Gecombineerde neusriem van 5 cm breed?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Helma_Amber

Gecombineerde neusriem van 5 cm breed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-07 21:31

Hallo allemaal,

Ik vond dat het tijd was om mijn wedstrijdhoofdstel eens een nieuwe neus- en frontriem te geven. Momenteel heb ik een gecombineerde aansnoerneusriem, wit onderlegd van 4 cm breed. Die wordt wat lelijk, dus ik wil iets anders. Nu had ik een hele mooie gecombineerde aansnoerneusriem, wit onderlegd van 4,5 cm breed gezien.
Nu vroeg ik me af of er ook een gecombineerde aansnoerneusriem, wit onderlegd van 5 cm breed te vinden is. Wie weet dat en waar zou ik die binnen Nederland kunnen bestellen?
Alvast bedankt voor het meedenken Knipoog

groetjes Helma

#Ymke#

Re: Gecombineerde neusriem van 5 cm breed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 21:45

ik heb een zwart onderlegde gehad van Chamberlain, was 5cm breed, wellicht dat ie ook in wit onderlegd te krijgen is. Volgens mij verkopen ze die o.a. bij www.gareel.nl en www.ruiterhuishelden.nl (hoop dat de linken goed zijn)

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-07 22:00

www.hetgareel.nl is het Knipoog Daar verkopen ze wel losse neusriemen. Helaas staan er maar heel weinig foto's bij en staat er niet bij hoe breed ze zijn, op een na dan. Dit is een hele mooie van 4,5 cm, misschien is dat een optie als ik uiteindelijk geen van 5 cm kan vinden.
Op de andere site verkopen ze helaas geen losse neusriemen.
Bedankt voor de tip Haha!

LucianoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 23:19

Döbert verkoopt 5 cm brede neusriemen met en zonder sperriem...wit/zwart onderlegd ik heb ze zelf ook en ben er super tevreden mee...yja er hangt wel een prijs kaartje aan...wat wil je er voor uit geven..?

ik heb deze bij http://www.drunensruiterhuis.nl/ besteld - niet via de site want dat kan niet-heb gewoon gebeld en het onder remours laten verzenden.

hier foto's van mijn Döbert neusriem :

Afbeelding

Afbeelding

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-07 23:39

Ik wil er eigenlijk niet meer dan €50 aan uitgeven, omdat mijn paard altijd helpt met het hoofdstel aan doen (lees: hij zet zn tanden in elk riempje wat voor zn neus langs komt Clown )
Ik kon op de site van Dobert ook niet breder dan 4,5cm vinden eigenlijk. Misschien dat ze die van 5 cm niet meer verkopen?

LucianoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 23:47

hmm dan is Döbert te duur....klopt op de site en kaartje staat 45mm maar in werkelijkheid is deze echt 5 cm! ....nog na gevraagd bij drunens ruiterhuis...neusriem kost zo rond de .... schrik niet...€ 90 ,-

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-07 23:49

OK dan is het wel de neusriem die ik zag. Ja dan is €90,- wel een beetje te duur, dan zou ik het mn paard nooit kunnen vergeven als die zn tanden er in zet Knipoog

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 11:55

Ik heb die van Döbert ook, heel fijn ding! Ja Naast Döbert heb je Passier, maar die is natuurlijk nog duurder... Ik geloof dat Divoza er ook eentje heeft van 45 mm of Ooteman heeft er ook 1 van 45 mm.

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-07 12:01

Die van Divoza heb ik nu, die is 4 cm Lachen Die van Ooteman leek me ook al wat, maar nu had ik gezien dat die van 'Het Gareel' goedkoper was Knipoog
Bedankt.

