Dikte van deze drukverdeler?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

901823

Dikte van deze drukverdeler?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-07 20:38

Heeft iemand enig idee wat de dikte van deze pad is?

Afbeelding

Gr. Lilian

mariska32

Re: Dikte van deze drukverdeler?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 20:44

ik dacht 1 cm.

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 20:53

Ik meen het bij divoza in mijn handen te hebben gehad, behoorlijk dun, niet al te dik. Precies weet ik het niet, maar iig veel dunner dan een gelpad.

901823

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-07 20:56

Oke. Dank jullie wel. Lachen
Bij Divoza hebben ze hem inderdaad, dus dat is heel goed mogelijk. Lachen

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 21:58

Ik heb deze in het verleden verkocht, is idd erg dun, komt nog niet eens aan de halve cm dikte ben ik bang. Ik ken hem ook niet als een drukverdeler maar als gewoon simpel antislip matje? Niet gebruiken om druk te verdelen hoor, dat gaat echt niet goedkomen, het is echt alleen een antislip matje, niets meer en niets minder Clown

901823

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-07 21:59

Hhmmm... oke heb je toevallig een altenatief als drukverdeler? Lachen
Deze wordt namelijk op zowel Agradi als Divoza aangeboden als drukverdeler.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 22:13

Echt? Als drukverdeler? Ik ga eens kijken of het dan echt dezelfde is maar dat zou ik echt een heel slechte zaak vinden.....(ben even aan het zoeken op de sites)

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 22:22

Hmmm, ik heb in ieder geval even bij Divoza gekeken en daar bieden ze hem wel aan als drukverdeler antislip maar in de omschrijving staat het gelukkig wel goed, daar hebben ze het alleen over antislip en gelukkig niet over drukverdeler, maar ze gebruiken daar wel een foute naam voor zeg, voor een antislip matje.
Ik heb zelf altijd lamsvel gebruikt voor drukverdeling maar er zijn zoveel pads die (redelijk) drukverdelen. Wat je vooral in gedachte zou moeten houden is dat waneer je iets zoekt om druk te verdelen dit redelijk star moet zijn, zacht en soepel materiaal verdeeld niet echt goed.
Lamsvel is natuurlijk wel zacht en soepel maar dat blijft op de een of andere manier bij mij toch favoriet, verdeeld wel druk door de lucht die er tussen blijft zitten maar wat lamsvel/schaap betreft ben ik bevooroordeeld hoor, ik ben een schaapofiel.

Ik heb het overigens wat betreft lamsvel niet over de bontjes die onder niet passende zadels worden gebruikt hoor, dat is zelfs in de ogen van een schaapofiel een foute reden om zo'n ding te nemen Clown
Waar heb je een drukverdeler voor nodig eigenlijk? Boomloos zadel?

901823

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-07 22:24

Inderdaad voor een boomloos zadel. Het hoeft geen inlages te hebben, het zadel ligt nu ruggengraadvrij. Moet alleen nog een druk verdelende pad onder. Lachen

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 22:55

ik heb dit matje ook gehad, maar het is niet bepaald een drukverdeler. Het is eerder bedoeld dat je zadel blijft liggen en niet wegschuift. Maar zo goed werkte dat ook niet. Je kan dan beter een voortuig gebruiken (en zadel opvullen Knipoog )
Maar als drukverdeler kan je dus beter een gelpad nemen.
Dit matje is trouwens héél dun, het zal vast geen halve cm zijn

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 23:19

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 23:33

LilianR schreef:
Hhmmm... oke heb je toevallig een altenatief als drukverdeler? Lachen
Deze wordt namelijk op zowel Agradi als Divoza aangeboden als drukverdeler.

de meeste western shops hebben ze wel

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 23:42

Duhelo schreef:
werkt de gewone grandeurpad/onderlgger dan niet?

Aan haar onderschrift te zien niet Knipoog Haha!

Maar er zijn dan nog zoveel mogelijkheden, wat voor boomlooszadel heb je dan, dat moet er dan wel 1 zijn met panelen gezien je al ruggengraatvrijheid hebt?
Ik heb een sticky geopend waar verschillende pads voor onder boomloze zadels genoemd worden viewtopic.php?f=117&t=791446 misschien staat daar iets tussen voor je?
Mocht iemand trouwens nog een aanvulling hebben voor de sticky, pb mij dan even dan voeg ik het toe.

