It's new, it's amazing, it's flexquality!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

It's new, it's amazing, it's flexquality!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 13:40

Er is op stal Wennekers in Aalsmaar een vaste zadelmaker,F. van der Pluijm, althans deze man heeft een ruimte gehuurd, en zit op vrijdag en zaterdag daar zijn kunde de promoten.

Nu heeft deze man iets 'nieuws' bedacht, nl een vulling van flexquality. Het is een soort schuimrubber, wat lekker zacht is, meeveerd, en warm wordt. ( lijken mij de eigenschappen van wol ook, maar oke Tong uitsteken )

Ik ben eens een kijkje wezen nemen bij deze man, en het is idd mooi spul, en alle bovengenoemde eigenschappen waren terug te vinden, maar verder werd ik nu niet echt warm van zijn kennis.. maar dat is mijn perceptie.
Dit is zijn website : www.paardenhoofdstel.nl .

Maar, zijn er bokkers die dit spul gebruiken, of al in hun zadel hebben zitten, en hoe bevalt het ?

Remember

Re: It's new, it's amazing, it's flexquality!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 13:45

Hmm, dat klinkt wel interessant!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 14:15

Nou, ik heb het spul in mijn handen gehad, en zo bijzonder is het niet.. althans, dat vind ik... Het lijkt een beetje op dat schuimrubber wat in die doorlig-bedden wordt gebruikt.
Alleen, volgens de eigenaar, liet dit geen vocht door... Lijkt mij al een minpuntje, voor zadelvulling, maar oke..
Tevens waren de onderleggers, in zijn bewoording, antislipmatjes, niet aan te slepen in zijn ruimte.. Als je er in kneep, voelde je geen weerstand..
Maar een 'zadelmaker' met zeg, 80 onderleggers in zijn werkplaats, dat baart mij al zorgen over zijn kunde......

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 14:16

Wat zijn de resultaten dan op langer termijn? Hoe wil je zoiets opvullen? Schuimrubber heeft een hele andere werking dan wol...ik weet niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 14:21

Volgens die man, past het zich konstant aan aan het paard...
En als het echt bijgevuld zou moeten worden, kan het natuurlijk bijgevuld worden........
Een ding is wel zeker, lijkt mij, dit spul vergaat nooit..... of je daar blij mee moet zijn, dat weet ik niet Haha!

Micha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 14:47

Hoe zit het met de verschillende stijfheden en verdeling hiervan aangaande bijvoorbeeld het gewicht van de ruiter die er op zit? Dat het warm wordt lijkt me nogal logisch....... het isoleert toch de rug

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 14:52

Wat ik heb gevoeld, met mijn amateur-vingers Haha! , voelde het overal hetzelfde aan, gewoon slap.
Het leek een beetje op behanglijm....

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 14:54

Ik begrijp uit het stukje op de site dat het om soort moes gaat, of zit ik er nu helemaal naast... Clown

Hoe kun je dat dan aanpassen aan het paard?
en hoe kun je het bijstellen als het paard veranderd of als een deel meer of minder gevuld moet worden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 15:00

Ik heb een stukje 'gepikt' Haha! , misschien krijgen jullie zo een beeld:
Afbeelding

Lijkt mij gewoon hypermodern schuimrubber, maar het voelt als behanglijm.... haha

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 15:05

Oke, het is dus niet vloeibaar, het is wel een soort 'stofje'... Haha!

Is het ook plakkerig?

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 15:06

Maar het lijkt mij dat dit juist helemaal niet zo 'veerkrachtig' is? Ingedeukt is ingedeukt heb ik altijd het idee met al die schuimrubbers etc. Haha! !
Laatst bijgewerkt door Remember op 07-01-07 15:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 15:12

Het is zeg maar een soort van heel zacht schuimrubber, idd een soort stofje....
Maar het is wel heel veerkrachtig.
Je hebt al bepaalde onderleggers gevuld met dat spul, ik weet alleen nu ff niet waar het verkocht wordt.

Ik moet wel opmerken, die zadelmaker kwam niet over alsof hij er kaas van had gegeten, dus ws komt daar ook een heel groot deel van mijn scepsis vandaan aangaande dit spul....

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 15:14

is het niet van dat traagschuim?? daar zijn idd ook onderleggers van (en hele dure matrassen van Tempur Haha! ) maar of ik het in mijn zadel zou willen hebben weet ik niet

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 15:15

Maar je hebt 'veerkrachtig' en 'veerkrachtig' Haha! ! Dit lijkt me iets dat héél makkelijk in elkaar te knijpen is en ook heel snel weer terugschiet daarna naar het gebruikelijke volume. Dat lijkt me niet wenselijk om als vulling in je zadel te hebben, daarin wil je iets meer 'weerstand' juist om schokdempend te kunnen werken.

edit: dat traagschuim waar Lissy het over heeft is zoiets met meer weerstand Ja. Maar idd, wil je dat wel echt in je zadel hebben?! Zou dan denk ik nog eerder voor lucht gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 15:16

Ja, dat Tempurspul bedoel ik, alleen dat was vloeken, volgens zijn vrouw, als ik het zo zou noemen, want dit spul neemt geen vocht op, en Tempur wel...

