Wat zijn goede beenbeschermers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Miss_Petit

Wat zijn goede beenbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-07 09:19

Er is genoeg bekend over wat GEEN goede beenbeschermers zijn.
(M.b.t. opwarmen pezen e.d.)

Maar wat zijn nu wel goede beschermers? Lachen

ineke_

Re: Wat zijn goede beenbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 09:42

Ik benheel tevreden met mijn Eskadron en Veredus pro light peesbeschermers !

Fijne kwaliteit maar je betaald er ook meer voor.

johanna84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 09:43

ik heb zelf nu de dressuurbeschermers air van harry's horse, en daar ben ik heel tevreden over ze zetten zich echt naar de vorm van het been.
wat ook hele goede beschermers zijn maar nog niet zo bekend, zijn mr stockings die kun je ook op maat laten maken, ze zijn van neopreen en een leer soort aan de boven kant. ontzettend soepel en niet kapot te krijgen!
ik heb ze zelf op equitana gekocht, ze zijn ook bij verschillende tuigenhandelaren te krijgen of je moet ze bestellen op internet. (ik weet zo niet het adres) ze komen uit hongarije.
succes!

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-07 09:47

Maar blijven de benen/pezen daarin ook 'koel'? Lachen

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 09:50

Volgens mij blijven ze onder geen enkele bescherming echt koel. Over de nieuwe uitvindingen van luchtgaatjes enzo ben ik nogal sceptisch, lijkt me niet dat dat voor een koele bries zorgt om de benen heen.

carlijn88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 09:52

die mr stockings klinken intresant heb zo even op internet gekeken maar kan geen adres vinden Verward .. heb je mischien wat meer informatie, en hangt er een hoog prijskaartje aan?

johanna84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 09:53

die van harry's horse heet extra "air" dus ik neem aan dat daar extra aandacht aan geschonken is. en bij beide beschermers voelen de benen na het rijden niet echt heet ofzo. maar echt koel zal wel moeilijk zijn!

johanna84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 09:54

ik heb de stockings voor 70 euro gekocht alleen voor voren.
probeer eens bij google te zoeken mrstockings.hu ofzo kan de folder niet vinden!

johanna84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 09:56

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 10:00

nancydekreij schreef:
die van harry's horse heet extra "air" dus ik neem aan dat daar extra aandacht aan geschonken is. en bij beide beschermers voelen de benen na het rijden niet echt heet ofzo. maar echt koel zal wel moeilijk zijn!

Ik vind bij mijn beenbescherming de benen ook niet echt warm. Vandezomer nog maar een keer testen dan Tong uitsteken

carlijn88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 10:08

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 14:53

Ik dnek dat je het het beste kunt testen als je na het rijden, direcht een thermometer in de beschermer stopt, dan pas weet je hoe heet het is want als je de beschermers er af haalt is het al snel afgekoeld.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 18:35

eskadron allround, superbeschermers en worden niet warm!

LeOnIe_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 20:48

ik heb de peesbeschermers van norton.. ze blijven mooi op hun plaats zitten.. ze zijn hartstikke handig en niet te duur

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 22:20

Die van Veredus zijn heel fijn!
Zacht en soepel en sluiten heel mooi aan!

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 23:29

Wat is het voordeel van die stockings dan? Voorzover ik weet wordt neopreen altijd gruwelijk warm (ook bijvoorbeeld bij singels e.d.) en sluiten deze beschermers ook nog eens om heel het been Verward

Verder is het best lastig.. Ligt ook altijd aan de paardenbenen! Veel paarden krijgen plekjes van de Harry's horse beschermer, maar ook vele niet! Denk dat je het beste bij een goede ruiterzaak kan informeren! En dan niet de internet shops die blijven beweren dat beschermers steun geven aan het been Nagelbijten / Gniffelen

Het ligt natuurlijk ook aan het gebruik, doe je ze om als je je paard even losgooit in de paddock dan worden de pezen sowieso al minder warm dan tijdens een pittige dressuurtraining! Maar het blijft lastig! Dat geef ik toe!

x_Katja_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 23:37

Ik heb peeskappen van Harry's horse (met die luchtgaatjes Knipoog) en vind ze superfijn! Z'n benen voelen nooit warm aan.

