Loslaten coating euroriding luxor (6 maanden oud)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MarijkeBun

Loslaten coating euroriding luxor (6 maanden oud)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 12:40

Hallo allemaal,

Ik zit met het volgende probleem.
een half jaar geleden heb ik een super heerlijk zadel gekocht nml
"Euroriding Luxor", maar na een week kwamen er al wat haarscheurtjes op de zweetbladen. ik ben teruggegaan naar de zaak waar ik deze gekocht heb en ze vertelden mij, dat ze hier nog niets aan konden doen, want het was nog niet helemaal door. ik moest dit in de gaten houden en als het erger werd, dan moest ik terug komen. nu een half jaar later laat de hele coating los en heb nog meer scheuren...

bij aankoopt werd mij verteld, dat ik het zadel minimaal 4/5 x in de olie moest zetten. dit heb ik netjes gedaan en het zadel wordt nu minimaal 1 x per week schoongemaakt dmv een oude lap met vet die ik altijd in mijn kast heb liggen. Ik rijd ook nooit buiten. "tot afgelopen zaterdag" (buiten concous gehad)

ik heb een buitje regen over me heen gehad en binnen 2 uur is de bovenstaande schade ontstaan. nu wordt mij dus verteld, dat dit de normale slijtage is. nou dat is natuurlijk niet de normale slijtage (is mijn mening), want we hebben het over een zadel van nog net geen half jaar.

nu is mijn vraag: hebben meerdere mensen dit probleem of kennen jullie mensen met dit probleem?

op stal waar ik rijd hebben meerdere mensen een euroriding, maar die hebben pas na 5 jaar lichte slijtageplekken..

Hoor graag jullie reactie.

Alvast bedankt
Marijke

dewindhoek

Re: Loslaten coating euroriding luxor (6 maanden oud)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 12:55

In principe heb je al vrij snel lichte slijtage bij je beugelriemen. Maar de coating mag natuurlijk niet loslaten.
Heb je een foto ervan? Dan is het misschien makkelijker te beoordelen

MarijkeBun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 13:01

ik rijd gelukkig mijn beugels onderlangs anders had de schade nog erger geweest denk ik. Heb helaas nog geen foto's. deze ga ik vanavond of morgen maken. bericht naar euroriding zelf gaat er ook morgen uit.

mijn mening is ook, dat dit niet mag, maar je word toch mooi afgewimpeld met de opmerking "normale slijtage"
tuurlijk, binnen 2 uur is normale slijtage ?!

bedankt voor je reactie

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 13:07

Afgewimpeld... Zijn ze nou helemaal?! Dat zadel moet terug naar de fabrikant en die moet beoordelen of het een productiefout is of normaal. (Ik vind het niet normaal!) En dat moet die winkel netjes voor jou gaan regelen.

En dat zou ik ze gaan vertellen op een moment dat het heel druk is in de winkel, en vooral niet zachtjes...

MarijkeBun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 13:17

ja heb de zaak ook op stelten gezet en er wordt gezegd "dit doet niets af aan de prijs, dus maakt ons niet uit"nou toen stond ik echt met het schuim op mijn mond.

Ik zei: we moeilijk gaan doen, maar dan ga ik naar euroriding en zoek het hoger op.. toen kwam ze; ik stuur wel een schrijven en bel wel, maar zijn nu 2 dagen verder en nog niets gehoord.

ik laat me nu echt niet nogeens afwimpelen... blijf knokken voor een goede afloop (nieuw zadel)

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 13:22

Goed zo Whoosh!
2 dagen... tijd zat gehad dus... ging ze maar eens bellen als ik jou was.

(Normaal ben ik helemaal niet zo agressief hoor Haha! maar ook een minder prettige ervaring gehad met een zadelverkoper, dus sindsdien houd ik het lijntje kort)

MarijkeBun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 13:30

ja heb een brief getikt, die wordt nu op dit moment omgezet naar het duits (ha ha duits is niet mijn taal) en die stuur ik vanavond naar euroriding zelf in duitsland

hoe heb jij het opgelost?

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 13:40

Niet. Ik was er zoooo klaar mee, dat ik m'n verlies maar genomen heb en het zadel bij een andere zaak ingeruild heb. Uiteindelijk ben ik er wel op vooruit gegaan overigens, en m'n paard ook, achteraf valt het verlies nogal mee. Alleen de ergernis is wel gebleven. Was wel een ander verhaal dan bij jou hoor (ging om een reparatie, niet om aanschaf nieuw), dit zal voor jou niet opgaan vrees ik.

MarijkeBun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 17:08

meestal denk ik ook: ligt het aan mij.. denk ik er anders over...
overdrijf ik niet. je gaat op den duur gewoon twijfelen aan jezelf.

ik hoop gewoon, dat het goed gaat komen en niet te veel geleur wordt.
MAAR ik geef niet op.

misschien meerdere mensen met dit probleem?

GR Marijke

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 17:13

Ik zou ook een druk moment uit kiezen, zadel meenemen en deze op de balie deponeren en zeggen dat ze het NU moeten regelen.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 17:22

Even bellen naar de fabrikant kun je op wachten immers, dat kunnen ze best gelijk doen...

MarijkeBun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 19:06

Zoals Steinstein hierboven vermeld.