Het is miss makkelijk als je doorligproblemen hebt op je zadel, maar het enige wat ik doe op mijn zadel is, doorzitten... Haha! Haha!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 15:16

misschien wel lekker ipv een gelzitting Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 15:19

Ja, maar een goede gelzitting biedt ook weerstand, althans, als je dus met je vingers erin knijpt, voel je je vingers niet. Ik meen dat Action die kwaliteit heeft.
En dit schiet alle kanten op, bij de minste weerstand..
Oke, het is wel warmer dan gel, dat heb ik zelf geconstateerd!

Maar ga nu even van het weer genieten (...) paard moet ook gedaan worden!

_Merato_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 15:21

Is dit soms vergelijkbaar met Tempur?
Dan zou ik er niet blij mee zijn, ik heb een (misschien niet vergelijkbaar) een matras en een kussen van Tong uitsteken Met name het kussen veert minder snel terug, al na 6 maanden!!! Ni is het vet plat Boos!
Ben benieuwd of er mensen zijn die dit spul in hun zadel hebben!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 15:43

Ik zou het eerst moeten voelen, heel moeilijk om er een voorstelling van te krijgen zo via een foto. Maar het lijkt me fijn spul als het echt zo goed werkt.
Die site vind ik niet echt geweldig, ik ben wel 5 keer tegengekomen 'GEEN last meer van drukkingen' Rolleyes Een goede zadelmaker zou er toch op zn minst bij moeten zetten dat het zadel dan wel goed moet passen.. En niet passend zadel kun je toch echt niet passend maken met zo'n pad..
En dan het western zadel waar hij kussens onder heeft gemaakt op de site.. "Voor meer konfoor voor uw paard en een beter ligging van het zadel. Hebben wij de mogelijkheid er FLEXQUALITY kussens onder te maken met daar overheen een ECHTE SCHAPENVACHT"
Uhh, de westernpad is het kussen van een westernzadel.. Beetje vaag. En 'konfoor' is geen nederlands Vork

harnessmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 16:15

Ik heb eens geprobeerd met beide heren van e website in contact te komen omdat ik van Dhr. vd Pluim begreep dat het jammer is dat niet meer zadelmakers er mee werken want het is geweldig.......

Wat schetst mijn verbazing? Ze willen er niets over kwijt want het is een geheim materiaal.
Maar hoe wil je dan meerdere zadelmakers geinteresseerd krijgen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 19:28

harnessmaker schreef:
Ik heb eens geprobeerd met beide heren van e website in contact te komen omdat ik van Dhr. vd Pluim begreep dat het jammer is dat niet meer zadelmakers er mee werken want het is geweldig.......

Wat schetst mijn verbazing? Ze willen er niets over kwijt want het is een geheim materiaal.
Maar hoe wil je dan meerdere zadelmakers geinteresseerd krijgen?

Goh, vreemd, de twee in kwestie gaven gisteren bij mij aan dat ze graag met andere zadelmakers hierover willen praten, maar dat niemand interesse toonde.... Wel frappant was dat ze geen enkele naam kende, qua zadelmakers, en dat waren niet de minste die ik opnoemde... ( DeBoer, Zuidweg *) , Triest, Kootstra, Bolsterlee..)

*) deze man liep daar ook op het erf, in eerste instantie kende de vrouw hem wel, en later in gesprek met hen beide, kende ze hem niet... nouja, misschien praatte ik te snel Cool Vork )

ellen82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 19:47

Die man is bij ons aan huis geweest om ons huidige zadel te bekijken en vertelde meteen dat het voor geen meter lag en dat het ook niet te verhelpen is...
Hij is een paar weken later opnieuw geweest om een zadel te passen met die nieuwe vulling. Heb toen gereden en ik moet zeggen, paard liep erg lekker, zat echt meer veer in dan normaal. Nu was het op dat moment erg vettig en kan ik niet goed zeggen of het lopen nu helemaal aan het zadel lag of aan de bodem, of dat het zadel gewoon zo veert waardoor het lijkt of het paard zo goed loopt.
Hij moet nu nog een keer komen met een ander zadel omdat dat zadel iets naar voren schoof. Ben eigenlijk wel benieuwd of er mensen zijn die al ervaring met dit spul hebben, want ik vind het nogal eng om zomaar zoiets nieuws te kopen. Hij zei toen ook wel dat hij aan mensen bij ons in de buurt zo'n zadel verkocht heeft, maar kon (of wilde Koe ) geen adres of naam noemen. Weet dus niet zo goed wat ik ermee aan moet!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 19:53

Klinkt als traagschuim. GEen idee of het echt zo goed is als ze b eweren. Geen ervaring mee.

Dit is overigens de link naar flexquality:
www.flexquality.nl

harnessmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 21:49

Hij vertelde mij dat het spul zich altijd in het kussen verdeeld.
Dat zou dan ook betekenen dat je niet corrigerend kan vullen, bijvoorbeeld voor of achter om de balans van het zadel te verbeteren.
Juist daarover wilde ik meer info maar werd niets wijzer.....

Ik hoop dat hier wat ervaringsdeskundigen zijn op bokt die niet alleen lezen maar ook willen posten.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 22:06

Lijkt me niet heel praktisch inderdaad als je specifiek wilt vullen...

En hoe houdt het zich op langere termijn, en moet je na een bepaalde tijd bijvullen of opnieuw vullen?