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 12:05

Ik heb een merkloze van het gareel, ze hebben daar ontzettend veel neusriemen hangen, van goedkoop tot verschrikkelijk duur. De mijne zat aan een hoofdstel, en dat was 80 euro. Dus zonder hoofdstel zit je toch wel een heel eind bij de 50 in de buurt. Weet alleen niet of ze die ook los verkopen.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 08:04

Die van Divoza heet Pagony Special. Erg fijn hoofdstel Ja

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-07 14:44

WendyBZ schreef:

Het gaat over neusriemen Knipoog Ja Helaas is de neusriem van de Pagony Special ook te smal die is 4 cm en dat heb ik nu ook Knipoog

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 18:15

Helma_Amber schreef:
WendyBZ schreef:

Het gaat over neusriemen Knipoog Ja Helaas is de neusriem van de Pagony Special ook te smal die is 4 cm en dat heb ik nu ook Knipoog

en die roest ook snel Sigaar

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-07 18:17

Heb ik geen last van eigenlijk, heb best wel wat spul liggen van Pagony en niks roest. Heb je het niet in een vochtige ruimte liggen?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 18:18

bij ooteman verkopen ze ook een hele brede neusriem, ook met wit onderlegd als ik het goed heb.
kost 35 euro

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 18:19

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-07 18:26

Ja klopt die wou ik eerst, maar bij Het Gareel is die goedkoper, volgens mij 27 euro. Deze ga denk ik maar nemen, want volgens mij is Dobert de enige met 5 cm neusriemen, maar dat is even te duur aangezien mijn paard erg graag zn tanden in mn hoofdstel zet Knipoog

LucianoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 18:35

BR heeft ook een neusriem van 4 of 5 cm geloof ik maar zonder sperriem...kan je bij een zadelmaker er wel op laten zetten.

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-07 19:24

Ok bedankt. Weet je ook waar ik die zou kunnen bestellen?

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 19:25

Die hebben ze bij Horseplaza in Nieuwegein. Ja Die zijn echt brééd maar de prijs is ook brééd. Knipoog Rond de 110,- geloof ik. Ik wou hem ook graag maar voor die prijs neem ik ook genoegen met een halve cm minder breed. Ja

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-07 19:26

Wow ja dat wordt wel een beetje te gek, idd dan toch maar liever een halve cm minder Knipoog

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 11:30

weet iemand waar in doetinchem een hal zit van OOteman? Ik heb gehoord dat daar iemand ook spul verkoopt en wil er graag naartoe...

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 17:26

Helma_Amber schreef:
Heb ik geen last van eigenlijk, heb best wel wat spul liggen van Pagony en niks roest. Heb je het niet in een vochtige ruimte liggen?

tja, het is een zadelkamer. en nu staat daar igg geen kachel aan. maar het vreemde is. het 'dure' tuih zoals kieffer roest niet. de goedkopere dingen zoals longeersingel borstuigen en die neusriem die beginnen te roesten. dus de kwaliteit is gewoon waardeloos

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-07 09:30

lotjj92 schreef:
Helma_Amber schreef:

tja, het is een zadelkamer. en nu staat daar igg geen kachel aan. maar het vreemde is. het 'dure' tuih zoals kieffer roest niet. de goedkopere dingen zoals longeersingel borstuigen en die neusriem die beginnen te roesten. dus de kwaliteit is gewoon waardeloos

Ja het is maar net wat je ervaring is, want bij mij is alle Pagony tuig nog goed en de gespen van de beugelriemen van Stubben en de gespen van een Kieffer singel zijn aan het roesten. Misschien heeft het met de leeftijd te maken. De Kieffer singel is ong 3 jaar oud, de beugelriemen 3 jaar oud en de meeste spullen van Pagony zijn ook ong 2,5 jaar oud.

Maar goed even ontopic, zijn de neusriemen van 5 cm nou gewoon zeldzaam? Dan moet ik maar gewoon voor de neusriem van 4,5 cm van Het Gareel gaan denk ik Knipoog

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-07 00:15

Afbeelding

Ik vond deze op de site van Piaffe. Zou je daar een lusje voor een neusriem aan kunnen laten zetten? En waar zou je dat kunnen laten doen? Deze kost 50 euro.

Ik wou de neusriem van Het Gareel bestellen, maar daar vragen ze 10 € verzendkosten en bij het Ooteman moest je bestelling minimaal €40 bedragen.