Hoofdstel geinspireerd door Middeleeuwen of Kelten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Shakir

Hoofdstel geinspireerd door Middeleeuwen of Kelten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-06 13:39

Ik zou een hoofdstel laten ontwerpen die geinspireerd is op de Middeleeuwen. Ik vroeg me af of er me iemand aan links kan helpen met meer voorbeelden om wat meer inspiratie te hebben.
Dit is een link en daar staan enkele voorbeelden op over wat ik bedoel:
http://www.chevaux-iberiques.fr/index.php?showtopic=4702

loulou

Re: Hoofdstel geinspireerd door Middeleeuwen of Kelten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 14:22

heb geen voorbeelden voor je, maar vind de eerste foto die cambiar heeft geplaats in jouw link wel heel mooi.

ik kan me herinneren dat iemand op bokt ook een showhoofdstel had dat daar een beetje op leek. kan ff nie op haar naam komen, maar volgens mij gaf zij shows met haar fjord.

Shakir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-06 18:03

Die eerste vind ik ook super (ik ben Cambiar op dat forum Knipoog )! Het zou leuk zijn om haar hoofdstel te zien. Laat je me wat weten als je haar naam herinnert, please?

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 19:19

Zoek eens op Lord Of The Rings. Daar zijn vrij veel plaatjes te vinden van de hoofdstellen die de paarden daar droegen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 00:28

Die zijn echt gaaf ja, ik vind vooral de laatste foto in de link mooi Ja

Ik ben zelf bezig met het maken van hoofdstellen, ik heb pas een spaans hoofdstel gemaakt, erg mooi geworden dus ik wil zeker nog een paar andere ontwerpen gaan maken Lachen Dit is ook een heel leuk idee!

Shakir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-06 11:25

Ik ben vroeger al eens gaan kijken op de site van Lord of the Rings, maar heb dat niet zien staan. Waar staan die foto's ergens aub?
@ Mystic Tinker, leuk, zou ook graag zelf m'n hoofdstel ontwerpen, maar kan nog niet met leer werken. Heb ooit eens een ongelofelijk leuke Tinker op internet gevonden met super Keltische uitstraling, dat ben jij soms toevallig niet?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 12:36

Nee dat ben ik volgens mij niet, ik heb wel eens wat spullen met keltische tekens gemaakt, maar nooit op internet gezet.
Mijn hoofdstel heb ik gemaakt van skai, ziet er uit als leer, maar het kan gewoon met een normale naaimachine worden gestikt, ik heb bruine skai gebruikt met knaloranje stiksels, ziet erg leuk uit Lachen Dat is stevig genoeg, en Mystic heeft pas nog een echt leren hoofdstel helemaal kapotgetrokken dus dan maak ik liever zelf af en toe een nieuw hoofdstel dan dat ik er een echt duur merkhoofdstel ga kopen bv.

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 21:39

Shakir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-06 08:33

Ja, inderdaad, zij was het. Wist niet dat ze ook op dit forum zit.
Mystic Tinker, dat is een leuke tip die je daar gegeven hebt. Dat zou ik ook wel eens willen proberen. Zou je dat zien zitten om me eens iets van je creatie's te tonen?

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 08:34

klikt dit topic even aan, want ik ben hier ook zeer nieuwsgierig naar!

Shakir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-06 09:10

Laatst bijgewerkt door Shakir op 28-11-06 09:16, in het totaal 1 keer bewerkt

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 09:16

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 09:18

owwwwww orri laat dat dan niet zien! ik zit hier helemaal te kwijlen achter de com!

Shakir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-06 09:31

Ja Orri, dat is idd een hele mooie site. Ik heb een eindje zitten twijfelen om de ERA te kopen, maar naar het schijnt is het leer niet zo goed. Heb al enkele tweedehandse gezien en die zien er na een eindje niet zo mooi meer uit. Toch zijn hun zadels prachtig van concept.
Kijk maar eens bij de foto's op mijn site (Keuze zadels voor Shakeer), daar staan ook nog veel voorbeelden bij:
http://speedtriple991.spaces.live.com/PersonalSpace.aspx?_c11_PhotoAlbum_spaHandler=TWljcm9zb2Z0LlNwYWNlcy5XZWIuUGFydHMuUGhvdG9BbGJ1bS5GdWxsTW9kZUNvbnRyb2xsZXI%24&_c11_PhotoAlbum_spaFolderID=cns!2ADF1AAE8361518D!709&_c=PhotoAlbum
Op deze site staan ook prachtige dingen:http://www.selleriephoenix.com/slicea.htm

