Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Maks_ schreef:Ik rij altijd voor en achter met peesbeschermers, maar vind het ook leuk op me paardje een keertje leuk in kleur te doen
en bandages met een bijpassend chabrak voor hem te kopen. Zijn bandages even stevig als peesjes, geven ze evenveel bescherming?
Gr, Maxime
ikke schreef:Bandages steun geven?????![]()
![]()
![]()
Als je met een bandage een Range Rover uit de modder wilt trekken, snapt iedereen dat dat niet gaat. De krachten op pezen zijn groter dan de krachten op de lierkabel waarmee die Range Rover uit de modder komt................
magli schreef:Eigenlijk zijn peesjes veel handiger, je kan ze direct omdoen enz. Bandages is echt een hoop werk voor aan te doen en uit te doen. Bandages zijn natuurlijk wel mooier maar bieden minder bescherming en volgens mij is het ook minder goed voor de pezen. Nadeel is wel dat peesjes enkel aan de achterkant bescherming bieden, niet aan de voorkant.
krumel schreef:daarom moet je dus ook onderlappen gebruiken
Sentido schreef:volgens mij zijn bandages vooral slecht als je ze niet goed omdoet omdat ze dan de gewrichten vast zetten..
en ik denk dat een peesje ook niet goed is voor de pezen nee, maar sommige paarden hebben het nodig omdat ze zich zelf echt fiks aan tikken.
magli schreef:Het is wsl een eindeloze discussie. Maar mijn mening is toch dat peesjes iets meer beschermen doordat ze harder zijn en ze zijn toch ook iets opener, lijjkt me ook beter voor de pezen. Maar dit is iedereen zijn eigen mening en verder weet ik er ook niet veel van.
magli schreef:Het is wsl een eindeloze discussie. Maar mijn mening is toch dat peesjes iets meer beschermen doordat ze harder zijn en ze zijn toch ook iets opener, lijjkt me ook beter voor de pezen. Maar dit is iedereen zijn eigen mening en verder weet ik er ook niet veel van.