Duur/luxe paard --> duure/luxe zadels

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sisco4life

Berichten: 6435
Geregistreerd: 04-03-06

Duur/luxe paard --> duure/luxe zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-06 18:59

Iets wat me al een poosje bezig houd is deze vraag:

Hoe duurder/luxer een paard, hoe meer geld er aan de tuigage wordt uitgegeven, lijkt dit zo of is dit zo?

Een overdreven voorbeeld is een penny met een eigen paard en een zadelmarkt zadel ( nee, daar gaan we het nu NIET over hebben ) en een anky met een *weer een merknaam vergeten* zadel .



Hoe zien en vooral vinden jullie dat ?

Mijn mening :

Ik vind het eigelijk oneerlijk, maar snap het ook wel. Als je zo'n duur paard heb dan moet je gewoon alle risico's uitsluiten. Dat is ook weer dubbel want ieder paard moet gewoon een goed zadel hebben...

Kom er zelf niet echt lekker uit. Jullie ?

Myfairytale
Berichten: 5425
Geregistreerd: 26-05-06

Re: Duur/luxe paard --> duure/luxe zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 19:01

Ik heb op mijn Welsh pony altijd met een Daaleman gereden en nu rijd ik op mijn KWPN-er met een JC zadel.
Dus het is niet altijd waar... Knipoog

celintjuh

Berichten: 454
Geregistreerd: 28-05-04

Re: Duur/luxe paard --> duure/luxe zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 19:01

Heb je een extreem duur paard,heb je vaak toch genoeg geld.. Dus waarom dan ook niet een duur zadel?? Ik zou me er niet zo druk om maken, BOEIEE Tong uitsteken

Sannum

Berichten: 1330
Geregistreerd: 10-04-05

Re: Duur/luxe paard --> duure/luxe zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 19:03

Ik denk dat als je je een duur paard kunt veroorloven, je er ook een passend, duur zadel op kunt kopen.

Echt goede zadels zijn duur in aanschaf, minstens 1500 euro. Ik kan me voorstellen dat mensen die geen duur paard aan kunnen schaffen, ook geen duur zadel kunnen kopen. Hoewel ik dit onverstandig vind. In het geval van zadels vind ik vaak; Goedkoop is duurkoop. Goedkope zadels liggen vaak niet goed, waardoor er allerlei lichamelijke klachten bij paard en ruiter kunnen verschijnen.

garny95
Berichten: 5277
Geregistreerd: 05-11-06

Re: Duur/luxe paard --> duure/luxe zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 19:04

als ik geld genoeg heb voor een duur paard koop ik ook een duur zadel. Mijn arabier was niet zo heel duur maar daar kocht ik toen ook een heel goed zadel, was toen ook duur, voor. Op elk paard hoort een heel goed zadel te liggen en als die dan duur is dan hoort dat bij de investering die je doet. Je koopt toch ook geen paard als je weet dat je de veearts niet kan betalen ?

saden

Berichten: 2258
Geregistreerd: 07-12-04
Woonplaats: Winsum (gr)

Re: Duur/luxe paard --> duure/luxe zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 19:04

Mijn zadel en mjn paard hebben het zelfde gekost.
Of ik een goed koop paard heb of een duur zadel dat is maar de vraag.

Tatiane

Berichten: 3485
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Leopoldsburg

Re: Duur/luxe paard --> duure/luxe zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 19:04

Is dat niet een beetje logisch? Over het algemeen, als je het geld hebt om een duur luxe paard te kopen dan heb je meestal ook wel het geld om een duur goed zadel te kopen.
Als je daarintegen al je spaargeld al in de aanschaf van je paard hebt gestoken, zal je in verhouding ook niet ZOveel geld in je zadel steken.

oke, in principe heeft elk paard een goed zadel nodig. Jammer genoeg heeft niet iedereen daar ook geld voor..

