Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Paljassofie schreef:voor paarden die de voorvoeten aantikken met de achtervoeten...
Visconti schreef:Dan word je paard niet goed bekapt
Visconti schreef:kloptMijn persoonlijke ervaring is dat elk gezond en goed bekapt paard prima op zijn eigen benen kan letten.
En gezien ik er niet vanuit gaat dat 50% van onze paarden populatie in Nederland ongezond is trek ik de conclusie dat het waarschijnlijk aan het niet correct bekappen van paarden.
Alexx schreef:Lissy; omdat bij ijslanders het om de gangen gaat, het kniewerk, de benen worden er actiever door en worden hoger opgetild met springschoenen
rianne1987 schreef:ik rijd ook vaak met springschoenen, dit doe ik omdat ze wel eens met haar achterbenen tegen haar voorbenen aantikt.
Visconti schreef:tuurlijk zijn er uitzonderingen, maar daar behoort het grootste deel niet bij.
Een paard kan zich wel eens aantikken, tuurlijk. Maar dat heeft niks met het constant aantikken te maken. Dat kan gebeuren, daarvoor zijn het paarden en ik zou daarom niet 24 uur springschoenen om gaan doen. (dan kun je meteen wel je hele paard gaan ingipsen)
In te ruimen gangen geloof ik niet, wel in te lange hoeven.
Of een hoefsmid bekwaam is kun je niet oordelen aan zijn functie maar aan de hoeven van je paard