Ervaringen met Massimo Dressuur?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Liex

Ervaringen met Massimo Dressuur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-07 08:52

Ik ben zoal rond aan het kijken naar een nieuw dressuurzadel, degene die ik nu heb wordt een beetje oud.
Nou kwam ik de Massimo dressuur tegen, mooi zadel, goede kwaliteit en een goede prijs (1040).

Nou vroeg ik me af of iemand hier ervaringen heeft met de Massimo Dressuur, of met de andere modellen van Massimo. Het zadel spreekt me namelijk wel aan. Ben benieuwd. Lachen

mayniac_val

Re: Ervaringen met Massimo Dressuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 08:55

Mijn verzorgpaardje is een tijdje met een Massimo gereden, een endurance model. Hij is niet zo lang gebleven, omdat het paardje een moeilijke rug heeft, maar ik heb er in ieder geval lekker op gereden, het was een zeer comfortabel zadel

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 08:55

Niet met de dressuur, wel met de Massimo Trail. Bevalt prima! Ligt goed, zit lekker.
Massimo Trail is aardig populair en meerdere bokkers hebben deze. Iemand bij mij op stal heeft laatste de Massimo Son gekocht (veelzijdig dressuur) en die is er ook helemaal happy mee!
De dressuur zelf kan ik zo niets over zeggen, maar lijkt me ook een prima zadel Lachen

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 17:15

Ik heb eentje gezien op mijn stage (toen ruitersportzaak) een 2e hands maar ERG mooi zadel! Zat volgens mij ook erg lekker!

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 17:40

dit ga ik ff volgen, ben zelf ook aan het rondkijken en aangezien massimo zo veel verschillende kamerbreedtes heeft moet dit toch op die bolle van mij kunnen passen

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 21:02

Ik heb ook sinds een paar weekjes de trail, zalig zadel!
Afbeelding

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 22:07

Djilan schreef:
Massimo Trail is aardig populair en meerdere bokkers hebben deze.

En dan in het speciaal meerdere endurance-bokkers Haha! .

Ik heb ook een massimo trail, en ik moet zeggen het zit goed voor mij en ligt super op mijn paard. Die qua vorm geen overdreven moeilijke rug heeft, maar wel een moeilijke breedte Vork

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 14:20

Ik weet niet of ik een nieuw topic moet starten of dat ik deze omhoog kan halen:

Er zijn nog niet zoveel reacties hierop en ik wil graag wat meer informatie over dit zadel want ik denk er hard over om hem aan te schaffen. Nu is er inmiddels ook een nieuw model, de Massimo dressuur II, wil graag weten of mensen deze hebben en het verschil kennen tussen deze twee.

Ik heb nu een KN Symphonie met wijde boom (WK), die vind ik zelf niet zo lekker zitten, wil graag iets meer steun, ik heb een tijd niet meer fanatiek gereden, dus ik moet weer even wennen. Daarnaast heb ik een paard met een brede rug en zoek ik een zadel met een breed kussenkanaal en variabele boom in een nette prijsklasse. Ik heb een Dressuur II live gezien, vond ik erg mooi, vandaar dat ik hem graag zou proberen/kopen. Ik kon hem nog niet proberen omdat ik nog hoogzwanger was.

Overigens: weet iemand of de boommaten overeenkomen met het aantal cm tussen de boompunten (KN wijde boom is 32 cm)
Mocht je toevallig een Massimo Dressuur hebben liggen die je kwijt wilt mag je me PB-en hoor Knipoog !.

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 12:28

Ja joh hebben ze tegenwoordig ook een dressuurtype II? Daar wil ik ook wel meer over weten Lachen

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 12:31

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 12:34

Ok dank je wel!!
Als het goed is komt iemand van Country Mill binnenkort bij mij langs (is inmiddels aangevraagd) erg spannend wel!
Dat zadel wat jij hebt ziet er ook mooi uit Djilan! Gaat dressuren daar ook goed mee?

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 12:37

Aan Herman van CM heb je een goede Ja

Ja het gaat op zich prima Ja , maar de Trail zit qua kniewrongen meer als een veelzijdigheidszadel dan een dressuur (vind ik dan, weet niet hoe de andere Trailrijders daar over denken Knipoog ). Daarom denk ik er wel over om als ik straks ook wat verder in de dressuur kom toch (ook) een dressuurzadel erbij te nemen.

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 12:50

Herman is ook bij ons op stal geweest, stalgenootje wilde de trail proberen en heeft toen ook voor mij even gekeken of het geschikt zou zijn voor mijn (brede) paard. Hij had een Dressuur II mee, dat dressuurmodel was verbetert, zei hij, ten opzichte van het eerste model. Ik moet nog even doorsparen, maar dan ga ik er ook voor. Ik ben benieuwd naar je ervaringen, Ing_ Ja !

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 12:58

ik heb ook een trail maar kan er ook fijn dressuur mee rijden, springen gaat ook prima. Ik vind het een erg fijn zadel

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 15:10

Erretje schreef:
Herman is ook bij ons op stal geweest, stalgenootje wilde de trail proberen en heeft toen ook voor mij even gekeken of het geschikt zou zijn voor mijn (brede) paard. Hij had een Dressuur II mee, dat dressuurmodel was verbetert, zei hij, ten opzichte van het eerste model. Ik moet nog even doorsparen, maar dan ga ik er ook voor. Ik ben benieuwd naar je ervaringen, Ing_ Ja !

