Lamsvel singel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Lamsvel singel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-07 12:43

Wie heeft er ervaring met een singel van lamsvel? Dus niet de hoezen maar de complete singel.

Ik zou graag weten:
- welk merk en type je hebt (recht, anatomisch gevormd, dressuur/veelzijdigheid..)?
- hoe hij bevalt, heeft je paard ooit nog drukkingen gehad?
- hoe hij was in onderhoud?
- hoe lang hij mooi blijft?
- hoe duur hij was?
- waar je hem hebt gekocht?

Alvast bedankt.

Urielle

Re: Lamsvel singel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-07 19:16

niemand?

dozo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 19:18

Weet je, het lijkt mij helemaal niks een singel met bont eraan vast. Ik rij met 1 paard met een singelbont hoes, zodat ik die na een aantal keer goed zweten gewoon in de wasmachine kan doen.
Een komplete singel lijkt mij zo lastig schoon te houden!?!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-07 20:02

Ja, dat is idd een beetje mijn bedenking Bloos
Ik ben alleen druk zoekende naar een oplossing voor mijn paard dat je op eigenlijk alles doorrijdt. Iemand kwam met de suggestie een leren anatomisch gevormde singel, die ga ik nog proberen als de wond weer dicht is, maar anders weet ik echt geen oplossing meer. Ik zag deze in een folder staan en het leek me een optie.

cocktail

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 20:05

Urielle schreef:
Ja, dat is idd een beetje mijn bedenking Bloos
Ik ben alleen druk zoekende naar een oplossing voor mijn paard dat je op eigenlijk alles doorrijdt. Iemand kwam met de suggestie een leren anatomisch gevormde singel, die ga ik nog proberen als de wond weer dicht is, maar anders weet ik echt geen oplossing meer. Ik zag deze in een folder staan en het leek me een optie.

Heb er eentje gehad, het is echt een werk om dit goed schoon te houden, en omdat het gewoon weg niet in de droger kan heb je ook wel eens dat je dus mis pakt omdat ie nog nat is.

Mocht je alleen in de binnenbak rijden zal je er niet zo een last van hebben dat ie gauw vies word.

Een oplossing die ik zelf gebruik, is een overtrek van gel. Net zoals een gelpad. Die was ik afentoe op de hand uit en plaats hem dan weer net zo makkelijk om mijn leren singel blijft uiteraard perfect zitten.

veel succes Pling

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-07 20:39

En werkt dat goed? Onder mijn gelpad wordt het altijd erg zweterig en als hij teveel zweet en het schuurt dan ligt hij open. Maar dat heb je met jouw gelovertrek niet? Mag een gelovertrek gebruikt worden op concours?
Ik heb de beschikking over binnen- en buitenbak dus buiten komt zeker wel eens voor.

cocktail

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 20:54

Urielle schreef:
En werkt dat goed? Onder mijn gelpad wordt het altijd erg zweterig en als hij teveel zweet en het schuurt dan ligt hij open. Maar dat heb je met jouw gelovertrek niet? Mag een gelovertrek gebruikt worden op concours?
Ik heb de beschikking over binnen- en buitenbak dus buiten komt zeker wel eens voor.

Nou die van mij lag ook vrij snel open vooral als die iets ging zweten precies tussen voorbeen en singel zeg maar, heb eerst met doekjes noem het maar op geprobeert en daarna dus de singel met schapenwol eraan super ding maar zo snel vies en nat, dus weer kapot...en met de gel overtrek gaat dit prima is gewoon zwart van kleur dus heb nooit iets gehoord van het niet mogen starten...en hij Bleef gewoon heel. Zadel ietsje naar achter leggen hielp ook een stuk...zal van de week even fototje maken, het merk is geloof ik action...

succes

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-07 05:07

Ah, dan is dat wellicht ook nog een goede optie. Ik zal eens zien of ik eraan kan raken om eens te proberen. Zadel verder terugleggen gaat niet, ligt al een eind terug ivm de schouder maar helaas, kwetsbaar huidje blijkbaar. Met het hoofdstel heb ik heel lang hetzelfde probleem gehad van bloedende en kale plekken.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 11:13

van mattes heb je hele singels, maar het lijkt mij idd niet handig.
Ik heb een los singelbontje en dat is soms al onhandig!

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 23:25

Kijk eens op Hipponet.be. Er staat ook een advertentie van hun bij EEA-> commercieel.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-07 10:50

Het gaat er niet om dat ik ze niet kan vinden, maar of het interessant is om er te kopen Knipoog

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 10:55

Hmm. Ik zag laatst ook een advertentie op EA-CO waar de Mattes singels werden aangeboden. Had er ook bijna 1 gekocht, maar had dezelfde bedenkingen als TS! Je moet de singel natuurlijk redelijk 'vaak' wassen, want het zweet maakt het schapenvacht ook 'hard'. Voor het onderhoud en wassen, zou ik toch voor een losse singelhoes gaan, maar voor de handigheid voor de singels die TS bedoeld...

