Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Pikeur schreef:Het is niet genoeg als alleen een paard ervaring heeft.
Maar even ontopic; Een s&t heeft gewoon een scherpere inwerking, waardoor je zo onzichtbaar mogelijk bithulpen kunt geven.
Mikkiej schreef:Dus ik vind wel dat ik er aan toe ben om met stang en trens te rijden.
Precious20 schreef:Mikkiej schreef:Dus ik vind wel dat ik er aan toe ben om met stang en trens te rijden.
Dit gaat misschien heel rot overkomen maar hoe kan je er nu aan toe zijn om met stang en trens te rijden als je nog niet eens weet wáárom er (vanaf Z) met S&T gereden wordt...
Ezter schreef:Dat vraag ik me ook af...
Maar het nut van rijden met S&T op een manegepaard zie ik sowieso niet. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat je in een manege les zulke verfijnde hulpen moet geven, dat je daar S&T voor nodig hebt.
Specifieker op jouw vraag: S&T wordt volgens mij met name gebruikt om kleinere hulpen te kunnen geven en een hogere graad van verzameling mogelijk te maken. Lees verzameling als Z+ nivo.
Zie net dat je vind dat je er wel aan toe bent om met S&T te rijden. Niet aanvallend bedoelt, maar kan je bijv zijgangen zoals travers en appuyementen al correct rijden? Correcte verzamelde gangen rijden, waarbij het paard al meer gaat zitten, zichzelf gaat dragen en hoofd-halshouding hoger wordt? Overgangen rijden op je zithulpen? Heb je een volledig onafhankelijke zit?