Ik zal jullie op de hoogte houden Ja hoop heel erg dat de massimo dressuur wat is voor me..

Amulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 21:04

Djilan schreef:
Hier staat een link naar de Duitse site met de nieuwe modellen erbij. Vanaf de foto kan ik nog niet zo heel goed zien wat nou het verschil is:
http://www.massimo-der-sattel.de/02modelle.html

uit de tekst maak ik op *voor zover mijn duitse taal Haha! * dat de zit dieper is. Als eigenaar van een dressuur1 kan ik zeggen dat dat inderdaad al snel kan Haha! Knipoog

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 21:14

Maar ben je tevreden over het zadel?

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 21:19

Ik heb ook een Massimo Trail, rij er endurance (klasse 1) en dressuur (B/L) mee. Zadel bevalt me erg goed. Ik sprong er ook mee maar voor mij is het geen geschikt springzadel ben ik achter gekomen. Het heeft voor weinig steun en achter toch wel een diepe(re) zit en daardoor wipt het je uit het zadel als je al uit balans bent. Zo heb ik in juli mijn pols gebroken. Mijn instructrice heeft het toen uitgeprobeerd en vond het (in ieder geval voor mij) niet geschikt om te springen.

Amulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 15:51

Erretje schreef:
Maar ben je tevreden over het zadel?

Ja hoor, dat wel. Maar waar ik wel aan heb moeten wennen is de 'open' zit die het zadel heeft. Er rijden af en toe wel eens andere mensen op mijn pony en die moeten stuk voor stuk toch enigszins wennen aan het feit dat het zadel weinig steun biedt. Inmiddels ben ik er aan gewend en vind ik het zadel prima rijden.

Springen vind ik ook geen probleem met dit zadel, nou ja.....de hoogte die ik dan spring (80-90cm hooguit).

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 16:11

Citaat:
Ja hoor, dat wel. Maar waar ik wel aan heb moeten wennen is de 'open' zit die het zadel heeft. Er rijden af en toe wel eens andere mensen op mijn pony en die moeten stuk voor stuk toch enigszins wennen aan het feit dat het zadel weinig steun biedt. Inmiddels ben ik er aan gewend en vind ik het zadel prima rijden.

Hmmm, en ik wilde eigenlijk over van mijn KN omdat ik die niet zo lekker vind zitten, die vind ik te open. Is het vergelijkbaar? Dan hoef ik verder geen moeite te doen. Had hiervoor een Bates Isabell Werth met diepe zit, dat vond ik wel lekkerder. Maar die paste niet goed op mijn peerd. Ik zoek tussen open en diep in Haha!. Weinig wrong vind ik wel prettig trouwens.

Amulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 16:32

Euh......dat is een goede vraag. De laatste keer dat ik op een KN zadel gezeten heb zal een jaar of 6 geleden zijn, die herinnering is dus niet heel vers meer Haha!
Hiervoor heb ik een stubben (vzh) gehad en ik dénk dat die qua openheid redelijk te vergelijken zijn. De zit van de massimo is overigens wel een stuk zachter.

Tijdens het testrijden heb ik ook een BR uitgeprobeerd, met een vrij gesloten zit en dat vond ik ook lekkerder zitten, maar die was niet in de goede boommaat verkrijgbaar Ach gut Maar ja, inmiddels ben ik zo aan de massimo gewend en ach.....voordeel is wel dat je zelf leert zitten (elk nadeel heeft z'n voordeel etc. etc. Clown ).

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 16:42

Ik volg dit ook even Lachen

Vorige week heb ik een les op een Massimo gereden en ik vond het heel erg lekker zitten.
Ik heb juist het probleem dat ik na lang niet rijden moeite heb met mijn balans en onafhankelijke zit (op een barefoot)
En bij een dressuur zadel dat ik "in een houding" word gedrukt en last van mijn knieën krijg.

Met de Massimo had ik echt de stevigheid van een dressuur zadel en toch los genoeg voor mijn knieën.
Ik ga er een tijdje mee lessen maar ik denk dat ik echt voor een Massimo ga kiezen Lachen

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 17:15

Hey Succubi, jij ook hier Haha!!

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 19:15

Haha, zie nu pas dat jij het bent! Bloos
Ja, het leed dat zadels heet Verdrietig

Heb je al een keer op een Massimo gereden?
Ik ben blij dat ik hem een maand mag proberen voordat ik hem aanschaf.
Hij heeft iig wel een zachter zitvlak dan dat ik gewend ben van een boomzadel (het zal natuurlijk nooit de zachtheid van een barefoot overtreffen Knipoog)

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 20:50

Haha! Yep! Nee, nog niet. Een stalgenootje van mij heeft de Trail gekocht en is daar ook al heel tevreden over. Maar ik zit liever op een dressuurzadel, dat is toch wat ik het meest doe. En ik heb goede verhalen gehoord, maar dan vooral over de Trail, nog niet veel gehoord over het dressuurzadel, vandaar dat ik dit topic weer nieuw leven heb ingeblazen. De pasvorm is in ieder geval zeer geschikt voor Fanny, en dat hij haar goed past is het allerbelangrijkst. Ga je ook bij de Country Mill kopen/proberen?