(harnachement) barebackpad

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

(harnachement) barebackpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 21:03

hallo allemaal,

ik had een vraagje. wie heeft er allemaal een barebackpad (met beugels!) en wat vinden jullie daarvan?
ik zit namelijk te denken er eentje aan te schaffen voor buitenritten. ik wil namelijk op buitenritten zonder zadel, maar ik krijg altijd heel snel pijn in mijn benen, dus ik wil graag toch steun van beugels. vandaag denk ik aan een barebackpad met beugels. alleen vind ik die er niet zo stevig uitzien. verdeeld dat de druk wel goed? ik heb wel een gelpad die ik eronder kan leggen (daaronder dan weer een zadelvormig dekje Clown ) maar aangezien het er niet zo lekker uitziet, vraag ik me af wat jullie ervan vinden?
ik heb het dan gewoon over een lekkere buitenrit met veel stappen af en toe een rustig drafje (met doorzitten) en op het strand (berendonck) lekker rengalop.

zo een soort pad bedoel ik dan:
http://www.pferdepapst.com/images/2013_81.jpg

nou ik ben benieuwd Tong uitsteken

edit: link met foto toegevoegt Knipoog

Peuk

Re: (harnachement) barebackpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 21:05

Hmm.... Ik vind Barbeckpads maar niks eerlijk gezegd. Volgens mij is dat niet echt bevordelijk voor de rug.

Wel een leuke ava heb je trouwens. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 21:07

naar mijn gevoel is het inderdaad niet super voor de rug daarom vraag ik naar jullie reacties.. ik hoopte dat het niet slecht zou zijn Ja anders toch maar met zadel.. alleen kun je dan niet lekker het water in met je paard.. zadel laat je niet op het strand liggen Knipoog

thanxs Tong uitsteken jha me ava vind ik ook leuk hoor Tong uitsteken ik heb em van het internet geplukt dus als je wilt pak je hem maar hoor Knipoog

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 21:11

Misschien kun je een oud (maar wel goed uiteraard) zadeltje aanschaffen die je voor dat soort dingen gebruikt? Heb ik ook. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 21:12

we hebben een oud zadel, maar waar het mij ook om gaat is dat zon zadel zon hoop gesjouw is voor je paard als je een flink eind gaat rijden, zon bareback pad is veel lichter (en zit ook veel lekkerder Tong uitsteken ) we hebben nog wel een heel oud zadel liggen, maar ik blijf het wel zonde vinden ervan Tong uitsteken

Caroowtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 21:14

Zelf heb ik een tijd met bareback pad gereden en ik denk dat de meningen er heel erg over verschillend zijn, ik heb er namelijk wel hele goede ervaringen mee maar zelf reed ik dan met de durdere versie die van Emiel Voest met fohn erin, die zit echt heerlijk en is ook super voor de rug.
Maar ik denk op het moment dat je beugels aan een barebackpad doet dat de functie erg achter uit gaat omdat dan de druk idd slecht verdeeld is.
Maargoed, ik vind dat je ook prima kunt zitten zonder beugels.
succes ermee Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 21:17

http://www.horsebalance.centerall.com/custom2.php

deze vind ik er echt heel handig en mooi uitzien (en hij lijkt me heel lekker zitten) dit is ook zonder beugels.. (wat niet lekker is met je bovenbenen.. maarja Tong uitsteken ) dit is lijkt mij hetzelfde als met een dekje en een dekensingen.. zou dit slecht zijn voor de rug?

@caroowtje: ik rijd zelf weleens met een dekje met een dekensingel eroverheen en mijn pony reageerd daar wel goed op, en ik voel alles aan, maar ik krijg dan zon pijn in mijn bovenbenen, vandaar dat ik op zoek was naar een goede met beugelriemen. maar als dat echt zo slecht is, dan denk ik dat ik voor een trailuitvoering ga... kun je ook een flesje drinken meenemen. Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 21:17

nou vraag ik me alleen af is deze ook in d pony maat Tong uitsteken op de site staan dat hij maar een een maat is verkrijgbaar..

jacomijn1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 21:22

Heb een barbackpad en die wissel ik af en toe af met mijnn zadel. Bevalt prima op buitenritten. Wel lastig om op te komen want deze is zonder beugels. Met een stoel erbij en een mak paard lukt het wel.
Heb een vergelijkbare maar niet zo'n dure gekocht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 21:23

oke, mag ik vragen waar je hem gekocht hebt, hoe duur hij was, en of je mischien een foto hebt waarbij hij op een paard ligt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 21:35

http://www.natuurlijk-ruiterschap.nl/ne ... rebackpads
hier verkopen ze ze ook, en vertellen ze ook over dat de druk met beugels niet goed verdeelt word. er staan dus ook foto's van de trail versie en de gewone versie. alleen staan er geen prijzen bij..
heeft iemand mischien voor mij een foto van een d pony (of grote c) met een barebackpad op. Tong uitsteken overal staan namelijk alleen foto's waar paarden ze op hebben. ik wil graag een foto van een pony dan weet ik hoe die ongeveer op mijn pony zou liggen.

