verschillende halsterhoofdstellen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lkaw

Woonplaats: Jaaa, in het pittoreske Middenmeer...... maar dan 6 km erbuiten....

verschillende halsterhoofdstellen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-07 13:32

Gezocht..... een geschikt halsterhoofdstel voor buitenrijden.... Haha!

Maar als je gaat kijken wat er allemaal op de markt is...dan zie je door de bomen het bos niet meer Verward

Dus mijn vraag: Met welke halsterhoofdstellen hebben jullie ervaring? Wat zijn de positieve of juist negatieve punten van bepaalde hoofdstellen? Hoe goed zijn ze verstelbaar (met het oog op bithoogte e.d., bijv. veel gaatjes of weinig mogelijkheden....)? En wat is de kwaliteit van de verschillende hoofdstellen?

Welke raden jullie aan?

Alvast bedankt Doei!

suffie

Re: verschillende halsterhoofdstellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 17:30

Ik heb een halsterhoofdstel van Marylot, gekocht bij Goedhart. Het is een kunststof hoofdstel van Biothane. Dat is heel sterk. Het voordeel is dat je verschillende leuke kleurencombinaties kunt maken en dat je na het rijden het hoofdstel gewoon af kunt spoelen met water. De aanschaf is aardig prijzig, maar de kwaliteit is zeer goed. Bijna alle top-endurance ruiters rijden met dit merk. (www.goedhard.nl)

gentille

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 17:38

http://www.paardenrecreatie.nl/?load=ha ... ofdstellen

dit zijn een aantal hoofdstellen van goedhard, ze zijn van biothane, ideaal, ik heb er ook eentje gehad, waar je het bid vanaf kon klikken

het enige nadeel was dat hij wat te klein was (was al extra groot, maar mijn tinker heeft dan ook een grote kop)

lkaw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-07 19:52

suffie schreef:
Ik heb een halsterhoofdstel van Marylot, gekocht bij Goedhart. Het is een kunststof hoofdstel van Biothane. Dat is heel sterk. Het voordeel is dat je verschillende leuke kleurencombinaties kunt maken en dat je na het rijden het hoofdstel gewoon af kunt spoelen met water. De aanschaf is aardig prijzig, maar de kwaliteit is zeer goed. Bijna alle top-endurance ruiters rijden met dit merk. (http://www.goedhard.nl)

Ja, die was ik ook al tegengekomen. Je kunt alleen heel slecht zien op de foto's hoe de bitstukjes te verstellen zijn......
Heb je meerdere verstelmogelijkheden?
Ik heb op dit moment een leren halsterhoofdstel, maar die heeft geen mogelijkheid om het bitriempje te verstellen....dus het bit hangt veel te laag in zijn mond.... Verdrietig Totaal onbruikbaar dus.....

hector

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 21:36

lkaw schreef:
Ja, die was ik ook al tegengekomen. Je kunt alleen heel slecht zien op de foto's hoe de bitstukjes te verstellen zijn......
Heb je meerdere verstelmogelijkheden?
Ik heb op dit moment een leren halsterhoofdstel, maar die heeft geen mogelijkheid om het bitriempje te verstellen....dus het bit hangt veel te laag in zijn mond.... Verdrietig Totaal onbruikbaar dus.....

Ik had hetzelfde probleem en toen heb ik de bakstukken in laten korten bij de schoenmaker Pling

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 21:38

Ik had het bitloze hoofdstel van de ruitersportshop, superding vond k dat!
Heb nu nog één van biothane (knaloranje met paars Haha! ) maar die gebruik ik nauwelijks. ( is dus ook te koop Knipoog )

lkaw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-07 22:30

Thirsa_ schreef:
Heb nu nog één van biothane (knaloranje met paars Haha! ) maar die gebruik ik nauwelijks. ( is dus ook te koop Knipoog )

Maar die is bitloos..... Bloos Ooit gaan we ook bitloos naar buiten....maar nu overleef ik mijn ritten liever nog met een bit... Knipoog Clown

Maar evengoed.....wat voor maat??? Vingers aflikken

lkaw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-07 22:31

hector schreef:
Ik had hetzelfde probleem en toen heb ik de bakstukken in laten korten bij de schoenmaker Pling

Dat is niet zo'n gek idee...... Alleen weet ik niet of dit hoofdstel het ook overleefd..... Bloos Dat inkorten bedoel ik..... Pling

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 22:51

Die van biothane is niet (alleen) bitloos hoor, kan ook gewoon met bit gebruikt worden.
is op maat gemaakt voor mijn arabje.

Nansje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 22:52

ik rijd bitloos met een dualy halter van monty roberts, geweldig! maar of het op ieder pard zo werkt, geen idee. zit hele dvd bij hoe het werkt haha

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 13:05

Bij de Marylot van Goedhard kun je het bit gewoon verstellen, iets van 4 gaatjes ofzo en je kunt het halster zelf ook nog verstellen. Ik heb zelf een Haflinger met normaal maat Cob, maar nu heb ik een maat Full besteld, zodat ik ook met de andere Haf ermee kan rijden. Hij past prima bij beide, dus is goed verstelbaar.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 13:52

Ik heb een Marylot. Heel fijn materiaal en heel ruim verstelbaar (de shetlander past die van Anouar ook), je kan er ook makkelijk gaatje bij maken.
Ik heb de crosslink/side pull, die kan met en zonder bit

lkaw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-07 20:30

Is er ook iemand bekend met het norton halsterhoofdstel. Misschien vergelijkingsmateriaal met de Marylot?

