verlichtingsmateriaal, wat hebben jullie?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_fjord

verlichtingsmateriaal, wat hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-06 16:39

Omdat het nu alweer zo snel donker wordt smiddags, leek het me wel verstandig om iets van reflecterend materiaal aan te schaffen. Als ik naar de bak ga, loop ik met mijn 2 fjorden een klein stukje over de weg. Dit is niet heel druk, maar als ik rond 16/16.30u terugloop is het wel schemerig/donker. Daarom dacht ik dat het misschien beter zou zijn om dan iets om te doen.

Wat hebben jullie aan reflecterende spullen?

Blackje

Re: verlichtingsmateriaal, wat hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 17:00

Ik heb zo'n hesje, een band voor om zijn nek, veel van die kleinere banden voor om armen en benen met lampjes erin, van die gewone fietslampjes, refelctors voor om de peesbeschermers.. Clown
hele hoop en ik vergeet ze altijd Bloos

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 17:04

Hesje met flikkerende lampjes (LED), enkelbandjes ook met flikkerende lampjes, ruiterlampje van IR om mijn linker enkel, brede reflecterende banden voor om de achterbenen. Borsttuig is in bestelling. Verder heb ik sinds kort een hoofdlampje, 3 euro bij de Xenos of Blokker, ook erg handig. En een reflecterende uitrijdeken, al vind ik die niet erg praktisch.

Renske_fjord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-06 10:26

ik heb gisteren van die klitteband banden met reflecterende strip bij de Hema gekocht. die kan ik om de benen doen. verder wilde ik even van die kleine lampjes kopen en heb ik zelf een hesje aan. Leek me wel genoeg.

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 10:27

ik wil graag zo`n uitrijdeken in zo`n reflecterend gele kleur
zag hem laatst geloof ik bij agradi..
dan ben je denk ik wel heel goed zichtbaar

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 10:31

Renske_fjord schreef:
ik heb gisteren van die klitteband banden met reflecterende strip bij de Hema gekocht. die kan ik om de benen doen. verder wilde ik even van die kleine lampjes kopen en heb ik zelf een hesje aan. Leek me wel genoeg.

Zo heb ik vorig jaar ook gereden (maar dan alles met LED-jes), maar het schijnt dat je verplicht bent om verlichting te voeren die wit of geel naar voren uitstraalt en rood naar achteren. Nu heb ik er dus een ruiterlampje bij.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 10:32

heel vroeger reed ik heel veel buiten in het donker,en dan had ik echt een hele lange gele jas met overal reflectoren erop,en reflecterend horserider op je rug,en nog van die grote knipperlampen aan mijn armen.

maar die jas was het beste zichtbaar,en ook nog eens waterdicht.
deze heb ik nog liggen,dus als iemand belangstelling heeft,dan hoor ik het wel Lachen

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 10:34

Renske_fjord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-06 13:03

Karin schreef:
Renske_fjord schreef:

Zo heb ik vorig jaar ook gereden (maar dan alles met LED-jes), maar het schijnt dat je verplicht bent om verlichting te voeren die wit of geel naar voren uitstraalt en rood naar achteren. Nu heb ik er dus een ruiterlampje bij.

Ja idd, ik wilde van die kleine lampjes in rood en wit kopen. Die op batterijen werken. de witte aan de voorkant van mn jas en een rode aan de achterkant van mn jas. zou dat genoeg zijn?

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 15:20

Vand ie reflecterende bandages voor om de peesbeschemers heb ik. Ben nog op zoek naar een hesje.

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 15:46

Hesje, uitrijdeken, beenbeschermers, lichtjes, en van die bandjes voor om je armen/benen, en een reflecterend ding voor om haar staart.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 15:48

Renske_fjord schreef:
Ja idd, ik wilde van die kleine lampjes in rood en wit kopen. Die op batterijen werken. de witte aan de voorkant van mn jas en een rode aan de achterkant van mn jas. zou dat genoeg zijn?

Ik heb nergens kunnen vinden dat het lampje uit één stuk moet bestaan. Bij een fiets hoeft dat ook niet, zolang het maar wit of geel naar voren en rood naar achteren is. Ik ga er heel stiekem van uit dat dat voor ruiters (of geleiders van een paard) ook opgaat.