Arlette1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 21:39

ik heb ook een barebackpad, die van de tweede link die je er neer hebt gezet. het beviel heel goed alleen mij is verteld dat je absoluut niet met beugels mag rijden op een barebackpad omdat dan alle druk voor op de rug komt!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 21:41

Stijgbeugels op een barebackpad geven ongelukken. Even scheef zitten door een raar sprongetje of een misstap en de hele boel gaat schuiven.
Als je een barebackpad wil met beugels kom je uit op natural ride (die heeft nl een kunststof voorboog om de boel op zijn plek te houden) of de minimale ghost variant. Een goede boomloos pad met inlages is ook aan te raden dan.

Angs1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 21:41

Hier een foto van een barebackpad!
Ik heb die hierboven ook genoemd wordt met die zakjes enz.
Het zit heerlijk en aangezien die is voorzien van anti-slip glij je ook niet zo snel!

Hier een foto, alleen niet zo duidelijk!

http://i34.photobucket.com/albums/d127/ ... CT1479.jpg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 21:43

die van de trail versie bedoel je? die lijkt mij inderdaad ook het fijnst, aangezien je een bidon mee kunt nemen en wat eten in de vakjes Ja dat is wel handig op een buitenrit Ja daarvoor wil ik hem wel gaan gebruiken. binnekort heb ik examen, en ik denk (mijn ouders kennende) dat die wel iets willen kopen voor mij Tong uitsteken dus ga ik een maand voor ik me diploma krijg de oren van de kop zeuren over een barebackpad Ja (even voor de duidelijk heid ik ben neit verwend! maar heb al zoveel naar werk gezocht en kan het neit vinden en met vier euro in de week zakgeld kom je niet ver als je wekelijks spullen moet kopen voor je paarden.. (voer en dergelijke))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 21:44

Angs16 schreef:
Het zit heerlijk en aangezien die is voorzien van anti-slip glij je ook niet zo snel!

hij ziet er goed uit Ja zou deze ook op een (redelijk dikke moet nog afvallen Tong uitsteken ) d pony passen denk je? die lijkt mij wel het mooist, handigst, en beste in kwaliteit Ja ik wil hem dan in de bruine uitvoering met zwart Haha!

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 21:45

OP een barapackpad mag je niet lichrijden, of de beugels gebruiken !
Beugels zijn er alleen voor noodgevallen.
Een BPP is er voor de mensen die graag zonder zadel rijden, maar toch graag een dekje willen omdat de rug van hun paard niet zo fijn is.

deze BPP lijkt mij zo ontettend lekker zitten Lovers:

http://www.ooteman.nl/productdetail.asp?subId=1731

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 21:48

arans schreef:
OP een barapackpad mag je niet lichrijden, of de beugels gebruiken !
Beugels zijn er alleen voor noodgevallen.
Een BPP is er voor de mensen die graag zonder zadel rijden, maar toch graag een dekje willen omdat de rug van hun paard niet zo fijn is.

deze BPP lijkt mij zo ontettend lekker zitten Lovers:

http://www.ooteman.nl/productdetail.asp?subId=1731

lijkt me ook super inderdaad Ja alleen wel zonde om zo een duur iets alleen voor buitenritten te gebruiken.. en ik wil mijn ouders niet te veel kosten aanjagen Vork Tong uitsteken als ik toch nog werk kan vinden, en ik verdien veel ga ik er een kopen Ja

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 21:55

Maar hij lijkt me zo lekker zitten Lovers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 21:57

jha dat zeker wel he Tong uitsteken
tja ik vind hem alleen nogal prijsig :J als ik werk had was het anders, maar aangezien ik in een boerengat woon waar nergens werk te vinden is.. en ik er dus een als diplomakadoo wil hebben wil ik neit een al te dure uit zoeken. (mijn ouders zijn ook niet zo rijk..)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 22:01

http://www.horsebalance.centerall.com/custom2.php
hier heb ik weer de trail versie, hier staat ook de prijs bij, maar weer is het in maar een maat..
past deze ook bij een d pony? ik heb een mail gestuurd maar ik verwacht maandag pas antwoord te krijgen, en ik wil het graag weten Tong uitsteken anders ga ik nú al verder op zoek via het internet Tong uitsteken

Arlette1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 22:04

iemand die ik ken heeft de trail versie op een kleine ijslander liggen, ziet er helemaal niet raar uit ofzo!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 22:05

oke tja mijn pony is een d tje niet een al te grote.. maar ik wil niet dat ze erin verzuipt Tong uitsteken past dat ook met de singel die erbij zit of zou ik zelf er een andere singel aan moeten doen denk je?

Angs1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 22:17

astridjhu schreef:
Angs16 schreef:

hij ziet er goed uit Ja zou deze ook op een (redelijk dikke moet nog afvallen Tong uitsteken ) d pony passen denk je? die lijkt mij wel het mooist, handigst, en beste in kwaliteit Ja ik wil hem dan in de bruine uitvoering met zwart Haha!

Dat past gemakkelijk! (je hebt ook niet echt maten)
Mijn paard is 1.61 en ook veel te dik en heb nog vele gaatjes over...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 22:19

oke harstikke bedankt Ja
nou heb ik nog een vraagje, mijn pony heeft een best hoge schoft en ik las net ook op internet, dat ze snel schuren... hoe meot ik dat dan doen? ene gelpad eronder?