Ik kon hier niet zo snel een bestaand topic over vinden..
Ik heb wel eens gehoord dat de hoofdstellen van kieffer ietsje groter vallen dan normale maten, klopt dit? Ik wil namelijk een kieffer hoofdstel aanschaffen voor mn trekpaard die alleen normaal wel full past behalve de neusriem die is wat te kort.
Hoe valt die bij kieffer? kan iemand met een kieffer hoofdstel in maat full(wb) het voor me opmeten als alles op zn grootst zit?
ik vind wel dat kieffer groter uitvalt. Normaal heeft mijn paard maat full, maar zijn kieffer neusriem zat altijd op het strakste gaatje (en ik ben niet iemand die een neusriem strak aantrekt).
Mocht van de week nog niemand een neusriem voor je hebben opgemeten, dan wil ik mijne wel opmeten (die hangt alleen bij mn ouders, en daar ben ik niet zo vaak)
ik heb geen idee welk model. Ik geloof de natasha.. Ik heb een cobmaat, die passen haar altijd. Maar vooral de neusriem en sperriem vielen groot. De keelriem bij mij wat minder, maar die kan je weer aan allebei de kanten lang maken.
Ik heb de Kieffer Salzberger, voor een fjord met een groot hoofd.Dit hoofdstel valt idd groter dan normale hoofdstellen. Normaal kan vooral de neusriem maar net vast bij maat full (moet ik gaatje erbij prikken om hoofdstel vast te krijgen) en dat hoeft hier maat full Kieffer gelukkig niet!
Ja, ik vind de Kieffer heel groot vallen. Mijn paard heeft een gewone maat full altijd op het strakste gaatje. De 'lengte' van de neusriem (het riempje bij het kopstuk) moet altijd ingekort worden bij een normale full, maar door haar kaken kan ze wel bijna een extra full neusriem gebruiken. Een Kieffer neusriem zit daardoor wel goed, maar verder moet werkelijk álles ingekort worden door een zadelmaker. Qua lengte zou ze prima in een cob passen, maar helaas kan de neusriem dan niet dicht en komen de bakstukken te dicht op haar oog.
Ik vind de neusriem niet groot vallen. Die moest ik zelfs langer laten maken Nu heeft mijn paard opzich wel een grote neus, maar als bij jou paard de neusriemen al vaak te klein zijn is dat bij Kieffer waarschijnlijk ook het geval. Maar je kunt de (aansnoer)neusriem dus zo laten verlengen, kostte me 10 euro
Gut, ik had dat model ook, maar bij mij was het 10x te groot. Behalve de neusriem dan, die zat op het ruimste gaatje. Andere neusriemen moet ik altijd vermaken.
Ik heb ook ervaren dat Kieffer groter uitvalt. Mijn paard past geen full maat van Kieffer, zowel niet van hoofdstel (claudia Vario) als halster (Ulla Salzgeber) momenteel heb ik een maat tussen Full en Cob, vraag me alleen niet hoe die heet
Ik vind ook dat de Kieffers groot uitvallen. Ik heb meerdere Kieffers en voor een wat fijner gebouwd paard probeer ik altijd eerst de Cob voordat ik een Full neem. Op de E-ponies die ik rij kan ik alleen een Kieffer gebruiken als het bit kleine ringen heeft, anders verzuipen ze erin. Terwijl de ponymaat weer te klein is. Voor 1 pony gebruiken we pony bakstukken op een Cobhoofdstel anders is bungelt het bit tegen haar voortanden aan, maar ook hier zijn van de ponyhoofdstellen de neus en frontriem te klein. Lucky heeft van Kieffer wel een Full, maar die heeft ook een flink hoofd .
Mijn Kieffer valt ook groter uit dan mijn andere hoofdstellen. Mijn paard met een normale full, zit nu bijna op het bovenste gaatje qua bakstukken/keelriem/sperriem.
Ik vind ze klein vallen. Maar mijn Kieffer Olivia viel na en paar maand al uit elkaar van ellende dus heb ik m teruggebracht naar de winkel en geruild voor een stubben 3000 veel fijnere kwaliteit.
Is me eigenlijk nooit opgevallen. Ik heb een full, geen idee welk model, en mijn paard had een klein koppie. Alles zat op zijn kleinst ongeveer, maar dat is met andere hoofdstellen ook.
We hebben hier 2 USG's (goedkoop model Kieffer) in maat Full, en een 'echte' Kieffer in cob liggen en die vallen idd groot uit. De cob zit op z'n kleinst voor een 'normale' pony van 1.47, de full's op z'n kleinst zelfs bij de Friezen.
Bij de kieffer hoofstellen is het volgens mij een beetje verschillend hoe ze uit vallen. (wel twee verschillende modellen) Want ik heb namelijk twee kieffer hoofdstellen en die zitten niet allebei op dezelfde gaatjes, de ene zit op zijn kleinste en bij de andere heb ik nog 1 of 2 gaatjes over voordat deze op zijn kleinste zit. Het ligt dus volgens mij aan het model van het hoofdstel. Maar anders kun je toch bij de ruitersportzaak vragen of je het hoofdstel mag proberen en als die niet past een ander model uit mag zoeken of geld terug of tegoed bon. Succes er nog meer
Ik heb bij mijn paard ook een kieffer hoofdstel en ze zeiden toen ook dat die wat groter viel. Ik maat cob en een paard van 165 cm. zou die passen. Het past ook goed, alleen de frontriem vind ik wel wat kleiner vallen.
Ik heb ook een kieffer, maar volgens mij vallen ze inderdaad ook groter uit. Mijn paard heeft wel een klein hoofd en heb maat full, en alles staat op zijn kleinst. Foto kieffer Katharina volgens mij? Vorig jaar gekocht. Jammer genoeg zijn er al 2 steentjes uit de frontriem.. binnenkort nieuw hoofdstel kopen voor erbij, voor netjes.