Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
blacklight schreef:Tja wanneer is iets echt nodig? Dat is een beetje lastig. Ik heb in ieder geval altijd iets om, mocht hij een keer uitglijden ofzo. Voor een paar peesjes kan geen kwaad lijkt me
fjordnina schreef:Met mijn fjord doe ik ongeveer hetzelfde. Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om dit soort knellende rotzooi om de benen te binden. Wat een ander doet moet ie zelf weten, maar hier komen ze er niet om. Het knelt vaak en is warm. Sommige paarden hebben het nodig, maar als het niet echt noodzakelijk is, liever niet.
sandra1986 schreef:ik rijd altijd zonder en sindskort soms met bandages.. in het bos. krijgt ze weleens wat kleinde wondjes maar daar komt ze wel overheen.
Sanniej_ schreef:Het is idd meer wat je zelf wilt.
Want een paard hoort zich ook te redden zonder peesjes.
En tinkers hebben bijna altijd zowiezo sterkere benen dan bijv.
een Kwpn.
Maar het kan geen kwaad om peesjes te kopen en om te doen want ze beschermen alleen en geven niet extra steun ofzo.
Dat doen dressuurbeschermers bijv. weer wel en dan kan het gebeuren als je ze niet meer gebruikt je paard ze dus echt mist.
En verder heb je peesjes natuurlijk wel weer in leuke kleurtjes maar daar gaat het niet om opzich.
merrieveulen schreef:je ziet snel genoeg aan de haren of een paard strijkt oid, daarvoor hoef je niet op bloederige wonden te wachten.
Lenneke_ schreef:Peesbeschermers geven geen steun en ze kunnen wel degelijk slecht zijn. Onder die dingen wordt het vaak heel warm, dit is slecht voor de pezen waardoor ze slapper worden. Gevolg is dus dat er juist sneller een beschadiging aan de pees kan ontstaan.
Van een wondje gaan ze ook niet meteen dood hoor, ze kunnen best wel tegen een stootje.
Ik haal Anouar regelmatig uit de wei met flink wat wondjes aan de benen. Dan hebben ze weer eens ruzie gehad.