Toen ik 4 maanden geleden mijn paardje kocht kreeg ik het zadel erbij nl een kieffer lechi profi.
Ik had echter het gevoel dat het zadel enorm naar voor leunde en dat er erg veel druk op haar schoft was.
Ik plaatste er een mousse of een gelpad onder maar dat was slechts een tijdelijke oplossing want hiermee was het probleem niet verholpen.
met mousse
zonder mousse
Ik liet er verscheidene mensen naar kijken en zij zeiden dat ik het moest laten opvullen.
Dus ik ging met mijn zadel naar de zadelmakerij, vertelde mijn probleem. Zij hebben er de hele vulling uitgehaald en een nieuwe ingestoken. Dat kostte 80 euro. Dus ik hoopte dat het nu wel in orde zou zijn.
Als ik nu mijn zadel opleg en het goed naar voor leg, drukt het niet op de schoft. De singel duwt dan echt tegen de benen van mijn paard. Maar natuurlijk glijdt dat zadel voor ik er op kruip, als ik met haar naar de piste stap, weer een stukje naar achter, waardoor, als ik eropkruip, toch weer zie dat het zadel op de schoft drukt.
Mijn instructeur heeft het gisteren eens bekeken en ik zou de boom moeten laten aanpassen.
Of zou ik beter van eerste keer een nieuw zadel zoeken?
Ik weet enkele 2dehandse kieffers te koop staan, oa een kieffer garmisch.