Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Cassidy schreef:Ja, personen met olifantengeheugen zijn tegenwoordig maar heel zelden te vinden. Maar als de persoon met het olifantengeheugen bij wijze van spreken onder de tram komt (wat we niet hopen voor de beste man), is het echt een probleem om dingen uit te zoeken.
odetteke schreef:Ach, mijn zadelmaker laat mij ook niets ondertekenen of betalen als ik een zadel of deken meeneem om te passenals hij zijn klanten zodanig vertrouwt, vertrouw ik hem wel
GamblersCup schreef:[***] schreef:Ach, mijn zadelmaker laat mij ook niets ondertekenen of betalen als ik een zadel of deken meeneem om te passenals hij zijn klanten zodanig vertrouwt, vertrouw ik hem wel
Ja, en jij denkt dat als de tent afbrandt, hij nog steeds het vriendschappelijke mannetje blijft? Nee hoor, dan is het de zakenman en grote kans dat jij niets vergoed krijgt. Tenzij je zelf een hele goeie verzekering hebt natuurlijk.
Alane schreef:Is ook een kwestie van vertrouwen....
Als je een briefje hebt gekregen met daarop: "afgegeven 1 zadel" bonnumer: 000000 zegt dat ook niets...
verlies je je briefje heb ik je zadel
Breekt er brand uit of er wordt gestolen heb je dan plots een 2 maand oude heel duur zadel?
Rivjenn schreef:toevallig heb ik dat laatst ook gehad.
De verkoopster zei tegen me dat het altijd in goed vertrouwen ging.
Ik heb toch aangedrongen en kreeg wel een bon mee, met daarop;
merk zadel, type, en het nummer wat onder het zweetblad staat.
patsur schreef:het is ongelooflijk maar van Rijs weet altijd welk zadel bij wie hoort. olifantengeheugen die man..
patsur schreef:Ja, en jij denkt dat als de tent afbrandt, hij nog steeds het vriendschappelijke mannetje blijft?
Tja, in goed vertrouwen is het inderdaad makkelijk afspraken maken. Maar als er inderdaad iets fout gaat.....irene schreef:Een tijd terug was het zadel van mijn dochter meegenomen door de zadelmaker om eea aan te passen. Toen ik het op ging halen, bleek het toch nog niet helemaal klaar te zijn en mocht ik even wachten in de werkplaats terwijl zij het zouden afmaken.
Ik heb werkelijk met verbazing zitten luisteren naar de conversatie van de heren zadelmakers (die overigens door veel mensen zeer worden gewaardeerd).
A. pakt een zadel op en vraagt wat er met het zadel moet gebeuren, B. somt alles op en A. gaat aan de slag. Op een gegeven moment beginnen ze te kletsen over de eigenaresse van het zadel en blijkt dat ze het alletwee over een ander persoon hebben. Gevolg: reparatie aan het zadel was niet nodig en de boel werd dus maar weer snel dichtgestikt.
Vervolgens werd er een werkbon gepakt voor een volgend zadel. Tjaa, probleempje, welk zadel was het ook al weer, nou ja, volgens mij was het die, nee joh, het was er zo en zo een.
Ik vraag me echt af of deze zadelmakers altijd het juiste zadel teruggeven en als dat al zo is of de juiste correctie/reparatie is uitgevoerdMij zien ze er nooit weer