Ukster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 12:28

ik heb precies hetzelfde probleem met mijn pony, soms met de lamswollen singelhoes lopt hij zichzelf nog kapot en zadel kan niet nog verder naar achter, want hij heb korte rug en is buikig.

heb ook nagedacht over een singel met wol er aan vast, maar dit lijkt mij geen goede oplossing.
want volgens mij wordt het leer echt heel snel lelijk door al dat wassen.

van mattes hebben ze wel anatomisch gevormde singelbontjes toch\?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-07 12:32

Van een singelhoes had hij alsnog een plek, waarschijnlijk was er een plooitje ofzo ingekomen en liep hij zich op dat plooitje weer door. Vandaar dus dat ik dacht aan de complete singel maar ja, het schoonhouden he Clown
Nou is het wel zo dat ook mijn gewone singel heel veel mee naar huis gaat om te wassen maar ik weet niet hoe lang het lamsvel mooi blijft op die manier.
Van gel zijn er ook complete singels, misschien dat ik er zo een ga halen om te proberen dan. Als het niet werkt weet ik het ook gelijk. Knipoog

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 13:28

Warina ging ook altijd open... anatomisch gevormde singels, bonte hoesjes, singel met bont, neopreen hoesjes etc etc.
Maar nu hem ik al ruim 3 jaar een neopreen singel, geheel van neopreen met afgeronde bovenkant (kieffer) ze heeft sindsdien geen plekjes e.d. gehad. En deze zijn heel makkelijk schoon te borstelen.
De lamsvelsingels zijn idd lekker zacht, maar worden ook warm... en vuil gaat er veel te snel inzitten, en om elke dag te wassen
Van de neopreen singel van divoza huismerk (pagony) en HH krijgt ze wel open plekjes, waarschijnlijk gaan die ook te veel broeien omdat ze niet 'ademen'

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 14:45

Ik heb geen idee wat die singels kosten maar gezien het onderhoud/drogen is het misschien een idee om er 1 extra te kopen. Als de eerste bevalt tenminste. Dan kan je er 1 gebruiken en laten drogen.

Of is dit een heel raar idee??

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-07 15:00

XchantjuhX schreef:
Maar nu hem ik al ruim 3 jaar een neopreen singel, geheel van neopreen met afgeronde bovenkant (kieffer) ze heeft sindsdien geen plekjes e.d. gehad.

Die heb ik nu Knipoog

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-07 15:00

TeeGee schreef:
Ik heb geen idee wat die singels kosten maar gezien het onderhoud/drogen is het misschien een idee om er 1 extra te kopen. Als de eerste bevalt tenminste. Dan kan je er 1 gebruiken en laten drogen.

Of is dit een heel raar idee??

Dat was sowieso de bedoeling Lachen

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 16:01

De singels aangeboden in deze advertentie zijn volgens mij niet van leer, en kunnen makkelijk de wasmachine in Ja

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 18:46

Urielle schreef:
XchantjuhX schreef:
Maar nu hem ik al ruim 3 jaar een neopreen singel, geheel van neopreen met afgeronde bovenkant (kieffer) ze heeft sindsdien geen plekjes e.d. gehad.

Die heb ik nu Knipoog

En dat blijft een probleem met open rijden?

Ukster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 19:13

met neophreen en leer rijdt ik mijn pony echt nog erger open als het lamswol

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 21:26

Ik heb nu een Lamsvel singel hoes en ben aan het sparen voor zo'n singel. Dan steeds 1 in de was na zo'n 5x gebruiken (en schoonborstelen tussendoor).
Op iets anders rijd hij zich steeds open en dit gaat nu goed...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-07 10:52

XchantjuhX schreef:
En dat blijft een probleem met open rijden?

Ja, voor deze singel zoek ik vervanging.
Momenteel staat hij alweer een week op rust ivm een singelwond van zo'n 2 bij 5 centimeter, kun je nagaan Knipoog
Verder zijn het fijne singels hoor, ik rij er de minder gevoelige paarden ook gewoon mee verder. Maar voor dit paard is het duidelijk geen optie.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 12:25

Nee idd... dan is dit paard echt heel gevoelig.
Denk dat er dan toch weinig andere opties zijn dan die lamsvel singel... en dan toch met grote regelmaat wassen Lachen
Zou, als de financiën dat toe laten Knipoog , er dat 2 kopen... als je de ene wast en droogt kan je met de ander rijden.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 22:00

iemand bij ons op stal heeft een leren singel met zo'n bond eronder, je kan het met klitterband er gewoon afhalen. dus zo in de wasmachine gooien en er darna weer op plakken Knipoog vond hem er erg luxe uit zien