Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
superwoman schreef:Ga eens naar een ruitersportzaak en probeer wat zadels.
Je bent niet verplicht om er 1 te kopen.
En dan kun je bijv op zoek gaan naar een 2e hands zadel.
McSquizzy schreef:Is op zich een leuk zadeltje maar ik zoek eigenlijk het volgende :
* zadel met een goede vaste zit
* een licht zadeltje : heb een Kieffer Aachen gehad en die was echt ontzettend zwaar.
* Ik heb ook nogal vaak last van het 'ik trek mijn benen op syndroom' en misschien dat er zadels zijn waar je dat minder hebt?
...
XchantjuhX schreef:Waarom zie ik geen lijst van de eisen waaraan het zadel moet voldoen voor de rug van je paard?
Laat een zadelmaker langskomen met verschillnde merken, dan kan je passen op je paard en er mee rijden... dan kan je goed beslissen of het goed ligt of niet
McSquizzy schreef:superwoman schreef:Ga eens naar een ruitersportzaak en probeer wat zadels.
De ruitersportzaak in de buurt heeft een passervice en komt op stal : maar daar moet je voor betalen. En ik ben echt een watje op dat gebied : dan zwicht ik wss nog voor de verkoopspraatjes, maar ik heb gewoon zin om een nieuw zadel dat toch al gauw over de 1000€ zit te kopen, terwijl je een tweedehandse in goeie staat ook vaak voor veel minder kan kopen!
De KN en Euroriding kan ik wel een week op proef nemen bij mij op stal. Dat vind ik wel leuk!
budgetvriendelijk : onder de 1000€
superwoman schreef:XchantjuhX schreef:Waarom zie ik geen lijst van de eisen waaraan het zadel moet voldoen voor de rug van je paard?
Laat een zadelmaker langskomen met verschillnde merken, dan kan je passen op je paard en er mee rijden... dan kan je goed beslissen of het goed ligt of niet
Je moet eerst kijken met wat er lekker zit, uit die zadels ga je kijken wat er goed ligt op de rug van je paard
VeryLucky schreef:Ik zou persoonlijk eerder kiezen voor een tweedehands kwaliteit zadel dan voor een goedkoper B merk.
Euroriding en KN zijn beide goede zadels.
Kentaur etc zou ik me niet aan wagen
felicity schreef:Ik ben heel tevreden met mijn Kentaur. Zijn nieuw rond 850 euro en tweedehands rond de 600. Zit heerlijk zacht, goede pasvorm , goede kwalitiet en in veel kleuren te krijgen.
XchantjuhX schreef:McSquizzy schreef:Is op zich een leuk zadeltje maar ik zoek eigenlijk het volgende :
* zadel met een goede vaste zit
* een licht zadeltje : heb een Kieffer Aachen gehad en die was echt ontzettend zwaar.
* Ik heb ook nogal vaak last van het 'ik trek mijn benen op syndroom' en misschien dat er zadels zijn waar je dat minder hebt?
...
Waarom zie ik geen lijst van de eisen waaraan het zadel moet voldoen voor de rug van je paard?
germie schreef:Ik heb nog een Hopfner dressuurzadel liggen. Al wat ouder, maar in goede staat. Is wel een bruin zadel, maar als je er op zit dan zie je er niets van. Mankeert niets aan. Vraagprijs compleet 225 euro.
Dit lijkt mij een redelijk budget zadel. En Hopfner is een topmerk.
superwoman schreef:Ga eens naar een ruitersportzaak en probeer wat zadels.