Welke verende beugels zijn het best?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Melia

Welke verende beugels zijn het best?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-07 20:25

Aangezien ik eigenlijk over wil stappen op verende beugels omdat ik teveel last krijg van m'n knieën tijdens het rijden, ben ik benieuwd welke ik nou het beste kan nemen?
Je hebt er een aantal en ik wil eigenlijk wel met een korf omdat dat niet veel verschil maakt in prijs en je hebt er ook weer gemak van.

Welke beugel raad je me af en welke aan?

marloezzke

Re: Welke verende beugels zijn het best?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 12:34

ik volg even

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 12:51

Ik rijd met GPG beugels en die bevallen me heel prima! Kan je verder niks interessants melden haha want ik heb nog nooit met andere verende beugels gereden Haha!

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 14:55

Ik heb ook GPG's en ik wist niet eens dat er meerede verende beugels bestonden.

Het enige nadeel vind ik dat ik echt niet meer kan rijden zonder mijn GPG'tjes...

Celine_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 14:57

Waarschijnlijk een stomme vraag, maar wat moet ik me voorstellen bij verende stijgbeugels? Bloos De naam geeft mij een beeld van beugels met veertjes eronder voor ogen.. Bloos

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 14:58

Ik heb de Flexrides (maar dat wist je vast al). Knipoog

Ze heten dan wel Flexrides, maar de vering heb ik er nooit echt in kunnen ontdekken. Maakt niet uit, ik rijd er nu al vier jaar mee en naar volle tevredenheid. Het fijnste vind ik dat ze een breed voetbed hebben. Dat is rustiger voor je gewrichten (enkel, knie) dan het smalle voetbed van de standaard beugels (met smalle beugels heb ik de neiging om na langere tijd te gaan 'knijpen' met mijn voeten, waardoor ik kramp krijg).

Op dit moment heb ik ook Elastosteps te leen, daar zit wél een veer in. Zie de sites van Goedhard en Green Distance. Met die beugels komt het vrij nauw dat je de juiste sterkte van vering hebt (1, 2 of 3): ik heb nu de 2 te leen, maar die schuiven in galop onder mijn voeten weg. In draf rijden ze echt geweldig, maar blijkbaar moet ik bij mijn gewicht (en lengte?) toch de 1 hebben. Ik weet ook nog niet over ik overstap, ze zijn best prijzig in vergelijking met de Flexrides en ik ben over de Flexrides toch wel heel tevreden. Ja
Laatst bijgewerkt door Karin op 28-01-07 15:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 15:01

Celine_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 15:04

Ow er zitten ècht veertjes in Knipoog! Bedankt voor de info..

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-07 15:28

dankjewel Karin voor de info!
Ik wist nog niet dat jij die had Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 17:15

Gebruik even de zoekfunctie, hier is al redelijk wat geschreven op Bokt Lachen

Welke het best zijn is gewoon een kwestie van uitproberen Lachen

Ik heb zelf Flexrides geprobeerd, die waren op zich goed, maar toch net een fractie te smal om mee te rijden met m'n werkschoenen. EZ-rides vond ik niet fijn, die veerden verkeerd voor mij. Verder heb ik nu Side-Steps voor aan m'n western zadel, en die bevalt me het beste Ja Maar nu zoek ik nog beugels voor aan m'n dressuurzadel voor m'n andere pony.

Voor Elasto-steps en Gaston Mercierbeugels heb ik zelf een topic geopend (zie onderschrift) maar nog niet echt veel reacties op gekregen helaas. Ik ga wel kijken naar de mogelijkheid om ze eens te testen, dat blijkt toch vaak wel het beste te zijn Lachen

Moragh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 22:01

Je vraag is welke verende beugels het best zijn...

Dat is heel persoonlijk blijkt uit alle verschillende ervaringen. Beste voor jou zou dan toch zijn om eens wat beugels uit te proberen.
Kenissenkring eens vragen of sommige winkels?

Qqua vering heb je dus de
Sprenger beugels
EZ ride
Flex rides
Gaston Mercier
Elasto-step

(en misschien vergeet ik er nog wel 1?)

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 22:21

Ik heb de flexrides en ben er erg blij mee. Hiervoor had ik gpg beugels, die waren ook heel fijn, alleen hadden die niet een extra breed voetbed.
In de flexrides zit niet echt een veer, maar doordat het kunststof iets bol is en licht flexibel veren ze. Ik merk heel duidelijk verschil of ik met de flexrides rij of met gewone beugels

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-07 10:11

Ik denk dat ik voor de Flex Rides ga, ik vind namelijk de elastosteps wel erg duur en over de EZ rides heb ik veel verschillende meningen gehoord, en ik heb ook het liefst de beugels met een korf.
Over de Flex rides heb ik toch de meest positieve verhalen gehoord.

stephanie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 14:29

ik ben echt zeer tevreden over mijn ez-ride's. ik kon het niet vinden met de flexrides. Maar ieder zijn/haar voorkeur. zoals hier boven beschreven staat.
als je de mogelijkheid hebt is het goed om het uitte proberen. .. (ik had dat geluk) Pling

Moragh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 14:38

Mordysh schreef:
Je vraag is welke verende beugels het best zijn...