Anoniem

Re: Duur/luxe paard --> duure/luxe zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 19:05

Sisco4life schreef:
Ik vind het eigelijk oneerlijk, maar snap het ook wel. Als je zo'n duur paard heb dan moet je gewoon alle risico's uitsluiten. Dat is ook weer dubbel want ieder paard moet gewoon een goed zadel hebben...


Ik snap niet waar je heen wilt met dit topic. Voor wie vind je dit oneerlijk? Voor jezelf omdat je geen duur merkzadel kan kopen of voor een goedkoop paard met een goedkoop zadel? Wat misschien wel beter past en onderhouden wordt dan het duurdere?

__PSM__

Berichten: 6603
Geregistreerd: 24-03-05
Woonplaats: ......

Re: Duur/luxe paard --> duure/luxe zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 19:06

Ik heb een paard van inmiddels waarschijnlijk €7500 en een zadel van €1900 voor mij gaat dit op. Maar weet wel dat ik niet weer zon duur zadel koop, maar wel een zadel wat echt goed past

Frank

Berichten: 5239
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Andijk

Re: Duur/luxe paard --> duure/luxe zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 19:07

Sisco4life schreef:
Ik vind het eigelijk oneerlijk, maar snap het ook wel. Als je zo'n duur paard heb dan moet je gewoon alle risico's uitsluiten. Dat is ook weer dubbel want ieder paard moet gewoon een goed zadel hebben.


Je zegt het al.. Ieder paard hoort een goed zadel te hebben!
Voor mij is het zadel dat het best past, het beste zadel voor mij.
En dan kijk ik niet naar geld, maar naar mijn paard.

En dan maakt het geen klap uit of je op een Welshje van 200,- rijdt of op een Holsteiner van 20.000,-!

SatisJ_
Berichten: 36
Geregistreerd: 14-11-06

Re: Duur/luxe paard --> duure/luxe zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 19:09

Ik had eerst een wat ouder zadel,, maar heb sinds kort een Hulsebos gekocht, omdat deze ook perfect op de rug lag. Als het van een ander merk was geweest had ik het ook gewoon gekocht hoor... Als het zadel super ligt,, waarom zou je dan een duur(der) merk willen hebben?

Anoniem

Re: Duur/luxe paard --> duure/luxe zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 19:11

--> HAR

mienetje

Berichten: 1108
Geregistreerd: 14-12-05
Woonplaats: Fryslân

Re: Duur/luxe paard --> duure/luxe zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 19:11

Mijn zadel is duurder dan mijn pony (naja, dan de prijs waar we mijn pony voor kochten) Ik heb op mijn pony een KN liggen, en op mijn paard een phryso.. Het komt er idd op neer, als je een goedkoop paard hebt, heb je het geld gewoon niet altijd om een duur zadel te kopen..

Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Re: Duur/luxe paard --> duure/luxe zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 19:11

Mijn paard was goedkoper dan mijn zadel(s)...

Elisa2

Berichten: 38103
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Duur/luxe paard --> duure/luxe zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 19:11

Helemaal mee eens Frank!

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Re: Duur/luxe paard --> duure/luxe zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 19:14

Het aller duurste zadel dat je kunt kopen is een zadel dat slecht past!

een zadel koop je BIJ je paard en bij je eigen lijf, merk zal bij 90% van de ruiters op het 2e plan komen.
Daarbij: je moet wel Stübben centjes hebben wil je een Stübben kunnen kopen, dus nee, ik ben het niet met je eens.

lesilla
Berichten: 26847
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Efteling

Re: Duur/luxe paard --> duure/luxe zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 19:15

ik had een redelijk goedkoop wintec. Maar dat was het enige dat goed pasten.
Hoge schoft plus slechte rug. Heb ik dan laten verstellen tot het perfect was.
Duur of niet maakt niet uit. Als het maar goed past op mijn pony.

ACSM

Berichten: 1950
Geregistreerd: 09-08-03
Woonplaats: Almere

Re: Duur/luxe paard --> duure/luxe zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 19:16

Ik ben het niet eens met een duur zadel en een duur paard.
Mijn zadel was even duur als mijn paard Nagelbijten / Gniffelen Als je weet hoe duur een Bateszadel is, dan weet je ook de prijs van mijn haf!!

