Ik mag over een paar maandjes een 'nieuw' zadel uitzoeken. Maar ik heb geen idee wat voor zadel ik zal nemen. Mijn voorkeur gaat uit naar een dresuurzadel 17 inch. Breede boom. En dat laaste is nou het probleem er zijn haast geen leuke leren dressuurzadels te koop voor een vrij breede pony met een korte ronde rug zonder schoft. Zulke zadels zijn vaak van kunstof en dat wil ik dus niet. Dus mijn vraag is dus iemand enig idee wat voor zadel ik kan nemen En welke ervaringen had je met dit zadel. Zit het erg gedwongen, Snel slijtage plekken ect.
hoi, je zou een masimo kunnen proberen die zijn speciaal voor brede pony's ontwikkelt. ik zelf heb nu een massimo trail, maar er is ook een dressuur zadel van, de trail zit in ieder geval erg fijn en heeft een mooie kwaliteit leer!
kijk eens op www.bluebalance.nl daar staan wat afbeeldingen. je kan ook bluebalance hier op bokt een pm sturen om om info te vragen
Er is tegenwoordig heel veel op de markt voor breeeeeeeeeeeeeede pony's; neem alsjeblieft de tijd ervoor, kijk goed om je heen en PROBEER er verschillende Op je pony (dus niet even op zo'n winkelbokje!). Kom er eerst eens achter welke boomwiojdte precies nodig is? 34 is een beetje breed, 36 breder enz. Een optie is een goed tweedehands zadel, da's altijd beter dan een slechte nieuwe. Nogmaals, er is genoeg keuze, PROBEER eerst en let goed op hoe je pony reageert. Een zadel moet GOED liggen, vanaf de eerste dag. Een kussen bij laten vullen of andersom kan natuurlijk altijd.
Ik hoop dat je een fijn zadel voor je pony en jezelf vindt!
Ze heeft boommaat 34 op dit moment maar is nog volop in de groei. prijs is onbelangrijk want als het een duur zadel is kan ik nog altijd kijken voor en net 2dehandsje. ik vind het gewoon zo moeilijk om een breed dressuurzadel te vinden. Met breede veelzijdigheidszadels word je overspoelt in de winkels maar dressuur zie je haast niet. IK ga even kijken of ik hier en daar een zadel kan lenen uit dit rijtje.
Met Massimo red je het prima, maar omdat je zegt dat ze nog in de groei is kun je misschien denken aan een Barefoot Londen? Hier kun je een heleboel kanten mee op zonder problemen.
oke ik denk dat ik de masimo eens ergens ga lenen. aangezien daar veel reacties op zijn gekomen. Hoop dat ik nou is een keer een zadel vind naar mijn wensen en dat ook op me pony past
Je kunt bij massimo alles geheel naar wens latne maken De site zegt:
'Het Massimo zadel is uniek door de extreme keuze aan kamerbreedtes (27-42). Alle zadels zijn voorzien van een breed kussenkanaal, die de ruggengraat ontlast en de druk over de brede kussens verdeelt. Door de rechte plaatsing van de eerste singelstoot en de optimale pasvorm hebben de zadels een vaste ligging. Door de diepe zit wordt de ruiter extra zekerheid gegeven.
Zonder meerprijs maken wij voor u uw zadel naar wens – of het nu om kleurcombinaties gaat van het zitvlak en de kniewrongen, of simpelweg het aanbrengen van een paar extra ringen voor bepakking.'
Wat is de prijs van een massimo dressuurzadel ? Ben namelijk ook op zoek naar een nieuw dresuurzadel voor mijn fjord ook altijd moeilijk geweest om zadels voor te vinden..
Wij hebben hier ook een aantal zadels op een suuppper ronde vrij brede fjord gehad, maar ze paste ze allemaal niet. Allemaal te krap. We hebben voor haar dus een boomloos zadel aangeschaft en dat ligt als een huis
Heb zo op marktplaats zitten neuzen en heb eigelijk toch nog geen geschikte dehandse zadels gevonden dus ga denk toch maar voor een nieuwe. ik denk dat de massimo toch net iets te duur is aangezien ik het zelf moet betalen. en verdien ook niet zoveel. namelijk. een zadel van maximaal 800 euro ongeveer vind ik wel genoeg.
Een stalgenootje heeft op haar brede haflinger een Ainsley. Ligt heel netjes! Je moet gewoon wat verschillende zadels erop leggen,samen met de zadelmaker kijken wat goed past en wat jou ook bevalt. Succes ermee, het is zeker niet makkelijk om een goed passend zadel te vinden. Ik kan je ook een boomloos zadel aanraden. Ik ken verschillende tevreden gebruikers en zelf heb ik er ook één, heerlijk!