Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
mari28 schreef:Ik heb een lief paard met een ondeugend trekje; hij houdt ervan om heel hard weg te stuiven en doet dit dan ook geregeld. Ik heb vanalles geprobeerd om hem tegen te houden, maar hij weet me toch altijd weer te "verrassen"op een moment dat ik eventjes niet oplet. Ik heb ook al geprobeerd om consequent wanneer hij het doet hem nog wat sneller te laten gaan, zodat hij het niet meer leuk vindt; ook dit helpt niet. Ik rijd hem met een dubbel gebroken watertrens. Ik heb ook wel met een enkel gebroken bit gereden, maar ik merkte weinig verschil. Nu zei me iemand dat een Hackemore bit wel een goede noodrem is, maar op verschillende forums lees ik dat die de neus van het paard kunnen breken! Dit lijkt me dan ook geen oplossing. Wie weet raad?
KiWiKo schreef:het enige wat jij moet doen is gewoon rijden, en blijven rijden.... even niet opletten is er niet bij
Gewoon geconcentreerd blijven op je paard, das alles
MISTRAL94 schreef:KiWiKo schreef:het enige wat jij moet doen is gewoon rijden, en blijven rijden.... even niet opletten is er niet bij
Gewoon geconcentreerd blijven op je paard, das alles
Ga ik helemaal in mee.
Van bit wisselen is geen optie, je moet het probleem rijtechnisch oplossen. Zodra je van bitten gaat veranderen is het einde zoekIk kreeg op een clinic laatst te horen de aanval is de beste verdediging, ze niet de kans geven om weg te schieten maar flink aan het werk zetten zodat ze geen tijd hebben om rottigheid uit te halen
MISTRAL94 schreef:Misschien wel maar ik denk dat TS het niet over een zachter bitje heeft
KirstenG schreef:MISTRAL94 schreef:Misschien wel maar ik denk dat TS het niet over een zachter bitje heeft
True