Pollewoppy

Berichten: 7942
Geregistreerd: 07-08-05

Re: Duur/luxe paard --> duure/luxe zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 19:19

Hoe het ook zit:

ik heb op een wedstrijd meer respect voor een meisje met een merkloos (noem het zadelmarkt) zadel en rubberen paardrijlaarzen die volop voor de sport gaat en er hard voor wil werken dan een verwende huppeltut die een duur paard onder haar kont heeft met een of ander duur kiefferzadel en dure leren laarzen die alles komt aanwaaien en na de proef haar paard aan haar groom geeft...

(mensen met dure paarden en dure spullen die er hard voor werken bedoel ik hier dus absoluut niet mee!!! moge dat duidelijk zijn)

EvaSuzanne

Berichten: 822
Geregistreerd: 24-09-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: Duur/luxe paard --> duure/luxe zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 19:19

Ik heb een haflinger, hoort wel bij de goedkoopste (grotere) rassen maar ook mijn zadel was duurder dan de pony. Ook het tuig en de marathonwagen waren 2 x de prijs van de pony, dus dat verhaal gaat echt niet altijd op hoor. Bij mij en vele anderen staat duurzaamheid (ook van het paard dus) en veiligheid voorop.

Frank

Berichten: 5239
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Andijk

Re: Duur/luxe paard --> duure/luxe zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 19:25

Pollewoppy schreef:
Hoe het ook zit:

ik heb op een wedstrijd meer respect voor een meisje met een merkloos (noem het zadelmarkt) zadel en rubberen paardrijlaarzen die volop voor de sport gaat en er hard voor wil werken dan een verwende huppeltut die een duur paard onder haar kont heeft met een of ander duur kiefferzadel

Maar wat als dat Kiefferzadel perfect ligt, en dat merkeloze ding druk bezig is dat schattige meisje's paard te verpesten?? Is het dan ook nog zo respectvol?

Ik roep niet dat de dure merken de beste zijn hoor!

Anoniem

Re: Duur/luxe paard --> duure/luxe zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 19:29

Pollewoppy schreef:
Hoe het ook zit:

ik heb op een wedstrijd meer respect voor een meisje met een merkloos (noem het zadelmarkt) zadel en rubberen paardrijlaarzen die volop voor de sport gaat en er hard voor wil werken dan een verwende huppeltut die een duur paard onder haar kont heeft met een of ander duur kiefferzadel en dure leren laarzen die alles komt aanwaaien en na de proef haar paard aan haar groom geeft...


Cliche's roepen kan iedereen wel. Dan vind ik dat meisje op het zadelmarktzadel een prutser.

Anoniem

Re: Duur/luxe paard --> duure/luxe zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 19:29

Een verwende huppeltut heeft er misschien wel hard voor gewerkt?
Niet iedereen met een merkzadel krijgt dat van papie en mamie

Toen ik 17 was kocht ik een nieuw kieffer zadel, maar had er zelf voor gewerkt
En geen eigen paard Lachen

dierfysio

Berichten: 5288
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Leusden

Re: Duur/luxe paard --> duure/luxe zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 19:30

mijn paard (niks ernstigs mis mee, prima paard, toen 13, KWPNer, ex-jachtpaard waar de eigenaar vanaf wilde) was in aanschaf ook goedkoper dan m'n zadel (een zeer mooie, bijna nieuwe euroriding luxor) Haha!

dus die vlieger gaat voor mij niet op, denk ik. heb over 't algemeen wel duur paardenspul, omdat ik kwaliteit (bijv. in leer) erg belangrijk vind. ik koop liever 1 mooi, degelijk hoofdstel dan 4 nieuwe 'setjes' (bluh, alleen dat woord al.....)

Anoniem

Re: Duur/luxe paard --> duure/luxe zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 19:31

Ik vind Kieffer nog niet eens een vreselijk duur merk Nagelbijten / Gniffelen

ben ik nu een huppelkut Clown