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 09:39

Laatst bijgewerkt door jokari op 28-11-06 09:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Shakir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-06 09:42

Ja, idd, ook een prachtige site, kende die ook al Knipoog . Ik heb zowat heel het internet zitten afzoeken naar voorbeelden, maar tot nu toe heb ik er nog maar twee gevonden die me aanstaan, het moet een beetje stoer en barbaars zijn, zoals m'n paardje (zie twee foto's van hoofdstellen in de eerste post)
Dit is hem: Afbeelding

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 10:17

Shakir schreef:
Mystic Tinker, dat is een leuke tip die je daar gegeven hebt. Dat zou ik ook wel eens willen proberen. Zou je dat zien zitten om me eens iets van je creatie's te tonen?

Ik zal vandaag of morgen eens een paa foto's maken Lachen

Ik kwam op die ene site een hoofdstel tegen dat heel erg op die van mij lijkt, deze: http://www.thcuir.com/images/catalogue/ ... celtic.jpg
Alleen zonder de rondjes, en met oranje stiksels Haha!

Ik krijg hier echt zo veel leuke ideeën Haha!

Shakir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-06 10:22

Super! Ben al eens gaan kijken op je site, mooie frontriempjes Knipoog . Ik hoop nog meer van je werk te zien Knipoog .

Dat hoofdstel vond ik ook het mooist. Zou graag een cursus volgen om met leer te leren werken. Of is dat niet nodig?

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 14:16

Wow wat een mooie hoofdstellen. Ik ben zelf ook op zoek naar dat type hoofdstel.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 14:46

*verstop snel haar portomonnee* Nagelbijten / Gniffelen

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 15:38

heel mooi allemaal. Ik heb een tijdje terug een westernzadel en bijpassend hoofdstel en borsttuig met keltische motieven laten maken. Ik heb zo gauw geen foto bij de hand maar op de site van de maker kun je hem vinden onder de naam "Tash Epona". Hier een paar plaatjes van toen ze ermee bezig waren: http://home.planet.nl/~kerkh087/indexn.html
Ik ben nog wel van plan om een echt middeleeuws hoofdstel te laten maken want ik ken nu een goede hoofdstelmaakster en ze woont nog in de buurt ook Lachen Nou het ideale ontwerp nog.

monicees

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 16:03

onwijs gaaf, ik lees even mee

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 16:54

Shakir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-06 10:16

Natascha schreef:
heel mooi allemaal. Ik heb een tijdje terug een westernzadel en bijpassend hoofdstel en borsttuig met keltische motieven laten maken. Ik heb zo gauw geen foto bij de hand maar op de site van de maker kun je hem vinden onder de naam "Tash Epona". Hier een paar plaatjes van toen ze ermee bezig waren: http://home.planet.nl/~kerkh087/indexn.html
Ik ben nog wel van plan om een echt middeleeuws hoofdstel te laten maken want ik ken nu een goede hoofdstelmaakster en ze woont nog in de buurt ook Lachen Nou het ideale ontwerp nog.

Interessant, hou je me op de hoogte? Kun jij me soms niet meer ideetjes geven voor een stoer hoofdstel (vorm, versiering...)? Ik vind die Spaanse hoofdstellen met die blinkende gespen mooi voor echte Iberische paarden, maar niet voor mijn stoere Haflo. Ik wil echt iets robuust en toch sober, zoals in die link in m'n eerste post.. Nu alleen nog ideetjes op doen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 19:57

Shakir schreef:
Ik zou een hoofdstel laten ontwerpen die geinspireerd is op de Middeleeuwen. Ik vroeg me af of er me iemand aan links kan helpen met meer voorbeelden om wat meer inspiratie te hebben.
Dit is een link en daar staan enkele voorbeelden op over wat ik bedoel:
http://www.chevaux-iberiques.fr/index.php?showtopic=4702

Het is me niet helder wat je wil.
Wil je een trens of een stang of alleen maar iets wat er soort van historisch ruig uitziet?
Bedenk dat het effect van verschillende types bitten tegengesteld kan zijn verder dat er bij een specifiek bit ook een teugelvoering hoort.
Over het hoe en wat van bitten heeft Getrud Jetten een standaard werk geschreven.
Voor een bepaald uiterlijk is je fantasie de grens en alles alleen al op ebay te koop. Ook via zoekmachines kun je onder het zoekwoord LARP een schier eindelooze keur aan leveranciers vinden.

Veel succes maar BEZINT EER JE BEGINT!!!

HC