Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Dancer_joey schreef:En hoe kan ik er dan het beste achter komen wat het beste in de mond van mijn paard kan?
Visconti schreef:leren bitjeVormd zich goed naar de mond en geeft geen notenkrakers effect.
Eilandje schreef:Ik had voor mijn paard eerst een dubbelgebroken bit, maar rijd nu al 1,5 jaar met een ongebroken Nathe-trensje. Dit bit is flexibel itt een metalen ongebroken trens, je kan met twee vingers de twee bitringen tegen elkaar duwen zoals bij een gebroken bit. Mij bevalt het heel goed, het is volgens mij één van de zachtste bitten dat er bestaat. Het is niet van rubber, maar een soort zacht kunststof (rubber is niet goed):
Dancer_joey schreef:Eilandje schreef:Ik had voor mijn paard eerst een dubbelgebroken bit, maar rijd nu al 1,5 jaar met een ongebroken Nathe-trensje. Dit bit is flexibel itt een metalen ongebroken trens, je kan met twee vingers de twee bitringen tegen elkaar duwen zoals bij een gebroken bit. Mij bevalt het heel goed, het is volgens mij één van de zachtste bitten dat er bestaat. Het is niet van rubber, maar een soort zacht kunststof (rubber is niet goed):
Ik had dit bit even bij divoza op gezocht op de site maar daar staat dat het wel van rubber is:
Rubber Nathe bit (art.no.: 20222)
Met rubber beklede bitten werken prima bij paarden die moeilijk in de mond zijn. Paarden die niet willen ontspannen krijgen door het zachte rubber de neiging te gaan kauwen. Wel belangrijk is het om het bit op de juiste manier in te hangen (niet tegen de kiezen) daar het rubber anders kapot wordt gekauwd. Ook hard in de mond geworden paarden kunnen een tijdje op rubber worden gereden om de mond te laten herstellen. Ook bij paarden die veel met het hoofd slaan, mogelijke aversie tegen metaal in de mond, kan een rubber trens uitkomst bieden.
Citaat:Nathe snaffle
Not to be confused with cheaper, plastic mouthpieces, Nathe is soft and flexible, but not as bulky as rubber. An inner core ensures safety.
Eilandje schreef:De divoza-gids is de bijbel niet hé
yousra schreef:Een simpel ongebroken trens.
Een dubbelgebroken trens is net ietsje scherper dan een normale trensje.