anky of scapa?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

winstonboy

anky of scapa?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-07 14:52

hallo,
over een poosje wil ik een nieuw halster kopen voor mijn vp deze word nu ingereden en wanneer ik met hem naar de club ga wil ik graag een mooi 'poets' halster dus eentje die wat duurder mag zijn omdat hij deze niet om heeft in de weide Knipoog
nu vind ik de anky halsters en de scappa beide heel mooi maar wat zijn nou de voor en nadelen van deze halsters
van anky weet ik al wat van een ander topic maar van de scapa niks.
dus wie heeft er ervaring met een van de halster en/of foto's van de kleuren zie op i-net vaak niet de kleuren hoe ze eruit zien Sigaar

Fleming

Re: anky of scapa?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 16:07

Ik heb een grijs Scapa-Halster, in de maat Full. Helaas is deze toch wat te groot voor mijn KWPN merrie, dat is bij Scapa zeker iets waar je rekening mee moet houden, ze vallen groot uit. Ze zijn wel goed verstelbaar, maar zelfs dan nog.

Ik heb dus een grijze, maar ik weet dat er ook een chocolade bruine is en een soort donkergrijs/blauw; Stone blue. Deze kleur kun je zien tussen de dekjes op http://www.ooteman.nl. Ik vind het verder wel een fijn halster, de metalen stukjes zijn matzilver. En er wordt een touw bijgeleverd in de zelfde kleur, en zelfde kleur sluiting. Dit touw is echt van sterk nylon. Ik gebruik zelf een andere, omdat ik die heel erg mooi vind, een grijze met roze erin. Nog iets weten?

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 16:13

Scapa heeft toch bont? Die vind ik erg mooi en hij is nog handig ook.
Volgens mij zijn ze ook redelijk stevig.

Widner

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 16:15

Ik heb net een scapa halster gekocht Lachen Ik vind hem onwijs mooi en ik hoop dat hij een beetje stevig is. Ik vind de kleuren van Anky nl. niet zo leuk, en de lichtblauwe van scapa vond ik wel mooi Lachen

Fleming

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 16:36

Aan mijn Scapa zit geen bont, maar een beetje fleece bij de neus en aan het kopstuk. Lachen

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 16:43

Anky halster vind ik heel fijn.
Ze vallen alleen klein uit.
En de kleuren zijn leuk.

Maar een scapa halster staat ook op mijn verlanglijstje.

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 16:49

Fleming schreef:
Aan mijn Scapa zit geen bont, maar een beetje fleece bij de neus en aan het kopstuk. Lachen

Volgens mij ws die met dat bont die ik toen had wel een Scapa was vast een ander model.
Vond het bont trouwens wel zacht.

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 16:52

ik heb niet van die dure halster, maar als ik zou moeten kiezen tussen scapa en anky zou ik scapa kiezen. puur op gevoel. Ik vind anky een hele goede ruiter maar ben niet zon meeloper. wordt er gewoon gek van dat iedere bekende tegenwoordig een kleding lijn heeft, die vaak ook nog duurder zijn ook nog Haha!
scapa vind ik echt een prachtig merk, dus ik zou ook voor scapa kiezen. mooie kleur combinaties.
dus qua kwaliteit kan ik je geen tip geven, maar wel mijn smaak Tong uitsteken
Go jij! Go jij! scapa scapa scapa scapa Go jij! Go jij!

Guetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 16:53

Ik heb een Scapa halster gekocht, donkerblauw met beige.
Net als de dekens. Lachen

Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 16:54

Ik denk dat Anky beter is van kwaliteit. Scapa is meer een trendmerk, Anky verdiept zich ook echt in de functionele kwaliteiten van haar producten.

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 16:55

Pel schreef:
ik heb niet van die dure halster, maar als ik zou moeten kiezen tussen scapa en anky zou ik scapa kiezen. puur op gevoel. Ik vind anky een hele goede ruiter maar ben niet zon meeloper. wordt er gewoon gek van dat iedere bekende tegenwoordig een kleding lijn heeft, die vaak ook nog duurder zijn ook nog Haha!
scapa vind ik echt een prachtig merk, dus ik zou ook voor scapa kiezen. mooie kleur combinaties.

