poepzak voor recratiepaard????

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rhinoooow

poepzak voor recratiepaard????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-07 13:24

hey,

ik woon in een lange straat. aan het ene uiteinde heb je 2 maneges en een pension, aan de andere kant een groot bos. alle paarden passeren dus per wandeling 2 keer voorbij mijn huis. en af en toe laat een paard dus een pakje achter. nu is dat heel vervelend, want telkens er eente het voor de deur legt, begint de rest in de onmiddellijke omgeving zijn behoefte te doen (tja, de ethologie van het paard, het zit em in z'n genen Haha!). nu is dat heel vervelend, vooral al de zon schijnt, begint het lekker te bakken, en wanneer het regent rijden er auto's door en is het 1 drab. en heel vaak mikken ze juist voor onze garage zodat, telkens we de auto binnen willen rijden, we er bijna door moeten. en autobanden in een gesloten garage met stront, je wil echt niet weten hoe dat gaat ruiken.

na heel dit verhaal, mijn vraag: bestaat er een poepzak voor paarden die niet aangespannen lopen? want het zit mijn vader en de buren echt tot DAAR.

groetjes

avanoort

Re: poepzak voor recratiepaard????

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 13:27

Tja je houdt van paarden of niet.......
Misschien overleggen met de desbetreffende manege's?

SuzyE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 13:29

zoek bij de paardendrogist.nl maar eens op poep Tong uitsteken

mooi zak van 100 euries !

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 13:31

Die dingen bestaan wel, maar ik denk dat het gemiddelde paard daar niet echt blij van wordt, zo'n ding tussen z'n achterbenen. Vooral als ie gevuld is. Zullen de meeste ruiters dus niet aan willen. Kan je niet beter eens een stevig woordje gaan wisselen met die maneges en het pension, dat ze hun ruiters erop wijzen dat paardenhopen aan de kant of in de goot moeten worden getrapt? Kijk, dan nog zal je probleem niet helemaal opgelost zijn, maar wellicht wel een deel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 13:31

Ik zou eens naar de maneges gaan en daar eens gaan vragen of ze hun klanten er niet op willen gaan wijzen.
Moeten ze maar ff met een schop en bezem terug fietsen en het in de berm oid gooien.

Poepzak vind ik geen optie Knipoog

Rhinoooow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-07 13:37

vergeet dat laatste maar, dat van overleggen met de maneges.
het zijn er allereerst al 3. daarbij, ik woon ik België, aan de taalgrens. ik woon in het vlaamse gedeelte, maar de meeste eigenaars/ruiters zijn franstalig, en denken dat ze rijk zijn. het zijn zo van die snobs die nog altijd denken dat paarden hebben betekend dat ze HET zijn (heel vaak wel grappige toestanden zoals paarden die plots zonder ruiter in draf terugkomen, waarbij de ruiter even later te voet strompelend terug komt Haha! Haha! Haha! die mensen hebben nog nooit les genomen en geloof mij, ik weet het van de staljongen Haha!).
nou, we hebben al geprobeerd te praten met de eigenaars, maar vergeet het maar, te paard zijn ze koning van de hele buurt, en wnr ze niet te paard zitten, scheuren ze tegen 90km per uur door de straat, en ik waag mijn leven niet door voor die auto te springen om ze eventjes tegen te houden om een klapke te doen.

bestaat er niet een wet waardoor ze verplicht zijn dit op te ruimen? is het eigenlijk verplicht voor honden? ja toch? iemand die rechten heeft gestudeerd in belgie of de belgische wetgeving omtrent dit kent?

Janine_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 13:43

mm ja een probleem.
Ik heb begrip voor beide kanten.
Zón zak onder een paardebips is niet ideaal maar een hoop voor je garage ook niet.
In de Gemeente Ronde Venen (Loosdrecht) zijn ook problemen geweest over de paardenpoep.
Er zijn wat inspraak avonden geweest, geloof me het liep soms best hoog op.
Van beide kanten argumenten en voor de meeste best wat te zeggen.
In Loosdrecht hebben ze het zo opgelost.......
Er is door de gemeente een poeproute uitgezet, dat betekend stickers op de lantaarpalen geplakt en op deze route mag je paard naar hartelust poepen.
De gemeente laat hier een extra veegauto rijden om alles op te ruimen.
Op andere wegen in Loosdrecht mag je best rijden, het is niet verboden om daar met je paard te rijden maar daar moet je wel je poep opruimen
Ik vind het een prima oplossing waar iedereen mee kan leven.
Probeer eens te praten met iemand van de gemeente en probeer tot een oplossing te komen waar iedereen zich in kan vinden.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 13:45

