Ervaring KN,JC,KenTaur,Rossner,Pagony zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

orion_

Ervaring KN,JC,KenTaur,Rossner,Pagony zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-07 20:00

Omdat mijn huidige zadel niet past, zijn we opzoek naar een ander zadel voor m'n paard.

Via bestfit heb ik een tweedehands KN zadel te leen, die bevalt redelijk goed. Maar omdat er nog meer zadels in deze prijscatagorie zijn, wil ik graag me wat breder orriënteren. Lachen (En omdat niet zeker is of het andere tweedehands zadel past/bevalt, want dit leen-zadel is niet te koop...)

Bestfit komt over twee weken weer langs om nog wat zadels te passen, met als doel om er waarschijnlijk eentje bij hem te gaan kopen.
Dan neemt meneertje Bestfit een tweedehands KN mee, een nieuw KenTaur zadel en een nieuw JC zadel. Zelf heb ik ook, na even googlen, gezien dat de zadels van Rossner en Pagony ook in mijn prijscatagorie vallen.

Omdat ik geen zadel wil die na een paar keer rijden er uit ziet alsof ie al jaren gebruikt is, geen zadel wil die als een houten plank zit en ook geen zadel wil die bekend staat om problemen, ben ik benieuwd naar jullie ervaringen over deze zadels. Lachen

Ik ben vooral benieuwd of iemand weet of de kwaliteit van de nieuwe huidige JC zadels werkelijk zo slecht is.(Heb ik van horen zeggen..) En ik ben benieuwd voor welk zadel jullie zouden gaan als je de keuze had. Lachen Andere zadels die hierboven niet worden genoemd, maar toch een aanrader zijn, mogen natuurlijk worden genoemd.

Kortom om: Kom met de aanraders en de afraders + toelichting! Haha!.

Kylan

Re: Ervaring KN,JC,KenTaur,Rossner,Pagony zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 20:21

Ik ben èrg tevreden met mijn 2 JC zadels. Ik heb een veelzijdigheid van een jaar of 5 oud, die is nog steeds netjes. Mijn andere is ook een vzh, die heb ik nu twee jaar.

Ik vind dat het leer erg mooi blijft en ik vind ze hèèrlijk zitten. De vulling heb ik wel bij allebei de zadels aan laten passen, maar dat laat ik bij ieder zadel doen zodat ze nog beter passen. Bij mijn nieuwste JC is toen ook de boom rechtgezet, die was wat scheef.

Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 20:23

Ik zou persoonlijk voor een tweedehands merkzadel gaan ipv een nieuw zadel in een goedkopere prijsklasse. Als het tweedehands zadel tenminste niet te oud is zeg maar. Moet wel nog in super staat zijn. Die zadels zijn niet voor niks duurder, ze zijn ook echt beter.

floor_uutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 20:40

Ik heb nog een 3-jaar oude JC Saphir te koop ivm aanschaf springzadel.
Ben altijd heel tevreden geweest over dit zadel en ziet er nog steeds heel mooi uit.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 21:03

orion_ schreef:
Omdat ik geen zadel wil die na een paar keer rijden er uit ziet alsof ie al jaren gebruikt is, geen zadel wil die als een houten plank zit en ook geen zadel wil die bekend staat om problemen, ben ik benieuwd naar jullie ervaringen over deze zadels. Lachen

Dan zou ik geen nieuw zadel kopen, maar een tweedehands. Daar zitten ook genoeg zadels tussen die er nog prima uitzien en geen hele zichtbare gebruikssporen hebben. Ik heb zelf een nieuw zadel gekocht en ik baal erg van de krassen die er nu al op staan, terwijl ik er echt heel voorzichtig mee ben.

Overigens heb ik jarenlang met een JC zadel gereden, deze lag op een haflinger. Ik vond het een heel fijn zadel. Het is dan wel geen topmerk, maar dat heb je in die prijsklasse ook niet. Ik weet niet op wat voor paard het zadel moet liggen? Zelf ben ik niet zo gechameerd van KN. Maar dat is heel persoonlijk.

Laat je goed adviseren door de zadelmaker en kijk ook bij een andere zadelmaker. Misschien heeft die wel iets beters voor je liggen. Vaak is het ook een kwestie van geluk, of er echt iets passends voor je tussen zit.

Veel succes!

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 21:39

JC komt geloofik uit de zelfde fabriek als Rossner.

Ik zou gewoon voor de KN gaan, betere kwaliteit. Ben er zelf ook heel tevreden over.

orion_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-07 21:49

Het is voor een Kwpner met hackney bloed. Die snel (vanuit zijn bouw gezien) de neiging heeft om zijn rug weg te drukken. Eerst had ik een Kieffer zadel voor hem. Maar daarbij lag het diepte punt iets meer naar achter toe ofso, waardoor mn paard last van zijn rug kreeg. Het lag dus gewoon niet meer goed en het kon niet gevuld worden.. Dus werd het min of meer tijd voor een nieuw zadel
Een tweedehands zadel vind ik ook prima, KN bevalt tot nu toe wel goed. Maar er zit toch wel enigzins druk achter, omdat ik dit leen-zadel al ± 1.5 maand heb, en dit niet nog veel lang kan blijven gebruiken. Een nieuw zadel is opzich ook wel een optie, maar ik ga me idd ook wel weer snel aan krasjes e.d. irriteren Haha!. Maar het voordeel van een nieuw zadel is dat je zeker weet dat het geen -vreemd onbekend- verleden heeft.
Tot nu toe lijkt mij KenTaur nog het best van de nieuwe zadels.

Hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 21:58

Ik heb zelf een jaar met een dressuurzadel van Rossner gereden en ik vond het een heerlijk zadel. Het zadel was al enkele jaren oud, maar zag er goed uit en het zat naar mijn mening erg comfortabel. Ik vind het een erg goed zadel in een betaalbare prijsklasse.

_sjors_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 11:58

Ik heb een KN gehad en vond het echt een superzadel, helaas moest ik hem wegdoen omdat mijn paard te breed was geworden maar ik heb er heel veel plezier van gehad.
Ook heb ik een paar weken met een JC zadel gereden omdat mijn nieuwe Hulsebos nog niet klaar was en mijn zadel al verkocht was. Dit vond ik ook een fijn zadel, maar de kwaliteit was wat minder. Toen ik er een keer mee in de regen had gereden, werd het ineens bruin Verward .

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 12:09

Rossnerzadels zitten echt heerlijk!

Wil er misschien zelf ook een kopen.

_Sammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 12:10

ik ga idd ook voor de rossner! ja en de pagony zou ik never nooit voor gaan vind ze zo lelijk en niet lekker zitten alleen de prijs is leuk maargoed mijn mening Lachen

ik ga voor de Rossner montreal kost geloog ik 869 euro..

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 12:14

ik heb vroeger altijd JC gehad, en vond het superfijne zadels.Die was bijna 10jaar oud, en reed nog als nieuw(en zag er ook nog als nieuw uit).
Maar naar't schijnt worden ze nu in een andere fabriek gemaakt, wat beetje ten koste lijkt te gaan van de kwaliteit. Zo kwam ik overlaatst 2 heeeeel scheve jc zadels tegen..
Dus moest je toch voor jc gaan zou ik daar wel beetje op letten...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 12:39

Ik heb zelf een JC gehad geweldig zadel. Zat heerlijk, lag netjes, was goed recht.

Nu heb ik een Rossner. Zadel zit heerlijk, ligt ook goed. Geen problemen mee, alleen dat ik vind dattie wel heel snel bruinig word.

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 12:40

Miss_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 12:42

Ik heb nog een JC zadel liggen was erg fijn maar helaas voor mij te groot ( k ben niet zo groot) nu is ie van ons pap ...
ík rijd soms nog op dat zadel als de mijne bij de zadelmaker oid ligt of als ik op ander paard rijdt.
Een Ainsley zadel en Prestige zijn btw ook erg fijn .. en de Imperial Riding Sierra is ook wel fijn,,,
Gaan jaren mee..

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 12:47

JC Onyx Haha!
Geweldige zadels!! KenTaur trouwens ook

MoniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 18:40

ik heb de kentaur medea II, superfijn zadel!
goede kwaliteit, heerlijke zit Ja
ik heb hem tweedehands gekocht, hij zag er nog supergoed uit, en nu nog steeds Knipoog
aanrader dus Pling

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 18:44

Ik heb ook de kentaur medea II. Heb hem vanaf november en hij bevalt super!
Beugelriemen onderlangs en zadel ziet er nog steeds als nieuw uit, als je foto's wilt zien pb maar, kan ik voor je maken.

Wilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 18:44

Ik heb ook een Rossner, ik vind m fijn zitten en blijft ook erg goed, heb hem nu 2 jaar en alleen een plekje aan een kant van mn beugel, verder nog erg mooi!

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 21:25

BertBaley schreef:
Ik wil misschien viewtopic.php?f=117&t=760151 dit zadel kopen van Kentaur.
Maar welk type is dit?

dit is de kentaur andromeda Knipoog

ik heb laatst voor de zelfde keus gestaan,en ook ik ben een muts op mijn spullen.
ik heb voor de kentaur medea 2 gekozen,KN ben ik ook geen fan van,goede zadels hoor maar ik vind ze niet fijn.
ik denk aleen niet dat je je nu op een zadel moet gaan richten maar de zadelmaker moet laten komen met verschillende zadels in jouw prijsklasse,dat kan nieuw en 2ehands door elkaar zijn als je dat wilt.
kijk wat er mooi past op jouw paard en maak daar een keus uit,zo heb ik het wel gedaan.
het JC zadel is in princiepe niets mis mee maar is niet te vergelijken met de kwaliteit van een kentaur en zeker net met een KN.

succes

TemptationV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 22:31

ik heb een KN zadel, daar ben ik heel tevreden over, zit lekker zacht Haha!

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 23:48

Ik heb een Kentaur Penelopa en ben daar zeer tevreden over.

verwijderd09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 23:55

mijn zus had een Kentaur en ik had een JC, beide dressuur zadels. de Kentaur was een stuk beter, wat me opviel aan dit zadel was dat het extreem veel vrong(?) had.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 00:16

MRmichiel schreef:
mijn zus had een Kentaur en ik had een JC, beide dressuur zadels. de Kentaur was een stuk beter, wat me opviel aan dit zadel was dat het extreem veel vrong(?) had.

ja dat klopt,er is veel vraag naar zadels met veel wrong [wat ik niet prettig vind]

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 06:38

Ik heb al anderhalf jaar een Kentaur Medea II dressuurzadel. Ik ben er erg tevreden over, het ligt goed op mijn paard, het zit comfortabel, het blijft mooi (alhoewel ik na een jaar intensief gebruik wel wat gebruikssporen begon te krijgen op de zweetbladen van de stijgbeugelriemen, maar dat is beperkt), het is goed leder (ik heb wel dubbel frans leder, ik geloof dat er ook Kentaur zadels in een mindere kwaliteit leder zijn). Kortom, ik vind Kentaur een aanrader qua prijs-kwaliteit verhouding.