Het zou fijn zijn als men ook onderbouwt waarom ze dat specifieke zadelmerk aanraden ipv enkel het merk te noemen. Zo heeft de TS er meer aan, en wordt dit een informatiever topic
Voor 300 euro kun je een goed A-merk kopen tweedehands. Ik heb nog een Max Hopfner te koop, vraagprijs 225 euro compleet. Is een ouder zadel, donkerbruin. Maar er mankeert niets aan. Past alleen niet op m'n paard. Hopfner zadels zijn hele dure en goede zadels. ZE kosten tegenwoordig zo'n 2750 euro nieuw.
Ook stubben kom je voor onder de 300 euro wel eens tegen. Meestal is dat dan een Parzival. Hele goede zadels. Voor mijn paard heb ik ook stubben.
Laatst bijgewerkt door germie op 29-04-07 18:03, in het totaal 1 keer bewerkt
Wintec is idd erg fijn, mede omdat ze zo onderhoudsvriendelijk zijn en verwisselbare boom hebben. Mijn dressuurzadel is van het merk JC, 2ehands overgekocht van iemand voor een klein prijsje, en bevalt super!
Als je budget €300 euro is, zou ik eerder een 2e hands JC, Rossener of misschien (als je geluk hebt) Kieffer doen, dan een nieuwe Kadett of weet ik het wat voor troep. Bij de bovenstaande merken heb je een leuk middenklasse zadel, dat ook nog wel een aantal jaar meegaat en niet zoals bij de Kadett ofzo, dat het leer na een jaar half vergaan is en er van kussens niets meer over is.
voor 300 euro zou ik zeker niet voor iets nieuws gaan, dan kom je vaak uit bij zadels waarbij toch het een en ander niet goed is.
Koop een leuke 2e hands, en een JC 2e hands heb je ook al voor minder. Weet je welke boom maat en inch maat je wil hebben? (boom maar is voor je paard, en inch maat is afhankelijk van jou kont)
Wij zitten thuis eraan te denken om eventueel een Wintec aan te schaffen voor onze IJslander. Maar ik had iets gehoord over dat dat met springen niet te doen was of iets in die buurt? Ik wil misschien namelijk af en toe wel eens een sprongetje doen (denk dan aan 1x in de 2 weken een uurtje) als ze er klaar voor is, maar is dat dan te doen met een Wintec (dressuur zadel) en maak ik het dan niet stuk ofzo?
Je kunt rustig springen met ee ndressuurzadel. Zadel gaat er niet van stuk. Alleen, voor jezelf zal het niet fijn zitten. Maar het kan dus wle als je niet al te hoge eisen stelt.
ik raad je ok af om een heel goedkoop nieuw zadel te kopen voor 300 euro. Dan liever een iets oudere van een goed merk, daar doe je veel langer en beter mee. Ik heb een kentaur kassiopeia, da's dan wel een veelz.heidsmodel. Maar deze zadels zijn degelijk, niet duur en een goede prijs/Kwaliteits verhouding. Ik ben er erg tevreden mee! nieuw is deze 800 euro.
wintec is ook okee, maar ik vind die zelf niet prettig.