[WN] Number pins enzo...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Margee

Number pins enzo...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-06 13:07

Ben er nog lang niet aan toe maar ik vroeg me af hoe jullie je startkaart bevestigen?
Zag nml van die mooie snappies op Ebay en vroeg me af of dat blijft zitten.....
En op je pad???

Francis

Re: Number pins enzo...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 15:23

Numberpins... Ook op Ebay voor niet al te veel te koop. Voor op de pad heb je numberbars of speciale pad-pins... Een veiligheidsspeld werkt natuurlijk ook en je kunt ook van die clips aan een speld krijgen.. kun je ook in Nederland wel kopen, worden nl. ook gebruikt op hondenshows, dus beetje uitgebreide dierenwinkel heeft ze vaak wel.
Deze webwinkel verkoopt ze voor €0,75 om maar een voorbeeld te geven...

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 19:02

Ik heb veiligheidsspeldjes met een "bretelklemmetje" eraan, gekocht bij Kebo. Ziet er mooi uit.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 20:00

dat zijn dus die ringnummerclips van 75 cent.. haalt Kebo ook bij de hondengroothandel weg hoor...

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 20:20

Hoe ziet dat er uit Francis?

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 01:14

Zoals CC al zei.. veiligheidsspeld met 'bretelklemmetje'

Afbeelding

Diverse rassenclubs hebben ook 'luxe' met bijv. een schildje met het hondenras er op.. ik had vroeger toen ik m'n bobtail showde een soort broche van een bobtail met daar zo'n bretelklemmetje aan... heel chique. Maar goed, met paardje ofzo heb ik ze nooit gezien.. Wel met concho, op een arabierensite ofzo.. maar dan vind ik de gewone numberpins weer mooier...

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 10:27

Ik heb concho's waar een schroefje in zit. Die zit door de deken die ik bij een wedstrijd over mijn pad heen heb Lachen

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 11:03

Je kunt misschien een leuk plaatje op de bretel plakken ??

Hollybollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 15:30

Margee schreef:
Ben er nog lang niet aan toe maar ik vroeg me af hoe jullie je startkaart bevestigen?
Zag nml van die mooie snappies op Ebay en vroeg me af of dat blijft zitten.....
En op je pad???

De snappies blijven niet goed zitten op je pad, ik heb het uitgeprobeerd. Wel handig op je jasje bij de halter of sah.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 16:30

Dus alleen geschikt voor dunnere stof.

Die oplossing bij de hunterdekjes is ook wel een handige, achter zo'n doorzichtig venstertje.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 18:35

Nee, die clipjes zijn idd alleen voor op je kleding... Voor op de pad zou er een grotere speld aan moeten denk ik, meestal is't een vrij kleine veiligheidsspeld. Clips zijn wel handig als je meerdere paarden moet showen overigens, ringnummer kan veel makkelijker gewisseld worden.

Ja DD, ik had mooie 'engelse' plastic hoesjes met nummers (die kleintjes die je om je laars doet) die ik op m'n showpad wilde naaien, maar dat schijnt met de vaste federatie-startnummers weer niet te mogen, je moet het geplastificeerde ding wat je gekregen hebt gebruiken. Daarvoor dus idd grotere veiligheidsspelden of numberbars. Concho's met schroefdraad kan idd ook, maar zal bij een dikke pad ook niet gaan lukken denk ik (maar dan werken die numberbars ook niet, die kunnen volgens mij ook alleen op een blanket)

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 19:23

Nee hoor die speldjes willen ook best in je pad of blanket. Heb het allebei al geprobeerd.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 20:31

ja, leek me eigenlijk ook wel, maar goed, 'k heb ze zelf nooit geprobeerd dus kan ik daar niet over oordelen.. Maar als je degene hebt die ik van de hondenshows ken, zou het wel moeten kunnen lijkt me, des noods doe je er drie aan, ook 1 in't midden.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 00:48

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 03:16

Die Pins zijn voor op je Jasje, met Halter (tenzij er 'blanket-pins' bij staat), die number bar is idd voor op je blanket. Voor een dikke pad met fleece ofzo er onder zijn de pinnetjes niet lang genoeg, ze zijn echt voor een blanket bedoeld. Geld overigens ook voor de blanket pins.
Overigens worden die bars normaal gesproken per set van 2 verkocht, op de site van Montana staan ze voor $40 per sét.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 10:54

Die pins en bars zijn erg mooi, lijken op manchetknopen.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 22:26

@ Francis, goed dat je zegt dat die voor op een jasje zijn. Zou de pins zo een keer bestellen (voor niets dus). Clown Of zouden die ook op een showblanket passen? En ik vind het ook raar dat die andere niet per set gaat, op de website staat namelijk echt 'p/st'.

http://www.euro-horse.nl/fournituren.htm

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 22:27

de bars gaan wel door een blanket, er zitten van die dingen achter als bij een manchetknoop. Die druk je erdoor en dan draai je het palletje om.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 22:34

Thanx! Misschien dat ik ze eens een keer aanschaf dan. Vind de pins namelijk wat vriendelijker voor mijn portomonee. Haha!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 23:44

Je hebt wel blanketpins, maar dan moet het er dus wel bij staan.. de numberpins voor op een jasje zijn echt te kort en hebben idd een ander soort sluiting. De blanket pins en blanket bars hebben een soort manchetknoopsluiting, numberpins voor op je jasje een echt 'pin' achterkantje.. Het pinnetje is dan ook beduidend korter en je kunt wel proberen om een pin voor je jasje op een blanket te steken, maar dan heeft het achterkantje geen goede grip (als het überhaupt al lukt) en zal dus heel makkelijk weer van het pinnetje glijden.
Dus wil je blanketpins i.p.v. number bars, dat kan maar dan moet je er dus specifiek naar zoeken.

Achterkant blanket pins
Afbeelding

Alsjeblieft.. een stuk voordeliger dan 40 euro per bar.. 1 setje is genoeg voor twee nummers:
http://cgi.ebay.com/SILVER-CONCHO-BLANKET-NUMBER-PINS-TIE-TACK-BACKS_W0QQitemZ260071794583QQihZ016QQcategoryZ3175QQrdZ1QQssPageNameZWD1VQQcmdZViewItem

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 23:47

Bedankt voor de uitleg + foto!

Wow, dat is inderdaad een stuk voordeliger. Kan alleen helaas niet via ebay kopen. Vind betaalmethode niet handig (heb zelf geen creditcard en denk niet dat vaders 'm hiervoor wil uitlenen). Knipoog

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 23:55

Paypal werkt heel handig hoor Toekie, daar heb je geen cc voor nodig.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 23:58

Ow?? Ik dacht eens gelezen/begrepen te hebben dat je bij ebay met je creditcard een bepaald bedrag moet ''uploaden'' en dat je dan daarmee kan betalen?

Hoe werkt paypal dan precies? Want dan wordt het wel interessant namelijk. Haha!

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 00:02

Je kan vanaf je bankrekening geld storten in je paypalaccount, en daarmee betalen. echt ideaal.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 00:05

Ow sh*t ja, héél ideaal! Dit had ik beter niet kunnen weten... Nagelbijten / Gniffelen Geld, geld!