Als je een link hebt naar een topic ontvang ik deze graag

Wie heeft dit bit, waarom en hoe doet je paard het erop?
mondstuk e.d. zien er goed uit, alleen op de foto te zien was het een D-trens en geen bus? Zelf heb geen ervaring met D trensen bij Riena... maar verder ziet dit eruit als een mooi en zacht bit.
Vooral het ontwerp van het mondstuk vind ik er veel mond-vriendelijker uit zien als mijn huidige dubbel gebroken bustrens van HH...
quote Ooteman:
Citaat:K&K bit Dynamic RS
Door de ergonomische vorm van het mondstuk ligt dit bit zeer goed in de mond. De druk in de mond wordt gelijkmatig verdeeld over de tong en de tongranden. Hierdoor wordt het paard gestimuleerd om het bit aan te nemen en aan de teugel te blijven. Het bit heeft een zachte, maar effectieve inwerking. Verkrijgbaar met aurigan mondstuk en D-ring van roestvrijstaal. De dikte is 16 mm. Verkrijgbaar in de maten 11.5 t/m 14.5 cm.

Maarja dat kan natuurlijk gezichtsbedrog wezen, hij is natuurlijk heel appart van vorm 
Zij vond d'r ook stug aanvoelen met dit bit
. Heb er 3 paarden mee gereden en merkte bij alle 3 echt positieve verbetering. Meer kauwen en constanter aanleuning durven pakken. Aandachtspunt met rijden is wel dat ze, omdát het bit zo zacht is, iets meer aanleuning willen pakken en dat moet je als ruiter zijnde weer af laten vloeien. Doe je dat niet (of niet goed) lijkt het me dat ze idd wat stugger aan kunnen gaan voelen. Ik krijg juist altijd complimenten over de aanleuning! Ook moet je echt opletten dat het bit hoog genoeg hangt, mag gerust een gaatje hoger dan een 'normaal' bit.