Ik heb een paar pads maar die schuiven bij mij zo gauw terwijl ik da n wel gewoon goed aangesingeld heb dus dan gebruik ik toch vaak dekjes maar verder vind ik pads wel fijner
Ik rijd de ene altijd met pads, omdat ze bij haar heel mooi liggen en lekker zacht zijn voor haar rug. Bij de ander glijdt het zadel te veel met pads eronder jammer genoeg, dus daarbij ben ik weer overgestapt op dekjes (vooral BR event vind ik fijne dekjes).
ik vind gewoon een dekje of pad goed als het een beetje de lijnen van je paard volgt. Die anky's zal ik dus ook niet kopen, ik zeg niet dat ze slecht zijn, maar ik kan me voorstellen dat ze bij sommige paarden op de schoft trekken.
Ik vindt pads fijner omdat ze beter zweet opnemen en de haren er minder in blijven hangen. Ik kan dus langer met een pad rijden. Verder ademen ze ook beter naar mijn idee.
Ik vind pads fijner omdat ze geen lusjes etc. hebben. Ze nemen beter zweet op, en het zweet komt minder snel door een pad dan een dekje. Bovendien zien ze er naar mijn mening nog mooier uit ook.
Een pad kun je makkelijk onder het zadel te leggen en weer weg te halen. Een dekje heeft irritante lusjes, maar door die lusjes blijven ze wel goed liggen in tegenstelling tot pads (bij mij dan) Dekje kun je in de kamer optrekken zodat het niet te strak komt te liggen op de schoft. Een pad is (te) dik. een pad ligt niet zo mooi onder een springzadel, een dekje wel. doe mij dus maar gewone dekjes
ik durf geen pad te kopen, bang da'k me geld weg gooi. omdat mn paarden hoge schoft hebben en ik vaker gehoord heb dat ze dan behoorlijk gaan glijden dus ik hou het mooi bij (dikkere) dekjes
Ik gebruik dekjes. Ik heb goed passende zadels en heb niets diks nodig. Verder liggen pads vaak niet helemaal correct op de rug, ze zijn in een rechte vorm vaak, en daardoor trekken ze op de schoft. Die lusjes vind ik reuzehandig, ik maak ze niet vast maar hang mijn stick erin..