Harry's Horse of Wintec? (dressuurzadels)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bluem

Harry's Horse of Wintec? (dressuurzadels)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-06 13:34

De titel zegt het al; heeft iemand van jullie ervaring met het synthetisch dressuurzadel van Harry's Horse? Graag positieve en negatieve punten, ook ivm kwaliteit e.d.

Gaat om dit zadel:
Afbeelding

En wat zijn de ervaringen met de wintec 500? Zelfde vragen als die van harry's horse. Lachen

Gaat om dit zadel:
Afbeelding

En naar welk zou jullie voorkeur uitgaan?
(de mijne eigenlijk naar Wintec, omdat ik met harry's horse op dat gebied dus geen ervaring heb..)

sevke

Re: Harry's Horse of Wintec? (dressuurzadels)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 13:43

Wintec is kwalitatief goed qua prijs/kwaliteit. Met de HH heb ik geen ervaring.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 14:24

Geen van beide? Scheve mond Tong uitsteken

Norfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 14:27

Ik heb op het moment zelf nog een wintec.
Het fijne is er aan dat de boom verwisselbaar is, dit niet moeilijk is op te doen en dus goed passend is voor veel paarden.
De kniewrongen zijn verwisselbaar, dus wil je grote of kleintjes.
Goed te onderhouden, keer een doekje der over heen en klaar.
Nadeel zijn de singelstoten, na lang gebruik gaan deze scheuren door dat deze ook kunststof zijn met nylon der onder (dacht ik)
Ze zitten wel lekker.

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 16:18

als ik jou was zou ik als je twijfelt tussen deze 2 zadels voor de wintec gaan. Dat zijn hele fijne zadels voor die prijs. Niet alle kunststof zadels zijn van goede kwaliteit, en die wintec zijn over het algemeen het beste dan.
Met harry's horse hebben ook nog weinig mensen ervaring, dus je weet nog niet hoe het zit met slijtage ed.
Van wintec weet ik wel dat ze ook een goed rechte boom schijnen te hebben Lachen (ik vind ze zelf trouwens ook redelijk lekker zitten, en ik ben wat zadels betreft toch best verwend)

Quente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 18:08

mijn vz ponytje heeft ook een wintec dressuurzadel.
Echt fijne zadels zijn het ! Perfecte zit enzo. Heb daar gewoon nix over te klagen.
met het HH zadel heb ik geen ervaring..

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 18:18

Ik heb een kunststof Thorowgood en die bevalt me ook heel goed.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 18:19

Global heeft ook hele aardige kunststof zadels. Deze kosten 249 (vzh) en 269 (dressuur). Geen verwisselbare boom, maar wel in verschillende boommaten te koop.

Aiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 19:36

Ik heb een poos lang op een Wintec dressuurzadel gereden. Ik vond het heel fijn zitten en je zit er ook stevig op (ik tenminste).
De foto's doen het niet, dus ik zou zo niet weten of het om hetzelfde zadel gaat.
Met Harry's Horse zadels heb ik geen ervaring.

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-06 20:01

De HH heeft ook een verwisselbare boom dus dat is wel zo handig. Jammer dat er zo te zien nog niemand ervaring mee heeft.
Het gaat zowiezo alleen maar om deze 2 merken, ofwel Wintec ofwel de HH, aangezien ik aan andere merken die ik hier lees, niet of heel moeilijk geraak en mijn wintec vzh tot nu toe zeer goed bevalt.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 21:06

Ik heb een Wintec 2000 gehad maar die kreeg ik echt niet passend op mijn rondgeribde merrie, ook niet met andere bomen erin. Thorowgood heeft verschillende breedtes en verschillende pasvormen, verder zit daar ook "Fish" in waarmee je de boom smaller kunt maken.

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 22:01

wintec !

ik denk dat zij toch wel al bewezen hebben dat ze qua kunststof zadels bij de beste kwaliteit zitten.
De verwisselbare boom is enorm handig.

Ik heb vorige week de 500dressuur aangeschaft en vond hem al direct heel fijn zitten.

de singelstoten zijn wel minder fijn na een tijd, maar het leren singelstoten laten aanmaken als ze versleten zijn is maar een kleine moeite.

Het zadel is IRL trouwens een stuk mooier dan op die promofoto Knipoog ( daar was ik iig toch van verschoten)

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-06 22:54

Tessebes schreef:
Ik heb een Wintec 2000 gehad maar die kreeg ik echt niet passend op mijn rondgeribde merrie, ook niet met andere bomen erin. Thorowgood heeft verschillende breedtes en verschillende pasvormen, verder zit daar ook "Fish" in waarmee je de boom smaller kunt maken.

Ik heb de wintec 2000 op dit moment in gebruik en die past op mijn paard, veronderstel dus wel dat ik een andere wintec ook wel passend krijg, met eventueel andere boom erin. Lachen (en ik heb al aangehaald dat ik niet naar andere merken ofiets vraag..)
Laatst bijgewerkt door Bluem op 22-12-06 22:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-06 22:56

Paljassofie schreef:
wintec !

ik denk dat zij toch wel al bewezen hebben dat ze qua kunststof zadels bij de beste kwaliteit zitten.
De verwisselbare boom is enorm handig.

Ik heb vorige week de 500dressuur aangeschaft en vond hem al direct heel fijn zitten.

de singelstoten zijn wel minder fijn na een tijd, maar het leren singelstoten laten aanmaken als ze versleten zijn is maar een kleine moeite.

Het zadel is IRL trouwens een stuk mooier dan op die promofoto Knipoog ( daar was ik iig toch van verschoten)

Heb je een foto van je zadel? Haha!

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 23:12

wintec,de andere is prijziger en krijg je nooit meer erna verkocht..