Ik heb dit precies zo gedaan.
Zij al: kijk er eens goed naar .... euro en 6 maanden oud en u vindt dit normaal?
Klanten keken echt van so wat gebeurd hier.

nee hoor gewoon vol blijven houden dat dit de normale slijtage is. nadat ik zei, dat ik het anders hogerop ging zoeken zei ze: ik geloof jullie wel en daarom stuur ik wel een schrijven naar Euroriding zelf... (fax) tot op heden niets gehoord. neem aan als ze de zaak serieus nemen, dat ze hier direct melding van maken en mij op de hoogte zouden houden. vanavond is mijn vertaalde e-mail klaar (naar het duits) en stuur deze direct naar Euroriding.

Het hele verhaal staat erin incl, dat de zaak van aankoop moeilijk doet enz. vraag om advies en wat te doen.

moet hen wel een beetje te vriend houden en hopen, dat hun direct melden, dat dit niet de manier van werken is en dat dit zadel gewoon terug moet. doen ze nog moeilijk, dan krijgt dit zeker nog een staarje. hoe ik het ga doen weet ik nog niet, maar gebeuren zal het.

gr

paardfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 11:07

echt ontzettend balen zeg.
maar je hebt nu een brief naar Duitsland gestuurd-->is er geen centraal punt in Nederland van Euroriding?
bijna elke leverancier heeft zijn eigen groothadnel namelijk.

MarijkeBun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-07 12:10

er zijn 4 winkels die de euroridings verkopen. ik heb 2 bedrijven een e-mail gestuurd, maar die kunnen weinig doen. heb vanmorgen een e-mail naar euroriding duitsland gestuurd (de fabriek), dus kijken waar hun mee komen. denk, dat hun het wel netjes afhandelen hoor.

(laten we hopen)

MarijkeBun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-07 12:45

heb al meer info.

Gisteren heb ik foto's gemaakt en ook doorgestuurd naar Euroriding Duitsland. Zij hebben mij vanmorgen een bericht gestuurd, dat ze de zaak in behandeling hebben genomen.

thank you for submitting the photos of your Luxor saddle. We forwarded the photos to our manufacturer in England. We are now waiting for their comments regarding the abrasion of the colour.
We will get in touch with you and (naam van de winkel aankoop)immediately after receiving an answer from England.

Kind regards,

Your Euroridng-Service-Team

dus dat is een meevaller.
nu geduldig afwachten en hopen op een goede afloop

GR

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 20:08

Hopelijk wordt het goed opgelost.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 21:37

Jeetje Marijke, wat balen zeg van je zadel! Ik ben dit soort gedrag van deze winkel overigens ook helemaal niet gewend, trouwens, dat verbaasd me een beetje?
Maar goed, gelukkig reageren ze bij Euroriding wel zoals het zou moeten.
Hopelijk wordt het allemaal snel opgelost voor jullie!

Marijke_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 21:52

goed opgelost

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 21:58

Fijn dat er in ieder geval wat beweging in lijkt te zitten! Ben benieuwd hoe het afloopt.

Anika1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 22:51

Jeetje wat een ellende zeg.... Hopenlijk word het netjes afgehandeld want een zadel moet natuurlijk wel tegen een regen buitje kunnen natuurlijk. Anders kunnen we wel stoppen met rijden. Veel succes en hoop op een goede afloop.

pluusie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 09:02

maar je mag noooooooooit meer olie op je zadel smeren hoor!!!! Van olie worden de stiksels slap en het is niet zo goed voor dje leer.Het beste is het ledervet van passier.....is iets duurder maar je hebt wel minder nodig en je stiksels blijven goed.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 09:34

Oef, dat is echt niet goed. Ik heb ook een Euroriding Luxor, maar daar is niets mis mee en ik droeg de beugels bovenlangs. ('Droeg', omdat mijn paard nu niet meer in het zadel past. *zucht*)
Dit lijkt mij ook een productiefout. Ik hoop voor je dat er een passende oplossing gevonden kan worden.

popika

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 11:31

Heb zelf jarenlang euroriding zadels gehad ,op diverse paarden en nog nooit was er iets mee mis, dus dit moet inderdaad gewoon een productiefout zijn, slecht stuk leer enz enz.. dat moet echt door de winkel worden opgelost, daar heb je het zadel tenslotte gekocht ! Ze zijn ook verplicht om je klacht te verhelpen hoor, maar veel mensen laten het er maar bij zitten. Gewoon volhouden en ze blijven bellen of langs gaan ,wel goed dat je ook Euroriding zelf over het probleem hebt aangesproken
ben benieuwd hoe het afloopt.

MarijkeBun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-07 12:12

ja ik ben zeer tevreden met de service van Euroriding zelf (tot nu toe) ze doen er nu wat mee, dus over euroriding heb ik niets te klagen. meerdere mensen in mijn vriendenkring hebben een euroriding en die zijn er ook zeer tevreden over en hebben dit soort problemen ook niet gehad, dus zoals ik ook al dacht "productie foutje, stuk slecht leer"

ik houd jullie op de hoogte.

GR en bedankt voor de reacties

MarijkeBun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-07 12:03

EVEN EEN UPDATE:

Zojuist ben ik gebeld door de winkel van aankoop.
Mag morgen mijn zadel komen brengen en krijg een splinter nieuwe... Pling

helemaal top gewoon. ondanks de moeilijke start, komen we toch nog tot een goed einde.

Hartelijk dank voor de reacties. OK dan!

Groeten