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 15:53

wij hebben net nieuw reflectie materiaal binnegekregen waaronder een borsttuig en een staarthoes, geweldig, dat zie je echt goed in het donker, verder natuurlijk de reflectie hesjes met knipperlichtjes, die zijn ook goed. De meiden die hier sávonds altijd in de hal komen rijden die hebben ook echt alles, deken, hesje, hoesjes enz, moet ook wel want het is hier pikkedonker en bijna geen straatverlichting.

sanniekeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 15:53

Ik heb zon reflecterend hesje,band voor om zijn nek, lampjes voor en achter en dan nog van die bandjes voor me armen en benen en voor over de peesbeschermers

nodenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 15:56

Hesje, lampje op hoofdstel, reflecterende band om nek, om alle benen ook reflectoren, van voren 2 lampjes, om mijn benen en armen rode lampjes en op zijn benen 2 lampjes, wij zijn net een kerstboom (helemaal geweldig).

Renske_fjord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-06 16:29

nodenka schreef:
Hesje, lampje op hoofdstel, reflecterende band om nek, om alle benen ook reflectoren, van voren 2 lampjes, om mijn benen en armen rode lampjes en op zijn benen 2 lampjes, wij zijn net een kerstboom (helemaal geweldig).

haha dat moet er geweldig uitzien! Tong uitsteken val je wel op! heb je geen foto? Haha!

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 16:33

Hesje, 4 reflecterende banden voor om zn benen, een lamp met geel licht naar voor en rood licht naar achter voor om mijn kuit, een reflecterende frontriem, een reflecterend lintje in zijn staart en er is een reflecterend borsttuig in de maak.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 17:14

Ik heb een knalgele uitrijdeken met reflecterende strepen, en een hesje met brede reflecterende strepen.

Op Paard en koets heb ik pas 4 nieuwe beenreflectoren gekocht met dubbele strepen van USG.

En verder heb ik om beide armen en benen knipperlampjes.
Ik wil nog graag zo´n vest met verlichting erin!

nodenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 17:17

Renske_fjord schreef:
nodenka schreef:

haha dat moet er geweldig uitzien! Tong uitsteken val je wel op! heb je geen foto? Haha!

Nee helaas geen foto, wel geprobeerd, maar je zag alleen lichtjes en de reflectoren.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 19:38

reflecterend hesje, reflecterende beenbeschermers, refl. borststuk, 2/3 refl. stripjes met rode knipperlichtjes erin. die doe ik vaak over de frontriem van z'n hoofdstel. verder heb ik nog 2 lampen voor aan m'n arm/been. die schijnen wit licht naar voren en rood naar achteren.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 00:57

Ik heb een reflectiedeken op liggen, aan mijn linkerarm en linkerbeen een lampje (been een lampje wit naar voren, rood naar achteren. Arm een flikkerend lampje) Verder reflectors om de benen van het paard. En zelf een hesje aan.

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 14:59

Ik heb zelf altijd een reflecterend hesje, reflectie en ledjes om de benen van het paard, en lampjes om mijn eigen armen. Een van mijn verzorgpaarden heeft ook nog een reflecterende uitrij deken.

Bayja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 15:36

Ik heb een hesje met LED verlichting, knipperende LEDlampjes om de benen en wit flikkerend licht aan de borst en rood flikkeren licht aan de staart.

Tip: bij de Action verkopen ze de ledbandjes en de lampje(rood/wit). € 2,- per 2 verpakt. Lachen

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 15:46

Jaffel schreef:
Tip: bij de Action verkopen ze de ledbandjes en de lampje(rood/wit). € 2,- per 2 verpakt. Lachen

Bij jouw Action nog wel? Hier niet meer, toevallig heb ik daarover net een maand geleden een topic geplaatst: viewtopic.php?f=120&t=677401&hilit=

En die van mij hebben alleen rode LED-jes, geen witte.

Renske_fjord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-06 17:57

ik zag bij de hema en de halfords ook banden met reflectiestrepen erop. met klitteband, dus handig voor om de benen.