Janine_L schreef:
mm ja een probleem.
Ik heb begrip voor beide kanten.
Zón zak onder een paardebips is niet ideaal maar een hoop voor je garage ook niet.
In de Gemeente Ronde Venen (Loosdrecht) zijn ook problemen geweest over de paardenpoep.
Er zijn wat inspraak avonden geweest, geloof me het liep soms best hoog op.
Van beide kanten argumenten en voor de meeste best wat te zeggen.
In Loosdrecht hebben ze het zo opgelost.......
Er is door de gemeente een poeproute uitgezet, dat betekend stickers op de lantaarpalen geplakt en op deze route mag je paard naar hartelust poepen.
De gemeente laat hier een extra veegauto rijden om alles op te ruimen.
Op andere wegen in Loosdrecht mag je best rijden, het is niet verboden om daar met je paard te rijden maar daar moet je wel je poep opruimen
Ik vind het een prima oplossing waar iedereen mee kan leven.
Probeer eens te praten met iemand van de gemeente en probeer tot een oplossing te komen waar iedereen zich in kan vinden.

even verbeteren
loosdrecht valt niet onder gemeente de ronde venen

ik zou een kruiwagen buiten de schuur zetten en de mest verzamelen
en deze eens in de zoveel tijd bij de manges op de stoep deponeren
op een oprit of voor de voordeur ofazo

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 13:46

Tsja, je woont in buitengebied en in paardengebied. Heb je zelf ook paarden?

Anders gewoon de hopen die vlak voor je deur liggen even wegvegen? Kleine moeite.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 13:47

Rhinoooow schreef:
bestaat er niet een wet waardoor ze verplicht zijn dit op te ruimen? is het eigenlijk verplicht voor honden? ja toch? iemand die rechten heeft gestudeerd in belgie of de belgische wetgeving omtrent dit kent?

In NL ( tja, ik weet het daar heb je weinig aan) hangt het af van de plaatselijke verordening van de gemeente. In de gemeente waar ik werk, ben je als ruiter verplicht op de poep op te ruimen, wanneer deze binnen de bebouwde kom ligt. Anders mag je het laten liggen. Zo ken ik nog 2 gemeentes in de buurt met gelijksoortige regels. Misschien een idee om het bij jou eens bij de gemeente na te vragen?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 13:49

ik vind de opmerking van angelstears een hele goede Haha!

idd verzamelen en op hun parkeerplaats deponeren.

nou goed, als ik buiten rijdt en die van mij maakt een mop op een openbare weg, stap ik af en schop ik het in de struiken of in het gras,
een regenbui en weg is het, en de grond is meteen bemest,

ik zou me er niet te druk om maken, en gewoon een bezempje buiten zetten, dat als je thuis komt, je even de boel gauw veegt.
hier komen ook veel paarden langs, zowel in de kar als onder de man, ach dat ene mopje in de zoveel tijd

Janine_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 13:51

Oeps je hebt gelijk, het is gemeente wijde meren.
Maar dat maakt voor de regeling die er is natuurlijk niets uit.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 13:53

ik heb tijdje een paard gereden waarbij ik echt niet kon afstappen tijdens het rijden
dan ging ik (als het echt in een woonwijk oid lag) later terug mt de auto om het in de goot ste vegen
lag het ergens langs een boerenweggetje of een plek waar ook echt niemand er last van kon hebben, dan liet ik het liggen

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 13:54

Mijn pony zou geen stap verzetten ermee dat weet ik nou al ROFL

annehoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 13:56

bij ons krijg je toch echt de mileupolitie op je dak als je voor stankoverlast zorgt. wat er dus gebeurd zo te horen.
ook manege's worden bij ons streng gecontroleerd op de overlast

Rhinoooow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-07 14:00

@apple: nee, ik heb geen paard, wel een verzorgpony, 70km verder, dus die bezorgt geen last, aan niemand want hij mag het terrein niet verlaten
om nu de stront van een ander op te ruimen, als je dat elke dag wil doen, sorry maar dat ziet, denk ik, niemand zitten. wij hebben er dan niets dan last mee, een vuile bezem, een vuile kruiwagen, vuile auto Haha!