Dat is heel persoonlijk blijkt uit alle verschillende ervaringen. Beste voor jou zou dan toch zijn om eens wat beugels uit te proberen.
Kenissenkring eens vragen of sommige winkels?

Qqua vering heb je dus de
Sprenger beugels
EZ ride
Flex rides
Gaston Mercier
Elasto-step

(en misschien vergeet ik er nog wel 1?)

Even een aanvulling met mijn ervaring:

Ikzelf heb goede ervaring met de GM beugels en de Elastosteps. De EZ rides heb ik nog nooit geprobeerd, de flexrides wel... Daar was ik niet zo blij mee, de beugels bleven aan mijn voeten klemmen bij het staan en wipten daardoor langzaam uit, omdat ze zo licht zijn kon ik ze niet meer terug vinden...

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 14:43

Ik heb van sprenger die met dat zwarte stukje aan de zijkant en de fietsketting erin (zou ff niet weten hoe hij heet). Deze heb ik genomen ook voor mn knieen. Werken super!
Die andere met echt zo een veer erin heb ik ook eens geprobeerd, maar op de sprong werd ik ongeveer gelanceerd, dat was dus niet fijn.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 15:20

ik had de sprengerbeugels waar Pytje het over heeft.
ik heb nu sinds kort de Bow Balance beugels van sprenger; een soort verbeterde versie. wat is er anders: ze zijn anders van vorm, nl. met een slag erin (meer veiligheid bij vallen) en het voetbed is breder met een verend stuk erin.
dat brede voetbed vind ik erg fijn!
ik heb artrose in 1 knie, en kan inderdaad slecht met normale beugels rijden. met die verende sprengers: geen last!

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 17:23

Heerlijk zijn ze he? Ik heb er nog metalen beugelblokjes ingedaan, zo heb je optimale grip, ook met blubber!

Kimberley84

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 17:53

Ik heb de Gpg 2e editie echt superieur! Had altijd last van mijn knieeën en onderrug... nu nooit meer! kosten 100 euro maar je moet wat voor je gezondheid over hebben! Voordeel van deze beugel is dat je de vering kunt aanpassen aan je gewicht!

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-07 18:32

Mordysh schreef:
Ikzelf heb goede ervaring met de GM beugels en de Elastosteps. De EZ rides heb ik nog nooit geprobeerd, de flexrides wel... Daar was ik niet zo blij mee, de beugels bleven aan mijn voeten klemmen bij het staan en wipten daardoor langzaam uit, omdat ze zo licht zijn kon ik ze niet meer terug vinden...

Zo word het weer lastiger om te kiezen Sigaar

Ik ga deze (flexrides) beugels als het goed is volgende week uitproberen dus dan merk ik het vanzelf wel met rijden, als ze goed bevallen ga ik voor die, en anders kijk ik nog even verder,
bedankt voor de reacties!

@Kimberley84: heb je een foto of een site van een winkel waar ze die verkopen?

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-07 22:07

bedankt, als ik dan toch zulke beugels neem heb ik ze net zo lief met korf omdat dat toch wel makkelijker is.

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 00:58

Bij die op de site werd ik gelanceerd boven de sprong. (met lichtrijden ook wel een beetje) vond ze te erg veren. Heb jij daar geen last van Bitch? (hehe, lijkt net alsof ik je uitscheld, is niet zo he!)

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 13:57

Pytje schreef:
Bij die op de site werd ik gelanceerd boven de sprong. (met lichtrijden ook wel een beetje) vond ze te erg veren. Heb jij daar geen last van Bitch? (hehe, lijkt net alsof ik je uitscheld, is niet zo he!)

Ik reageer ook even, omdat ik ze ook heb.

Je kunt de veer die erin zit verstellen. Veel mensen weten dat niet omdat ze nogal moeilijk open te maken zijn.
Als je ze te veel vindt veren, moet je gewoon even de veer strakker aandraaien.
Ik loop er ook altijd aan te sleutelen, omdat mijn vriend ze ook gebruikt en die is een stukje zwaarder dan ik.

Ik heb btw de pro-grip.

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 13:58

Ah, zo iets had ik ook al gehoord, maar snapte zo snel ff niet hoe het werkte (ze waren van iemand die een heel stuk zwaarder is dan ik), denk dat als ze op je eigen gewicht ingesteld zijn, het hele fijne beugels zijn!