Nog een voordeel -> door die gaatjes krijg je geen witte haren op de benen van je paard, die je wel kunt krijgen van andere peeskappen!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 23:39

Geen bescherming is de beste bescherming om de benen gezond te houden, maar als dit niet kan ga ik zelf voor peesbeschermers met wol. Daarvan is geloof ik bewezen dat het onder de wol niet tot hoge temperaturen oploopt en goed vochtopnemend/afdrijvend is. Met een harde buitenkant beschermd het ook tegen de hardste klap.

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 00:24

Ik heb dus weleens gevoeld aan de benen van mijn paard of de benen nou echt warm(er) waren als direct na het rijden de beschermers afgingen. Geen thermometer o.i.d. gebruikt, maar gewoon met mijn handen.
Ik heb dat geprobeerd met 3in1 beschermers (neopreen gevoerd, Euroriding & HH), peeskappen met neopreen voering (eskadron), peeskappen met leer gevoerd (veredus), en verschillende bandages (fleece/gewoon/elastisch) waarvan alleen de fleece bandages zonder onderlappen, de andere met eskadron climatex lappen.
Het warmst werden de benen onder de gewone peesbeschermers met neopreen en de 3in1 beschermers, dan waren de benen ook nat. Ook onder de fleece bandages werd het vrij warm naar mijn idee.
Minst warm werden ze naar mijn idee met de gewone werkbandages met onderlappen en de peesbeschermers met leer gevoerd.

Met 100% zekerheid kan ik het natuurlijk niet zeggen, daarvoor zou je met gewoon voelen een aantal paarden moeten gebruiken en na een zelfde tijd rijden allemaal direct na elkaar moeten voelen. Maar het neopreen was toch wel een stuk warmer dan de rest, en bovendien waren de benen alleen nat bij die beschermers.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 00:26

Zit je toch met het probleem dat bandages absoluut geen bescherming geven Knipoog

Trammelanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 10:08

Daar heb je gelijk in,
Ik heb hier nog een heleboel van die 'oudere' beschermers liggen. Deze zijn écht superfijn..
Gebruik ze zelf ook en heb er wat te koop staan, alleen niemand wil ze hebbe Clown

Ook heb ik peesbeschermers met bont, worden de benen ook warmer van..

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 11:05

BrittKitt schreef:
Zit je toch met het probleem dat bandages absoluut geen bescherming geven Knipoog

Helemaal geen bescherming is niet waar, het is (met onderlap!) best een flinke buffer tussen trauma van buitenaf en het been, dempt de klap een eind en beschermt ook de huid tegen beschadiging.
Met goede onderlappen dan wel, niet van die dunne vilten vodjes. Alleen een bandage heeft weinig nut.
Natuurlijk biedt de harde buitenkant van een peesbeschermer meer bescherming, maar een bandage is zeker niet nutteloos.

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-07 11:17

Supertje, wat enorm goed dat je zo hebt gevoeld en vergeleken! OK dan!

Ik had zelf al wel het verschil gemerkt tussen goede onderlappen met bandages en enkel fleecebandages.

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 13:48

Supertje schreef:
BrittKitt schreef:

Helemaal geen bescherming is niet waar, het is (met onderlap!) best een flinke buffer tussen trauma van buitenaf en het been, dempt de klap een eind en beschermt ook de huid tegen beschadiging.
Met goede onderlappen dan wel, niet van die dunne vilten vodjes. Alleen een bandage heeft weinig nut.
Natuurlijk biedt de harde buitenkant van een peesbeschermer meer bescherming, maar een bandage is zeker niet nutteloos.

Dat vind ik erg prettig om te horen Haha!

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 12:30

Bij leren peesbeschermers is toch ook gewoon de binnenkant van neopreem? Of ois dat dan ook echt leer?