@erleyne: we wonen buiten de bebouwde kom. maar dat kan ik idd eens na gaan vragen, of er binnen de gemeente regels zijn omtrent paardenmest op straat

bedankt voor deze ideetjes. zal eens een straatvergadering organiseren om te zien wat we hier aan kunnen doen Haha!. xxx

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 14:01

Angelstears schreef:
even verbeteren
loosdrecht valt niet onder gemeente de ronde venen

ik zou een kruiwagen buiten de schuur zetten en de mest verzamelen
en deze eens in de zoveel tijd bij de manges op de stoep deponeren
op een oprit of voor de voordeur ofazo

Geweldig. Huilen van het lachen

En een briefje boven op de berg mest leggen: ''HINT'' Tong uitsteken

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 14:08

Dat dumpen bij de manege lijkt me heerlijk lik op stuk, daar zou ik wel een bezempie aan vuil willen maken hihi. De auto hoeft daar niet vuil van te worden toch?

Zelf stap ik niet af onderweg om het op te ruimen maar ik rijd wel even terug op de fiets zogauw mijn paardje weer thuis is, dan ruim ik het alsnog op (wanneer het op een onhandige en onprettige plek ligt).

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 14:09

Gewoon eens de politie bellen en hun vragen om met de manege eigenaar te praten. Het is ongehoord dat de ruiters van hun paardenhoop jou probleem maken.

Mijn paard poept eigenlijk nooit buiten, de mijne zou ook echt levensgevaarlijk worden met zo'n ding aan zijn kont!

Maar dit vind ik wel schandelijk van de ruiters. Wel eens geprobeerd om er eentje aan te spreken op het gedrag? Haha!

En anders is het ook een oplossing om keukenhandschoenen klaar te leggen, als je het paard ziet poepen en de ruiter wil niet met je praten gewoon de ruiter bekogelen met de paardenpoep, moet je opletten hoe snel ze het dan komen opruimen als iedereen van de straat het doet Clown

Of is dat weer niet netjes gedacht van mij? Schijnheilig

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 14:11

Als ze dat mij flikken, bekogelen!! Zo dan heb je me hellig zeg!
Weet je hoe een paard daar op kan reageren!!
Mijne is ooit bekogeld met stukken stoeptegel terwijl hij in de stal stond en in de paddock met golfballetjes.
Sorry maar wat een ondoordachte opmerking...

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 14:13

ja natuurlijk zijn die er wel. Of t echt fijn is om mee te rijden?? Bekijk t eens postitief...gratis mest voor je tuin! Haha! En t laatste restje pikken de vogeltjes wel weg.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 14:14

Goed voor je rozen geloof ik Knipoog

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 14:18

Tussen stenen en mest ligt nogal een wereld van verschil, ik gok dat het wel het probleem zou oplossen, hoe ondoordacht je het ook vind Knipoog En je hoeft niet raak te gooien, maar ernaast en dan roepen dat hij de volgende keer in de nek zal zijn zal echt wel werken Clown

Bij mij wel tenminste, als ik er serieus op aangesproken zou worden Clown Wat nooit nodig is omdat ik WEL rekening houd met andere mensen Tong uitsteken

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 14:20

neem conatct op met de betreffende manege's. Zorg dat zij het bij hun klanten laten weten dat de mest opgeruimd moet worden. Al komen ze twee keer per week even langs met een kruiwagen en schep. Probleem opgelost lijkt mij. Maar gooien met mest of andere dingen lijkt mij niet de oplossing om mensen zover te krijgen dat ze hun eigen mest op gaan ruimen.

Rhinoooow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-07 14:21

haha, mijn moeder zal blij zijn met haar schitterende rozen.

@tallie_ho: we hebben ze proberen aan te spreken terwijl de paarden aan het mesten waren, maar plots begrepen die mensen geen nederlands en plots als we overschakelden naar frans, gingen die paarden in draf weg. nou ja, over beleefd gesproken

en met mest bekogelen, wat een idee Haha! als het niet via de zachte weg kan, dan doen we het via de harde weg.

maar tussen het redelijke en het onredelijke lijkt de HINT (mestkruiwagen) heel aanlokkelijk. ik zal dan proberen aan een camera te geraken om te zien hoe ze reageren (en ze hebben maar 1 en er kan juist maar 1 auto door Haha!)