 08:33

Boomloos is inderdaad niet altijd western
Ook met boomloos kun je prima dressuur rijden. Bovendien zijn er veel verschillende boomloze zadels.
Genoeg keus dus Ja

Danique1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 08:35

wij hebben ook een haflinger & een new forest met een moeilijke rug.. maar dankzij Hulsebos hebben we nu 3 heerlijke zadels die super goed zitten en passen Ja en zoveel duurder is het nou ook weer niet Rolleyes

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 08:45

Boomloos is niet per definitie western. Dan heb je je toch even iets verkeerd in laten lichten! Lachen
Er zijn heel veel boomloze dressuurzadels, waar je ook wedstrijden mee mag starten, waarvan je er al een aanal langs hebt zien komen..

Ik zou niet van een zadelmaker/divoza af gaan, laat meerdere zadelpassers langs komen. Want als er hier geen zadel voor te vinden valt denk ik dat mijn Haf er helemaal geen past. En die heeft toch ook mooi gister voor het eerst een Wintec opgehad, die lag super! Nog een 18 inch ook!

Het zoeken naar een geschikt zadel is een hele klus, dus laat het niet met een tegenvallend bezoek gelijk bij de pakken neer zitten. Er zijn meer zadelmakers en passers, dus ik zou gewoon doorgaan met zoeken. Dat Divoza het niet heeft wil niet zeggen dat een ander het ook niet heeft!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 08:55

Marcella schreef:
Rij zelf met een Barefoot Cheyenne en rij hiermee ook wedstrijden. Dit zadel paste het beste bij mij en mijn fjord.

Vergeten erbij te zetten dit zijn dressuur wedstrijden die ik rij.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-07 09:26

Oh dat boomloos dressuurzadel is zo gek nog niet! Maar we hadden een Wintec dressuur erop, en die paste dus niet. Een Wintec 500 ook niet.

En nee het was een foute gedachte van mij om direct bij boomloos aan western te denken. De modellen die ik tegenkwam van Startrekk en Barefoot waren van die platte zadels. Ik heb daar 1x op gezeten en dat was niet zo makkelijk met mijn chronisch enkelprobleem. Mijn Ainsley corrigeerde mij juist, daardoor kreeg ik ook geen last van mijn enkel.

En een compleet zadel te laten maken vind ik té ver gaan. Ik heb niet zo'n groot budget voor een zadel. En al helemaal niet voor een wat duurder merk (duurder dan 1000,-).