foxy80 schreef:je schrijft dat je 'voor de zekerheid' dus denkt aan een extraatje in de vorm van een gel of een half schaapje, bedoel je dan dat je zeker niet wil dat de schoft weer opengaat, zelfs onder druk van een goed passend zadel?
Dan raad ik je zeker bontonderlegger aan, en zoals draumpje zegt: van een goed merk, zodat het zijn veerkracht, luchtigheid en absorbtievermogen goed behoudt.
ik geloof dat jij idd beter begrijpt wat ik bedoel. sorry als ik niet helemaal duidelijk ben geweest in mn eerste posts. ik heb dus een nieuw zadel voor haar dat goed past. (er is een deskundige bijgeweest en we hebben heel wat zadels afgepast). wat een gedoe was dat met haar schoft. ik moet ook eerlijk zeggen dat ik zelf ook stevig ben dus ik dacht dat een van beide zowiezo wel een uitkomst zou zijn voor haar. omdat ik echt wil voorkomen dat zoiets weer gebeurd dacht ik persoonlijk dat het dan als extra veiligheid ondanks dat het een goed passend zadel is er toch nog iets van een bontje of een gelpad onder te doen. ik had alleen geen idee wat dan eigenlijk beter zou zijn, een bontje of een gelpad. als ik sommige reacties lees denk ik dat een echt bontje beter is dan een gelpad