Waarom is anky voor meelopers, het is een heel goed merk goede kwaliteit enzo.

Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 16:56

Pel schreef:

Sorrie maar ik vind Scapa meer iets voor meelopers. Het komt op de markt en half Nederland loopt ermee...

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 17:31

Beide hele fijne halsters!
Ik vind een Anky halster erg fijn en ze blijven mooi. Ook makkelijk is dat er aan 2 kanten een clip zit om de keelriem los te maken, dat is makkelijk met poetsen.

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 17:32

Anky halsters (vind ik persoonlijk) van betere kwaliteit dan de Scapa halsters.
En inderdaad is het makkelijk omdat je de keelriem weg kunt halen Lachen

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 17:59

Ik zou dan eigenlijk eerder voor een mooi leren halster gaan Lachen
Als ik tussen de twee moet kiezen, doe maar Anky.

Kaileh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 18:02

ik heb 2 scapa halsters, 1tje van de oude collectie en eentje van de nieuwe (die van nu dus ;p). Heerlijke dingen, zitten perfect bij mijn paard, zijn goed te verstellen, krijgen geen rare slijtplekken of dingen en die van mij zijn ijzersterk. Ze hebben dat nog nooit begeven terwijl mijn paard toch meerdere (nieuwe)halsters heeft gesloopt, en ook zijn ze natuurlijk supermooi Haha!

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 18:06

ik vind de scapa halsters van deze collectie er niet zo mooi uitzien Nagelbijten / Gniffelen heb echt het idee dat het gewoon een kleurtje is (halster) met een wit stoffie met scapa dr op en klaar alsof je dat zelf ook wel net zo goed kan maken

ik ga liever voor anky

nmaar ik zou in jou geval wel eerder voor een leuk leren halster gaan

Fleming

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 19:38

Dat vind ik ook wel, dat de nieuwe collectie niet zo spectaculair is. Ik heb het mijne gekocht omdat mijn oude halster te klein was voor mijn paard, wilde eigenlijk weer een Eskadron, maar ik heb gewoon het mooiste gekocht.

Ik vind beide halster niet voor meelopers, omdat je iets koopt dat je mooi vind en dat goed bij je paard past. En als het dan toch zo is, dan Anky meer. Ik bedoel, mensen zie je niet met 9 verschillende Scapasetjes, wel van Anky.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 22:46

De Scapahalster is een 'gewoon' halster, Anky heeft de dubbele clips aan de keelriem waardoor het een perfect groming halster is... handig met toileteren, scheren, gromen...
Ben er erg tevreden over en blij mee met het concoursklaar maken van de paardjes Ja

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 22:56

Ik kies Anky.Scapa vind ik niet zo bijzonder.Je betaalt meer voor het merk en bij halster van Anky is de keelriem los te halen.Echt perfect!

winstonboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-07 11:08

bedankt hebben er ook wat ideeen voor de kleur het is een wat lichtere koffievos zat zelf te denken aan iets van rood maar is dat niet een beetje homo achtig?? hij is een ruin:)
blauw vind ik ook mooi maar dat is al de kleur van zijn half broer en mijn zus;)
en zijn ze allebei van een beetje kwaliteit ijzer werk (vooral aan de halstertouw klip)

RicardoOpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 11:11

Ik vind de Anky's leuker. Ik vind het ijzerwerk, (hoe noem je dat?) mooier. Het is een beetje vaal.'Daarnaast fijne halsters in gebruik! Lachen

Furore_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 11:19

Bij mij staat Scapa op mijn verlanglijstje!
Vind het een heel tof merk, mooie kleurcombinaties.
Maar met Anky is volgens mij ook niets mis.

Fleming

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 11:34

Dat lijkt me idd wel weer handig aan de Anky halster, die dubbele clip. Lachen

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 11:52

Scapa gaat bij mij voor, heb er nu sinds de winter een en die bevalt gewoon supergoed.

Anky heb ik in een test van het BIT gelezen dat die als slechtste uit de bus kwam, dus die zou ik niet zo snel meer aanschaffen hoewel ik er jaren kwijlend naar gekeken heb Clown