Welk hoofdstel, opties....?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Suzy

Welk hoofdstel, opties....?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-06 11:33

Ik ben aant zoeken naar een nieuw hoofdstel. Omdat ik van plan ben om er jaren mee te doen moet 't HET hoofdstel zijn, mooi passend, goede kwaliteit en duurzaam.
Ik zit nog te twijfelen tussen een aantal modellen:

BR-hoofdstel:
http://www2.horsemopolitan.com/shopv2/product_info.php?cPath=153_93_29_36_80_48_46_30_143_31_133&products_id=753

Hier ben ik helemaal verliefd op, alleen heb ik het hoofdstel nog nooit in het echt vastgehad en met de zoekfunctie nog geen ervaringen gevonden met BR-hoofdstellen, dus ik weet niet wat het kwalitatief inhoudt en hoe het kwa maat valt.

Passier Gemini:
http://www.ooteman.nl/productdetail.asp?subId=1869

Dit heb ik in de winkel vastgehad, maar ik vond de neusriem kwa breedte wat tegenvallen. Maar als ik het op bokt foto's zie van het hoofdstel aan het paardenhoofd vind ik het weer een prachtig hoofdstel.

IR bonfire:
http://www.tackshop.nl/images/HO455000ZW0.jpg

Dit is een iets goedkoper hoofdstel, maar ik weet niet hoe IR kwalitatief is. Ook heb ik dit hoofdstel nog niet bij een paard aangezien, dus ik weet niet hoe het in het echt zit.

Welk hoofdstel raden jullie me aan? Waarschijnlijk heb ik nog lang niet alle hoofdstellen in deze "stijl" gezien (brede,niet al te dikke neusriem), dus als jullie nog een ander alternatief weten, roep maar!

901823

Re: Welk hoofdstel, opties....?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 11:36

Ik vind de BR het mooist, kwalitatief is BR over het algemeen ook goed, heb jammer genoeg geen ervaring met het hoofdstel.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 11:50

Mijn ervaring met IR is dat het op zich prima hoofdstellen zijn, ze gaan niet snel stuk ofzo, maar het "mooi" is er naar mijn mening toch ook vrij vlot vanaf. Leuk voor erbij voor het longeren en buitenrijden bijvoorbeeld. Wil je echt iets wat lang mooi blijft, dan zou ik wat meer geld uitgeven. Kijk ook eens naar Döbert bijvoorbeeld, die kun je krijgen zoals je ze hebben wilt.

M_C_Design

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 11:54

Passier Gemini vind ik het mooist.
maar ik heb geen ervaringen met die merken, dus qua kwaliteit weet ik het niet Knipoog

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 12:01

er zijn heel veelm moiie hoofdstellen. moeilijk. wil je met bling?

Kehylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 12:05

Ik vind die Passier Gemini het mooiste. Ik heb zelf nog geen evaring met dat hoofdstel maar ik wil hem zelf ook binnekort misschien gaan kopen

Evikes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 13:51

Passier is de beste.
Bonfire IR: goede kwaliteit leder, maar het mooie is er vlug af. Waar je steeds moet dichtsnoeren enzo gaat er het zwart heel vlug af. Dat kan je altijd wegwerken met zadelvet dat zelf zwart is zodat je hoofdstelletje weer mooi zwart word. Ik spreek uit ervarring met dit hoofdstel. Bij mij is het wit ondergelegd en het houdt zich sterk en mooi, maar ik verzorg het dan ook goed Clown.
Prima prijs-kwaliteit.
Maar als het HET hoofdstel moet zijn, dat jaren moet meegaan, zou ik het niet nemen.
Dan zou ik die van Passier aanraden!

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 13:59

Kieffer heeft ook leuke hoofdstellen met brede aansnoerneusriemen

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 16:03

Waarom een duur hoofdstel waar je heel lang mee wilt doen? Misschien is een optie een goedkoper hoofdstel en dan over een paar jaar weer een nieuw hoofdstel kopen. Ik vind de hoofdstellen veel op elkaar lijken en dan moet je kijken naar de kwaliteit.
Ik heb geen ervaring met de kwaliteit, dus daar kan ik je niet mee helpen.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 16:33

Kwaliteit is naar mijn mening ook een stukje veiligheid.

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 17:10

Ik heb een IR Bonfire gehad. Het is een prima hoofdstel, goed leer, maar ik vond de neusriem niet mooi. Je zag duidelijk een hoek tussen het voorste en het achterste gedeelte zeg maar.

En idd, de kleur bij de ring waar je de neusriem lus doorheen haalt, slijt.

Maar voor de prijs is het absoluut een prima hoofdstel.

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 17:51

Over het eerste hoofdstel had ik ook een topic geopend enkele maanden terug en daar had ik alleen maar positieve reacties op gekregen.

