Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

We horen het wel Henrieke schreef:Beetje raar eigenlijk. Je touwen zijn dan niet echt stevig. Op de manege hingen de paarden er af en toe ook vol aan (was 1 paard die hing ook wel eens) en daar bleven de touwen altijd heel.
Als ik jou was zou ik eens zo'n halstertouw met zo'n paniekhaak gebruiken. Die kun je dan snel weer los doen als ze gaan hangen. Of een ijzeren halstertouw, meer dit idee.
en daarbij.. dat was de vraag niet, dus als je niks nuttigs hebt toe te voegen misschien kun je dan beter niks zeggen heh...
Ik heb dit jaar al 3 touwen gekocht alleen vrijdag had ze weer een halster kapot gemaakt. Ik heb wel een paar stevige touwen gekocht, helpt enorm veel hoor! Als je paard dan nog steeds door blijvt zetten kan je ook een hengsten ketting gebruiken en die dan onder z'n kin doen zodat hij een "enorme" ruk bij zijn kin krijgt.
) wil ik het het liefst zo, ja.. vriendelijk mogelijk oplossen.... 

) Ik vertelde het vanmiddag in de winkel... ze hadden dat nog nooit gehoord en ze vonden het erg raar... *nee daar heb ik iets aan whaha
* mja heb uiteindelijk maar iets meegenomen en ga t uittesten morgen