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-06 23:50

casanova schreef:
wintec,de andere is prijziger en krijg je nooit meer erna verkocht..

Andere is meer dan 100 euro goedkoper hoor maar goed, ben toch meer opzoek naar mensen die het zadel hebben en of het bevalt of niet.

Dancertjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 11:35

Wintec zou ik nemen! Is beter qua kwaliteit/prijs.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 13:20

Als de HH goed past, waarom zou je die dan niet nemen? Ooit weer verkopen betekent dat je nu al niet 100% achter het zadel staat. Je moet nemen wat het beste past. Is dat een Global, dan neem je die. Is dat HH, dan neem je die. Is het de wintec, dan ga je voor wintec.
Ik heb dus geen ervaring met die van HH. Wel met de zadels van Global (prima prijs kwaliteitverhouding, maar absoluut niet te vergelijken met stubben) en met zadels van Wintec (ook niet te vergelijken met Stubben, prima prijs kwaliteitverhouding, al vind ik de wintec cair pro isabelle werth veel te duur, is over de 1000 euro)

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-06 13:26

germie schreef:
Als de HH goed past, waarom zou je die dan niet nemen? Ooit weer verkopen betekent dat je nu al niet 100% achter het zadel staat. Je moet nemen wat het beste past. Is dat een Global, dan neem je die. Is dat HH, dan neem je die. Is het de wintec, dan ga je voor wintec.
Ik heb dus geen ervaring met die van HH. Wel met de zadels van Global (prima prijs kwaliteitverhouding, maar absoluut niet te vergelijken met stubben) en met zadels van Wintec (ook niet te vergelijken met Stubben, prima prijs kwaliteitverhouding, al vind ik de wintec cair pro isabelle werth veel te duur, is over de 1000 euro)

Ik ga uiteraard voor een zadel dat past, laat dat duidelijk zijn! Lachen
En ook is het niet de bedoeling dat het zadel verkocht wordt? (tenzij wegens omstandigheden, paard verkocht/overleden, hoeft het hier ook niet te blijven liggen)

Daarom vraag ik net om ervaringen met deze zadels, als die al niet schitterend zijn, is het dus geen optie. Je kan wel zeggen koop een 2dehands Kieffer voor dat geld, maar daar ben ik toch niet zo'n fan van eerlijk gezegd. Zie vaak op internet Kieffer zadels e.d. voorbij komen die er absoluut niet meer "oke" uitzien maar wel tegen 500/600 euro verkocht moeten worden 'want het is een Kieffer'.
Maar goed, da's weer een andere discussie en ik wil dus graag wat horen van mensen met ervaring met deze 2 zadels.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 14:36

Het valt mij op, nu ik de laatste tijd behoorlijk vaak zadels in mijn handen heb, dat de kussens van een Wintec zo loeihard zijn opgevuld, verders zijn het kwalitatief goede zadels.
Ik meen dat Wintec ook al wat langer in het vak zit, dan de fabrikant die Global en HH levert..

rowan17

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 15:54

Ik heb voor twee van mijn paarden ook wintecs, de 500 (omdat ik deze 2 niet zo heel vaak rijd, heb ik voor een wintec gekozen) En ik vind ze lekker rijden!
Bij mij zijn de kussens juist helemaal niet hard Verward

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 17:53

persoonlijk zou mijn voorkeur uitgaan naar wintec...
maar puur omdat ik geen ervaring heb met de hh .
wintec zit al erg lang in deze business...
produceert ook goede kwaliteit lederen zadels (bates)

armanike

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 13:15

Voor mij geld ook wintec, ik vind ze niet alleen erg fijn zitten,super kwaliteit ,maar ook erg profecioneel uitzien, terwijl als ik hh hoor dan krijg ik meteen het gevoel 'goedkoop' 'slechte kwaliteit'(ik zit natuurlijk mis he, hh heeft goeie kwaliteit) maar dat gevoel geeft het mij, terwijl ik wintec erg duurzaam en mooi en fijn vind, het zadel lag op mijn verzorgpaard,en ik was er erg enthousitast over! maar zoals hierboven al staat ga voor wat jou paard past he.Wss zal de wintec wel passen, veel succes ermee.

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 19:07

armanike schreef:
Voor mij geld ook wintec, ik vind ze niet alleen erg fijn zitten,super kwaliteit ,maar ook erg profecioneel uitzien, terwijl als ik hh hoor dan krijg ik meteen het gevoel 'goedkoop' 'slechte kwaliteit'(ik zit natuurlijk mis he, hh heeft goeie kwaliteit) maar dat gevoel geeft het mij, terwijl ik wintec erg duurzaam en mooi en fijn vind, het zadel lag op mijn verzorgpaard,en ik was er erg enthousitast over! maar zoals hierboven al staat ga voor wat jou paard past he.Wss zal de wintec wel passen, veel succes ermee.

hier hetzelfde Haha!
ik ken iemand die kent weer iemand ( Tong uitsteken ) die heeft ook een HH maar dat is een verschrikkelijk zadel zegt ze, het zit niet lekker het is niet mooi en het is slechte kwaliteit.
nu heb je dan toch info over een HH zadel, niet positief.
ik zou zeker voor een Wintec gaan als ik dan toch moet kiezen.

shron_silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 19:14

Van Wintec ben ik zelf niet zo weg van. Mijn vorig dressuurzadel was ook een wintec. Vond ze niet zo fijn zitten. En het slijten snel iig bij mij. Me zusje heeft nu ook een wintec, maar dat is voor op een kleinere pony. In kwaliteit bevalt die goed maar hij zit niet zo fijn zegt ze. Met harry's horse heb ik eigenlijk geen ervaring mee.