Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
marloezzke schreef:harnessmaker:
nee ik was het het er daarna niet vanaf nee.
jou mening verschilt duidelijk met die van mij.
ik werk in een ruitersportzaak en ben bekend met erg veel verzorgings producten voor leer en heb er heel erg veel van uitgeprobeerd, ik vind dit de prettigste manier van werken en mijn tuig ziet er er op deze manier het beste uit.
marloezzke schreef:mij ervaring is juist door veel vet ed te gebruiken dat het leer snel dof wordt en vaak slap (met name met olie) ik ben dan ook niet zo voor het bij aanschaffen van een nieuwe hoofstel e.d het dan meteen in een olie bad te leggen.
maar als ik jou advies op zou volgen zou ik dus wanneer ik mijn hoofststel zuiver maak na de training, wat ik doe om te voorkomen dat zweet er intrekt en er veel huidvet aan gaat zitten, ik het dus eerst zuiver zou moeten maken met zadelzeep het vervolgens af zou moeten nemen met een vochtige doek en vervolgens in zou moeten vetten?
overigens hebben wij bij onze ruitersportzaak ook al 25 jaar een zadelmakerij waar we heel erg veel leer bewerken en zadelsaanpassen e.d. degenen die die werkzaamheden uitvoerd is in "opleiding" geweest bij passier ik mag dus aannemen dat hij weet wat hij doet en zegt.