Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
JoviBan schreef:Wat is volgens jou op de goede plaats? Want daar zijn nogal wat misvattingen over.
asjemenou schreef:Ik denk dat TS echt wel haar zadel op de goede plek kan leggen
JoviBan schreef:asjemenou schreef:Ik denk dat TS echt wel haar zadel op de goede plek kan leggen
En ik denk niet dat TS dom is ofzo (ik zit alleen maar mee te denken en wil haar graag verder helpen en adviseren). Ik weet gewoon dat veel mensen (het merendeel!) het zadel te ver naar voren legt. En dat zijn allemaal mensen die denken c.q. ervan overtuigd zijn dat ze het zadel op de goede plek neerleggen.
Wanneer er dan een deskundige zadelmaker of - passer komt, die het zadel wèl op de juiste plek legt, dan zijn ze stomverbaasd. Zó ver naar achteren?? Ja!
JoviBan schreef:asjemenou schreef:Ik denk dat TS echt wel haar zadel op de goede plek kan leggen
En ik denk niet dat TS dom is ofzo (ik zit alleen maar mee te denken en wil haar graag verder helpen en adviseren). Ik weet gewoon dat veel mensen (het merendeel!) het zadel te ver naar voren legt. En dat zijn allemaal mensen die denken c.q. ervan overtuigd zijn dat ze het zadel op de goede plek neerleggen.
Wanneer er dan een deskundige zadelmaker of - passer komt, die het zadel wèl op de juiste plek legt, dan zijn ze stomverbaasd. Zó ver naar achteren?? Ja!
JoviBan schreef:Interessante bijdragen van je, asjemenou.![]()
[naam]: ik heb net je profiel bekeken en op veel foto's ligt je zadel inderdaad te ver naar voren.
Nu zeg ik niet dat je huidige zadel dan dus wel goed zal passen, want dat weet ik dus niet. Ik wilde eerst even checken waar je het zadel precies neerlegt. Want het kàn dus zijn, dat ie wèl goed ligt, alleen dat jij er vreemd tegenaan kijkt. Snap je?
Kijk er morgen anders eens naar; de voorbrug van het zadel moet zo'n 5 cm achter de schouders liggen.
Kun je anders een paar foto's maken met het zadel (los) op de rug?
vonneke schreef:Zoals ik al zei ligt het zadel na een tijdje rijden halverwege de rug en zit de singel ver onder de buik.
en ik kan echt niet geloven dat hij daar thuis hoort. Lijkt met niet echt gezond dat ik op zijn lendenen zit
vonneke schreef:@ JoviBan ik heb niet met het zadel gereden zonder dekje. alleen met dekje.
maar de foto's bovenstaand, daar ligt het zadel toch niet te ver naar voren??