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 08:23

Ik heb van Marylot het combinatie HH erg fijn ding. En is ruim verstelbaar, Pablo heeft nogal een huge hoofd voor zijn maat. Oei, ik zie dat je tegenwoordig iets verder weg woont (word wakker en bedenkt dat ik dat best wist Tong uitsteken ) Anders had ik wel ff langs kunnen komen om m te proberen... (gaat ff routenet checken).

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 08:37

lkaw schreef:
Thirsa_ schreef:

Maar die is bitloos..... Bloos Ooit gaan we ook bitloos naar buiten....maar nu overleef ik mijn ritten liever nog met een bit... Knipoog Clown

Maar evengoed.....wat voor maat??? Vingers aflikken

Ik heb het bitloze hoofdstel van de ruitersportshop ook. Ik heb van mijn gewone hoofdstel de neusriem afgehaald en die vervangen door het hoofdstel van de ruitersportshop. Teugels aan het bit vast gemaakt. Knoop in die teugels en vervolgens rijd ik alleen op de neusriem. Mocht het nodig zijn (dat is heel af en toe nog) dan kan ik het bit erbij pakken.

lkaw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-07 11:07

Ipsilonka schreef:
Ik heb van Marylot het combinatie HH erg fijn ding. En is ruim verstelbaar, Pablo heeft nogal een huge hoofd voor zijn maat. Oei, ik zie dat je tegenwoordig iets verder weg woont (word wakker en bedenkt dat ik dat best wist Tong uitsteken ) Anders had ik wel ff langs kunnen komen om m te proberen... (gaat ff routenet checken).

Ach.....klein beetje verder.... Knipoog
Nee hoor, Roos, lief aangeboden. Ik denk dat ik het maar gewoon ga gokken. Iedereen zegt dat ze ruim verstelbaar zijn, dus dan zou een cobmaat bij mijn ukkie gewoon moeten passen...(duim duim).

Ik zag trouwens laatst foto's van jou tijdens de wedstrijd Kootwijk..... echt gaaf...en super cool Cool

lkaw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-07 11:08

En opvallend..... dus geen Norton liefhebbers.... Duivel

Dus dat zal dan ook wel zijn reden hebben....... Tong uitsteken

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 11:15

Ze zijn echt ruim verstelbaar, ik had hem voor mijn arabier gekocht. Maar gebruik hem nu voor onze shet, bij Goedhard kunnen ze je precies uitleggen hoe je zelf de maat kan aanpassen.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 11:15

Woon je 6 km verder als Middenmeer of 6 km dichterbij Tong uitsteken Ik zou eventueel wel langswillen komen hoor. Wellicht deze zaterdag?

lkaw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-07 11:18

Ipsilonka schreef:
Woon je 6 km verder als Middenmeer of 6 km dichterbij Tong uitsteken Ik zou eventueel wel langswillen komen hoor. Wellicht deze zaterdag?

Ken je de omgeving een beetje dan???? Tong uitsteken
Nee, je moet echt Middenmeer uit....richting Schagen (bovenlangs) en dan is het 6 km verder.....
Maar weet je wat ik zaterdag ga doen... Naar het strand...... Bloos
En wie weet....als ik nu bestel....heb ik hem dan voor zaterdag in huis???? Duivel

Want volgende week zit ik in Drenthe...en dan lijkt het me wel heeeeel makkelijk.... Cool

lkaw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-07 11:22

Sharani schreef:
Ze zijn echt ruim verstelbaar, ik had hem voor mijn arabier gekocht. Maar gebruik hem nu voor onze shet, bij Goedhard kunnen ze je precies uitleggen hoe je zelf de maat kan aanpassen.

Ik begrijp dat de meeste mensen dus ook heel erg te spreken zijn over Goedhard. Leveren ze ook vlot?

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 22:52

Ik heb één keer iets besteld bij Goedhard (de rest heb ik in de winkel of op wedstrijd gekocht) Dat waren een paar beugels die ik eigelijk dat weekend al wilde hebben. Ik heb dat er gewoon bij gezet en binnen 2 dagen had ik ze in huis.

lkaw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-07 17:54

Lenneke_ schreef:
Ik heb één keer iets besteld bij Goedhard (de rest heb ik in de winkel of op wedstrijd gekocht) Dat waren een paar beugels die ik eigelijk dat weekend al wilde hebben. Ik heb dat er gewoon bij gezet en binnen 2 dagen had ik ze in huis.

Ik heb gisteren besteld.....maar weet eigenlijk niet of ik het bedrag vooraf moet overmaken. Ja sorry....blont Blond

Maar het staat ook niet duidelijk in hun bevestiging.... Ik heb een mailtje gestuurd, maar nog niks terug gehoord..... Jullie zijn bekend met Goedhart.... Moet ik het geld vooraf overmaken op hun bankrekening?

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 17:56

Zou ik wel doen ja Haha! En even bellen, dat is nog beter Haha!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 17:56

Ik heb het toen wel meteen overgemaakt