Zelf ben ik toch voor een Döbert gegaan. Ja

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 18:14

ik heb vandaag de passier gemini bekeken want die wilde ik eigenlijk gaan kopen,maar ik vond hem toch niet zo mooi in t echt,kwaliteit is wel goed.
ik heb vandaag toch maar een Döbert gekocht met hele brede neusriem,leer daarvan is een stuk mooier en soepeler,maar de kwaliteit na een aantal keer gebruiken kan ik je niet zeggen

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 18:19

ik heb er eentje van stubben met een brede neusriem..het is wel een platte (dus niet die bolling aan de bovenkant) neusriem maar het is een heerlijk hoofdstel, goede kwaliteit en het ziet er erg netjes uit!

Fnenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 18:22

Snoevie schreef:
ik heb vandaag de passier gemini bekeken want die wilde ik eigenlijk gaan kopen,maar ik vond hem toch niet zo mooi in t echt,kwaliteit is wel goed.
ik heb vandaag toch maar een Döbert gekocht met hele brede neusriem,leer daarvan is een stuk mooier en soepeler,maar de kwaliteit na een aantal keer gebruiken kan ik je niet zeggen

Ik had precies hetzelfde, ging weg om een Passier te kopen (ook gemini) en kwam thuis met een Döbert! Ik vond het leer ook mooier, en ben er erg blij mee Lachen Ik heb het hoofdstel nu 3 maanden ofzo, en het ziet er nog heel goed uit.

Ik heb met BR verder geen ervaring, en IR is op zich ook best wel ok. Alleen ging ik voor een Döbert Knipoog

Suzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-06 18:30

Ok, de IR valt nu af. Vanwege de prijs was het hoofdstel nog aantrekkelijk, maar ik vond het al niet erg apart....
Kieffer heeft ook mooie hoofdstellen idd, ik heb er nu een van kieffer en ik ben te spreken over de kwaliteit, alleen hebben ze geen model wat ik supermooi vind Haha!
De Passier viel mij idd ook tegen in de winkel (kwa model),maar als ik hier foto's van op bokt zie, vind ik het weer erg mooi....

_Nicky schreef:
Over het eerste hoofdstel had ik ook een topic geopend enkele maanden terug en daar had ik alleen maar positieve reacties op gekregen.

Zelf ben ik toch voor een Döbert gegaan. Ja

*gaat de zoekfunctie nog eens raadplegen* Jammer dat er zo weinig mensen ervaring hebben met BR.

hetismij schreef:
ik heb er eentje van stubben met een brede neusriem..het is wel een platte (dus niet die bolling aan de bovenkant) neusriem maar het is een heerlijk hoofdstel, goede kwaliteit en het ziet er erg netjes uit!

Welk hoofdstel is dat als ik vragen mag? Ik heb nl. wel een aantal hoofdstellen van stubben gezien, maar enkel in 'normale' stijl.

sanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 18:30

Ik heb vorig jaar een BR gehad maar vergeleken met betere merken als Passier, Döbert en Stübben is het drie keer niets. Het leer blijft niet mooi, de gespen gaan bladderen en leer wordt gauw hard en stug.
Voor de training heb ik nu een heel eenvoudige Passier met brede, platte neusriem en op wedstrijd gebruik ik een rondgenaaide Döbert. De laatste was wel wat duurder maar ook wel gruwelijk mooi.
Voorheen had ik Stübben (CTD) en mijn ervaring daarmee is ook erg goed. Bij Kieffer zijn de kwaliteitsverschillen onderling erg groot, de Kieffers van nu zijn die van vroeger niet meer, zeg maar.
Succes met kiezen!

Suzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-06 18:33

Ok, dat is wel verhelderend!
Ik wist trouwens niet dat Stubben CTD was? Geen wonder dat ik er op internet zo weinig vind Tong uitsteken

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 18:42

CTD is "B" merk van Stübben.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 20:27

Stubben heb je echt kwaliteit net als Shumacher!
Ik heb zelf ook een BR hoofdstel gehad, op zich wel lekker soepel leer maar het leer werd snel lelijk gezien de prijs kwaliteit verhouding vond ik hem wat tegen vallen.

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 21:04

hetismij schreef:

Welk hoofdstel is dat als ik vragen mag? Ik heb nl. wel een aantal hoofdstellen van stubben gezien, maar enkel in 'normale' stijl.
[/quote]

o ja, het was een normaal hoofdstel helemaal vergeten, en toen heb ik meteen bij aankoop de "normale neusriem" gewisseld voor een bredere, moest wel iets bijbetalen, maar dan heb je ook wat. De brede neusriemen van stubben zijn los te koop.

Jodievanmij

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 22:16

Wat dacht je van een stubben? Ik heb er nu zelf ook 2 en bevallen super! Blijft gewoon jaren mooi en kwalitatief vol leer!

Suzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-06 16:01

Dank jullie wel voor de reacties, ik denk dat ik mijn keuze gemaakt heb.... Ik ga denk ik voor de Passier.Haha!

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 16:13

Ik heb zelf ook de Passier en ben er super tevreden over. Hoofdstel is van een goede kwaliteit leder, en blijft ook gewoon mooi en soepel.
De BR ziet er overigens ook niet verkeerd uit, maar daar heb ik verder geen ervaring mee.

ACSM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 16:47

Ik heb de Passier in stang & trens versie en ben er erg tevreden over...