zadelmakers met verstand van flair?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

gekke_koei

zadelmakers met verstand van flair?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-07 17:04

mijn zadeligt nog steeds niet goed.
willem blijft schoftwondjes houden.
de zadelmaker die me dit zadel heeft geadviseerd vind het nodig om niets meer te laten horen

dus ben op zoek naar andere zadelmakers die verstand van flair zadels hebben, hij moet echt weer gecheckt worden.

ik wordt er helemaal gek van.. dacht nu de goeie oplossing gevonden te hebben maar het wordt alleen maar erger.

_Merato_

Re: zadelmakers met verstand van flair?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 17:14

Van Triest in Meppel Ja die heeft er zeker ervaring mee.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 17:16

Idd een afspraak maken en paard inladen en richting Meppel toeren.
Maar Van Triest komt ook wel her en der in het land, hij heeft alleen vervoer/chauffeur nodig.

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-07 17:18

tnx voor de tip.
zal eens kijken of ik vervoer kan regelen binnenkort

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 17:22

Dichter bij jou in de buurt zit Arie Boer (zadelmakerijboer.nl).

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-07 18:14

ik dacht dat hij alleen verkocht en niet zadels corrigeerde, maar zal hem eens mailen

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 18:21

Oh, dat weet ik niet. Als hij je niet helpen kan kan hij je wellicht kan nog wat adressen aan de hand doen? Suk6

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-07 18:27

heb net de site bekeken en hij doet ook correctie voor zover ik zag. heb hem even gemaild

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 18:32

Ik ben blij met hem, ik rij met flair door hem aangemeten en ben erg tevreden.

Micha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 19:05

@ gekke koei: Wil je ook aub je telefoon opnemen als je gebeld wordt. (of op je mail reageren). Zelfs ik heb je een aantal keren gepoogd te bereiken maar geen geen reactie, daarnaast rijmt het niet met de door mij ontvangen mail die ik heb doorgestuurd naar de persoon in kwestie.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 19:13

Micha, ben jij de zadelleverancier van Gekke koei ofzo?

Sampie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 20:50

nee Mischa werkt samen met Harnessmaker en zo helpen ze elkaar aan klanten Haha! . Mijn zadel heeft Patrick (Harnessmaker) iig flink verknald en ik snap al die enthousiaste verhalen dan ook niet meer.

Idd Arie Boer of Van Triest

Had ik dat ook maar gedaan. Dan was mij een hoop geld en ellende bespaard gebleven. Maarja als je alles van te voren weet is het makkelijk natuurlijk Haha!

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 21:18

Sampie schreef:
Mijn zadel heeft Patrick (Harnessmaker) iig flink verknald en ik snap al die enthousiaste verhalen dan ook niet meer.

Same story here...

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 21:20

WowAmigo schreef:
Same story here...

hier nog een ontevreden slachtoffer

richting Meppel lijkt mij het beste, doe ik ook altijd Knipoog
dan weet je iig zeker dat je iemand hebt met verstand van zaken Cool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 21:39

@TS ik weet niet beter dan dat ik morgen ( i.v.m. stage bij Patrick) met Patrick mee kom naar jouw stal, om 10:00 uur heb je toch die afspraak, of ben ik in de war Verward

vledder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 21:54

En hier nog een slachtoffer.
Jee, wat een prutswerk heeft die man bij mij geleverd.

_sjors_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 01:39

Ir111 schreef:
Dichter bij jou in de buurt zit Arie Boer (zadelmakerijboer.nl).

Ik heb via hem ook weleens een zadel met flair bij mijn paard gepast, maar hij deed gelijk zijn oren in zijn nek. Andere boom erin gezet en toen gingen zijn oren nog verder naar achteren, ik ben er maar snel weer afgestapt.
Arie Boer is trouwens wel leverancier van deze zadels en hij heeft ze ook wel eens tweedehands. Het zullen best goede zadels zijn, maar blijkbaar niet voor ieder paard geschikt, dus let wel goed op hoe je paard erop reageert.

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-07 09:44

als ik mijn telefoon niet opneem heb ik misschien wel een reden!! zit thuis niet alleen op mijn krent te wachten hoor.

patrick komt idd zometeen naar mij toe, maar niet voor willem, maar om de fout met merel te herstellen.
hij heeft gisteren zelf contact met arie boer gehad en willem aan hem overgedragen. een teken datie dus zelf niet helemaal meer weet wat met willem te doen... tis nou eenmaal een rot rug watie heeft.

flair heb ik dus al. willem reageerd er wel goed op, alleen het zadel goed passend krijgen is nog een issue.. maar dat was met wolzadels net zo'n drama.
de oplossingen die we nu verzonnen hebben zijn dus niet goed genoeg.. dus moeten we even verder kijken wat wel werkt

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 10:04

gekke_koei schreef:

patrick komt idd zometeen naar mij toe, maar niet voor willem, maar om de fout met merel te herstellen.

een goede zadelmaker hoeft toch niet telkens terug te komen om fouten te herstellen? Scheve mond
als ik naar mijn zadelmaker ga, is het gewoon altijd in 1 keer goed en zo hoort het ook!

gekke_koei schreef:
hij heeft gisteren zelf contact met arie boer gehad en willem aan hem overgedragen. een teken datie dus zelf niet helemaal meer weet wat met willem te doen... tis nou eenmaal een rot rug watie heeft.

een 'rot rug" is meestal het gevolg van een slecht passend zadel (oa boom te krap)
ik heb ook al zo vaak paarden gekocht met een zg "moeilijke rug"
als je de ruggen nu ziet ....mooi gespierd Cool

gekke_koei schreef:
flair heb ik dus al. willem reageerd er wel goed op, alleen het zadel goed passend krijgen is nog een issue.. maar dat was met wolzadels net zo'n drama.
de oplossingen die we nu verzonnen hebben zijn dus niet goed genoeg.. dus moeten we even verder kijken wat wel werkt

als de boom-maat niet goed is opgemeten krijg je geheid problemen
flair kan dat probleem niet "even oplossen"

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 15:14

Ik heb een flair zadel gekocht van Arie en ben supertevreden over Arie zn spullen en zijn werk. Hij corrigeert ook en heeft er echt goed kijk op... Dus hoop voor jullie dat hij voor Willem ook wat kan betekenen!