901823

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-07 09:45

Hij werkt wel, maar past niet. Ik heb een Barefoot Cheyenne maat 1. Lachen

901823

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-07 09:51

Afbeelding

Zou deze, ook drukverdeler genoemd, wel voldoen?

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 09:53

LilianR schreef:
Ik heb een Barefoot Cheyenne maat 1. Lachen

Maar je zegt dat je zadel al ruggengraatvrijheid heeft, leg eens uit hoe je dat dan hebt met een BF? Die heeft geen panelen, daar heb je echt een dekje met inlages bij nodig.

[edit] die is ook weer zo dun, ik neem aan dat je zelf toch ook wel kan begrijpen dat dit geen druk kan verdelen? Dit is naar mijn idee ook gewoon een antislip matje.

901823

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-07 09:56

Onder de bf zitten kussentjes, deze zijn bij mijn pony al genoeg voor ruggegraatsvrijheid. Alleen nog drukverdeling dus. Knipoog

Zou een bontonderlegger met ruggengraats vrijheid wel voldoen?

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 09:58

Nou dan heb ik zeker iets gemist? Sinds waneer heeft de BF kussens onder het zadel? *gaat meteen op de site van Bianca kijken*

901823

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-07 09:58

Geen dikke maar wel genoeg voor mijn pony.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 10:02

Ah, ik zie het, zadels hebben tegenwoordig physio inlages maar dat is niet genoeg hoor. Ik zou daar echt nog een pad met inlages bijnemen.
Bontonderlegger met ruggengraatvrijheid zou misschien ook kunnen maar ik ben bang dat het echt te weinig is.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 14:51

Dat matje is heel dun hoor. De Ijsco ruiters gebruiken het bij ons als anti slip.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 14:57

LilianR schreef:
Geen dikke maar wel genoeg voor mijn pony.

Bij een barefoot wordt altijd een pad met ruggegraatvrijheid aangeraden. Beste optie is dus om 1 te zoeken die wel werkt.
Andere mogelijkheid als je echt geen goede kan vinden is een dikke western pad of een goed gevouwen wollen deken.

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 14:59

Ik had toen een gelpad gekocht maar die bleef zo bagger onder het zadel liggen en een bontje de neppe word later ook super dun dus toen zo een van schapenbont geocht die duurdere zeg maar en die was erg goed en zaten lusjes aan... stond trouwens ook in het Bit ofzo dat de meeste gelpads de druk ook niet goed verdelen hadden ze allemaal tests gedaan.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 22:12

Bij een gelpad wordt de druk naar mijn mening ook niet goed verdeeld. leun maar eens met je arm op een gelpad, dan duw je de gel dus aan de kant. Daar hoopt de gel dan op en kan zo weer andere drukkingen veroorzaken.
Er zijn gelpads met een soort van kamertjes zegmaar, dan kan de gel niet zomaar weggeduwt worden, die heb ik ook een tijdje verkocht. Die zijn op zich beter dan de gewone uit 1 stuk die je vroeger veel zag maar ik heb er nog steeds mijn twijfels over of het geschikt is voor onder boomloos. Je hebt ze tegenwoordig namelijk ook met een "open ruggengraat" voor de broodnodige ontluchting maar goed, ik durf dat ook niet echt te adviseren voor boomloos. Ik heb er ook nog geen tests van gezien/gelezen.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 11:48

Tanja schreef:
Bij een gelpad wordt de druk naar mijn mening ook niet goed verdeeld. leun maar eens met je arm op een gelpad, dan duw je de gel dus aan de kant. Daar hoopt de gel dan op en kan zo weer andere drukkingen veroorzaken.
Er zijn gelpads met een soort van kamertjes zegmaar, dan kan de gel niet zomaar weggeduwt worden, die heb ik ook een tijdje verkocht. Die zijn op zich beter dan de gewone uit 1 stuk die je vroeger veel zag maar ik heb er nog steeds mijn twijfels over of het geschikt is voor onder boomloos. Je hebt ze tegenwoordig namelijk ook met een "open ruggengraat" voor de broodnodige ontluchting maar goed, ik durf dat ook niet echt te adviseren voor boomloos. Ik heb er ook nog geen tests van gezien/gelezen.

Gelpads zijn idd niet echt goed in druk verdelen, en onder de BF moet toch echt een pad met ruggegraatvrijheid. Laat je anders eens adviseren door Bianca van boomloosrijden!
Waarom geen grandeurpad?