Nou...
Ik ben benieuwd welke bitten jullie door de jaren heen hebben gebruikt en waarom ?
En wat de conclusie is na die jaren

Ik zal meteen beginnen, want ik heb een hele verzameling

1e bit, bustrens enkelgebroken, kreeg ik mee toen ik hem kocht, nooit ergens last van gehad.
2e bit, dubbelgebroken bustrens, na aanleiding van een topic op bokt besloten dat dit vriendelijker zou zijn voor mijn paard.
3e bit, enkelgebroken watertrens RVS, Ik zag er zoveel mensen mee rijden, dus het moest wel een fijn bitje zijn, heb er toch zeker een jaar mee gereden totdat de elende begon.
4e bit koperen watertrens enkelgebroken, Mijn paard wou opeens zijn bit niet meer in en wou het bit niet meer aannemen. Omdat koper sneller warm zou worden en de speekselaanmaak stimuleerd heb ik dat geprobeerd ( op verzoek van de tandarts, die de tanden snel heeft gecontroleerd )
5e bit, enkelgebroken kneveltrens van Stübben, zou een oefenpacour gaan rijden en dat zou fijner zijn met een kneveltrens, dus die heb ik aangeschaft. Kwam ik tot de conclusie dat ie verschrikkelijk dik was naar mijn idee en ben er ook niet mee gestart, heeft zijn mond niet aangeraakt

6e bit, pessoa 4 rings IR, had ik gekocht om hem toch wat scherper aan de hand te zetten.Heb er 5 min mee gereden en besloten zo niet verder te gaan. Dit werkte echt extreem in en ik kon mijn handen er niet stil genoeg voor houden.
7e bit, onlangs besteld omdat er een topic van was, betreft een blue steel bit wat heerlik moet zijn voor je paard. Moet ik nog binnen krijgen dus nog niet geprobeerd

8e bit, aurigane watertrens, kon ik voor relatief weinig kopen en wil ik gewoon proberen

Conclusie:
Ik probeer ((te)) veel bitten, nav een topic of andere ervaringen. Of dit nou zo lekker is voor mijn paard ? Geen idee, momenteel al problemen met rijden omdat hij zijn mond opengooit bij het omdoen van het hoofdstel al