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 16:43

Jammer dat je zoveel zadel ellende hebt. Ik ken harnassmaker niet persoonlijk maar iemand diezichzelf zo promoot zit vast verlegen om klanten denk ik dan altijd maar.

Ik heb ervaring met 2 goede zadelmakers die beiden hun vak al jaren volstaan. Die hoeven inderdaad niet terug te komen om fouten weer te fixen en elk paard is voor hun gewoon een klant waar ze wat passends voor weten. Ik ken iemand met een hele moeilijke paarden rug en dankzij haar ben ik in contact gekomen met Kootstra uit Groningen en sindsdien ben ik er van overtuigt van zijn vakkennis. Een zadel heb ik bij van Triest weg, eigenlijk bij toeval, en over hem ben ik ook zeer tevreden.

Als je verstandig ben, investeer je tijd en geld liever in een deugdelijke zadelmaker. Ga naar van Triest of Kootstra, maak er een noodzakelijkdagje uit van en ervaar hoe het is om een goed passend zadel op je paarden rug te hebben.

Edit, kootstra doet geen flairzadels. Van Triest overigens wel.

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-07 17:27

weetje het is dus eenmoeilijk probleem.
dat van merel is opgelost, we hebben even gekeken wat de oorzaak kon zijn en gevonden.

maar willem.. dinsdag worden er fotos van hem gemaakt en op de site van harnessmaker geplaatst. dan kan je zien wat voor een rug hij heeft, hij lijkt haast op eenkoe, zo steken al zijn botten uit hem. ikkrijg hem zelf nietgoed op de foto, anders had ik het al laten zien.

maar het gaat bij willem dus om oud manegeleed(10 jaar). aan de longe ontspant hij goed, zowel met zadel als pessoa.
maar zodra er iemand op zijn rug gaat zitten, of je nu met of zonder zadel zit) vind hij het niet prettig. dit is altijd al zo geweest, vandaar dat ik al 4 jaar lang op zoek ben naar de beste uitkomst.
we hebben besproken dat er een second opinion komt, patrick wil ook wel weten wat een ander ervan zegt even kijken wat mijn mogelijkheden zijn en eens zien wat die er van denken.
maar een zadel zo aanmeten op willem zijn rug is niet echt mogelijk, omdat hij ten alle tijde op zijn schoft en ruggegraat ligt. de kussens hebben geen spieren om op te liggen dus zijn zadel zakt direct in. er moet altijd een pad tussen, tenzij je een maatzadel maaktmet giga kussens, die zijn nl niet standaard.

de boommaat die hij eerst had was smal.. die drukte op de spieren kon dus niet terug komen, de boommaat die ik nu heb is medium, die een stukje smaller is gemaakt door een extra stukje leer in te bouwen zodat het zadel niet meteen boven op de schoft zou zitten.

tis gewoon moeilijk uit te leggen en het is gewoon een feit, heb het van osteopaat, fysiotherapeut, dierenarts, smid, zadelmakers en instructie te horen gekregen datie gewoon een hele moeilijke rug heeft en daar niet 1,2, 3 een oplossing zo standaard voor te vinden is.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 18:02

Wat een lastig verhaal... Maar om heel eerlijk te zijn, is het nog wel eerlijk om op zo'n paard perse te willen rijden? Kweenie...

Ik ben me nu ook aan het orienteren op een ander zadel voor een gebleken rugprobleem, maar flair is voor mij afgevallen. Ik geloof niet dat samengedrukte lucht zacht kan zijn, imo is dat keihard en heb je geen invloed op de verdeling ervan.

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 18:13

Zou je dan wel denken margreet. Mistral94 hier op bokt heeft ook een paard met een uitstekende karperrug, de ruggegraat ligt er echt boven op en dan heeft die merrie ook nog een moeilijke schoft. Ze vertelde mij destijds zelf, overigens zag ik het ook met rijden, dat haar merrie echt 10x beter liep met het juiste, door Kootstra, op maat gemaakte zadel. Terwijl ze vaak genoeg heeft moeten aanhoren dat een beter zadel niet zou bestaan. En zie hier het bewijs.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 18:15

Dat wat Margreet zegt liep ik inderdaad ook al mee in m'n hoofd...
Hoe kun je lucht op de juiste manier verdelen?
Met wol kun je hier wat meer en daar wat minder, maar lucht zit toch overal evenveel of zie ik dat verkeerd? Clown

Gekke_koei, moeilijk zo'n rug.
De witte merrie die ik rijd had ook praktisch geen bespiering op haar rug en een veel te hoogliggenden ruggegraat daardoor....
Door veel longeren en een zadel met een ruime kamer en een bontje eronder is het al een stuk bijgetrokken, maar het blijft inderdaad een lastig probleem, in het geval van Willem helemaal als ik het zo begrijp...

Ik hoop voor je dat het gaat lukken en dat zijn rugbespiering weer terug zal komen...